2023-02-20, 13:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Skall bli spännande att se vad det är för fredsplan; jag misstänker att de skall promota något eldupphör och en frusen konflikt som Frankrike och Tyskland körde i början av kriget. Sedan blir det evighetslånga och resultatlösa förhandlingar som efter 2014 och Ryssland har i praktiken tagit ytterligare en bit av Ukraina.

Blir det något sådant förslag så kommer bara Ryssland att gå med på det.

Där kan du vara inne på något, det tänkte jag inte på. Yes..detta låter troligt !
Citera
2023-02-20, 13:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
Har inte USA egna plan som kan signalspana eller är Sveriges plan bättre?

Sverige kanske är bra på vissa saker som kan komplettera USA. Och ju fler plan desto mer kan de snappa upp.

Edit. Exakt vad är nog mycket hemligt.
Citera
2023-02-20, 13:23
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Hur är Tornado jämfört med de Mig som Ukraina använder? Samma nivå?
Jag vill jämföra Panavia Tornado med ryssarnas Su-24 Fencer. Ett äldre attackflygplan.

Det är inte så mycket att hänga i granen om det agerar som ensamt system. Fördelen med västs system är att de är integrerade med varandra och för att fungera tillsammans men som enskilda system är de inte fantastiska.
Senast redigerad av Conception 2023-02-20 kl. 13:48.
Citera
2023-02-20, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Har du länk?
Jag har bara sett att man har lovat 2 miljoner artillerigranater från Västländerna.
I morgon presenterar USA ett 500 miljoners vapenpaket.

https://www.dn.se/varlden/usas-president-joe-biden-pa-blixtvisit-i-kiev/
Citera
2023-02-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Nu hittat du på och önskar mkt
Vart får du att dom ät välutbildade och välutrustade ifrån?

Reservister de har minst 1 år värnplikt + 6 månader nu. Det är ukrainska källor jag läst som beskriver dem som att de ser ut så. Att de har moderna, fina uniformer, nya automatvapen och utrustning. Ska vara upp mot 100k bara i Pisky
Citera
2023-02-20, 13:26
Medlem
Taggads avatar
Ytterligare en varning till kina.
Citat:
Varningen: Världskrig om Kina allierar sig med Ryssland
Kina måste hålla sig utanför Rysslands krig mot Ukraina. Det säger Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj till tyska Welt.

– Om Kina allierar sig med Ryssland blir det världskrig.

https://omni.se/t/ryska-invasionen/dae22163-5e5e-4c76-97e3-6bdfb5fd99d3
Citera
2023-02-20, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det har jag också fått med mig. Man blir ju nyfiken på det hela.., för något måste Kina locka för att få Putin med på tåget. Mer än Krim som ju ryssarna hade innan invasionen.., och jag vet inte vad det kan vara ? Putin har ju även målat sig in ett hörn med att införliva donbass i Ryssland ?

För "bara" att officiellt få Krim och ha Ukraina utanför Nato (som ett exempel), framstår som en förlust för Putin och han framstår som en idiot inrikespolitisk. Och då är hans dagar räknande som jag ser det.

https://m.youtube.com/watch?v=CW6LznHN_Ys&pp=QAFIAQ%3D%3D

Titta på denna video du så kan du fråga dig vart folket där vill tillhöra.
Citera
2023-02-20, 13:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Där kan du vara inne på något, det tänkte jag inte på. Yes..detta låter troligt !

Ja risken finns att Kina är lite efter utvecklingen och tycker det är rimligt, som vissa i väst tyckte i början på kriget. De har inte hängt med att väst har skärpt kraven på Ryssland samt att Ryssland nu knappt kan avancera utan är jämnstarka med Ukraina i striderna.

Men Kina kanske överraskar med något förslag som både Ukraina och Ryssland kan acceptera.
Citera
2023-02-20, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nu känner du inte Amerikanerna. Det skulle inte blir roligt för Ryssland då. Förmodligen skulle de döda Putin i sin tur och kanske hela den ryska ledningen. Jag tror ryssarna håller sig lugna.
Vilka fantasier, du har sett för mycket Hollywood filmer.
Citera
2023-02-20, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
Visste ryssland att Biden skulle komma till Kiev?
Absolut visste dom det, annars skulle dom aldrig låtit honom åka.
Citera
2023-02-20, 13:32
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bset
Vilka fantasier, du har sett för mycket Hollywood filmer.

Det var det ni sa i februari om den ryska invasionen också.
Citera
2023-02-20, 13:32
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Tydligen vet dom det, eftersom USA har bett om eld upphör av dem, enligt ett annat inlägg. Annars har väl USA stenkoll på vad som händer i Ukraina. Tror du att de skulle rycka på axlarna?
Känns som det enda rimliga att USA meddelar Ryssland om besöket.

Att döda Biden skulle ju inte göra jättestor skillnad eftersom USA är demokrati och Biden bara är en av möjliga ledare i ett stabilt system. Till skillnad från en diktatur där ledaren kan vara allt och utan honom faller allt ihop.

Om Ryssland skulle attackera Kiev om de blivit informerade om Bidens besök är det som att be om problem utan att det ger Ryssland någon fördel. Hur skulle någon ledare nånsin våga sig närma Ryssland i person om man riskerar att få en bomb i skallen. Alla tankar om fredssamtal skulle även i teorin bli osannolika.

Tror inte Putin är beredd att vilja eskalera på det sättet. Han ligger nog lågt med attacker mot Kiev så länge Biden är där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in