2023-02-20, 10:09
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Ovillig beskriver inte precis någons vilja utan mer någons attityd. Man vill det man vill men är inte ovillig till allt annat.

'Villig' är ett lite konstigt ord/epitet eftersom det gör vilja till ett objekt (en villig) men vilja är subjekt i sin innersta betydelse.

Men det är Guds vilja att skeenden ska ha sin gång utom då han vill ingripa. Jesus säger att inte en sparv faller till marken utan att Gud tillåtit det. Jag drar slutsatsen att människor och åtminstone vissa djur inte dör utom då Gud tillåter det.
Så om barn svälter ihjäl och dör är det Guds vilja?
Citera
2023-02-20, 10:17
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Så om barn svälter ihjäl och dör är det Guds vilja?
Han lät det ske. Det var inte hans vilja att ingripa.

Vi kommer alla att dö och de flesta som lever nu kommer troligen att få en mycket svår tid innan, den stora vedermödan. Vad jag gissar inom något år eller så.

Den som sår den goda säden är Människosonen. Åkern är världen. Den goda säden, det är rikets barn, men ogräset är ondskans barn. Ovännen, som sådde det, är djävulen. Skördetiden är tidens ände. Skördemännen är änglar.
Citera
2023-02-20, 10:43
Medlem
Om Gud finns så är han ju bara värd förakt. Vilket helvete han har skapat. Allting tyder på att världen bara är kaos. När du är som lyckligaste så biter du dig i tungan eller drabbas av magknip. Eller så blir det nya jobbet du fått bara skit. Ju högre intelligens desto svårare blir livet på den här planeten. Dumhet är drivkraften. Folk orkar hålla på med sitt meningslösa skit eftersom de är dumma i huvudet. Finns inget att hämta men få vågar inse det.
Citera
2023-02-20, 10:47
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gedaj
Om Gud finns så är han ju bara värd förakt. Vilket helvete han har skapat. Allting tyder på att världen bara är kaos. När du är som lyckligaste så biter du dig i tungan eller drabbas av magknip. Eller så blir det nya jobbet du fått bara skit. Ju högre intelligens desto svårare blir livet på den här planeten. Dumhet är drivkraften. Folk orkar hålla på med sitt meningslösa skit eftersom de är dumma i huvudet. Finns inget att hämta men få vågar inse det.
Men det är djävulen som är denna världs furste och han är en dråpare och en lögnare. För att undkomma honom ska man lyssna till Jesus.
Citera
2023-02-20, 11:33
Medlem
Citat:
Han lät det ske. Det var inte hans vilja att ingripa.

Vi kommer alla att dö och de flesta som lever nu kommer troligen att få en mycket svår tid innan, den stora vedermödan. Vad jag gissar inom något år eller så.

Den som sår den goda säden är Människosonen. Åkern är världen. Den goda säden, det är rikets barn, men ogräset är ondskans barn. Ovännen, som sådde det, är djävulen. Skördetiden är tidens ände. Skördemännen är änglar.
Om det inte händer inom något år, överger du din tro då?
Citera
2023-02-20, 11:34
Medlem
Citat:
Men det är djävulen som är denna världs furste och han är en dråpare och en lögnare. För att undkomma honom ska man lyssna till Jesus.
Synd bara att Jesus inte säger något. (Till mig)
Citera
2023-02-20, 11:51
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stanley74
Om det inte händer inom något år, överger du din tro då?
Nej, men jag kommer då att överge min gissning, som kommer från en andlig överhörning för fyra år sedan om att något drastiskt skulle hända om fem år.
Citera
2023-02-20, 11:52
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Synd bara att Jesus inte säger något. (Till mig)
Läs evangelierna när du är på bättre humör!
Citera
2023-02-20, 11:55
Medlem
Citat:
Återigen, nej, jag kan inte välja att lita på något utan bevis. Jag kan välja att låtsats gör det, men inte att göra det på riktigt.

Så om ett av dina barn ropar på hjälp för att det kommit en ful gubbe, men du kan inte se barnet, så litar du inte?
Citera
2023-02-20, 11:56
Medlem
Citat:
Nej, men jag kommer då att överge min gissning, som kommer från en andlig överhörning för fyra år sedan om att något drastiskt skulle hända om fem år.
Så religiösa uppenbarelser är gissningar?
Citera
2023-02-20, 11:56
Medlem
Citat:
Läs evangelierna när du är på bättre humör!
Varför? Hur vet jag att allt där är från Jesus?
Citera
2023-02-20, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forsamlingsmedlem
Så om ett av dina barn ropar på hjälp för att det kommit en ful gubbe, men du kan inte se barnet, så litar du inte?
Ja, det finns många bevis för dessa situationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in