2023-02-19, 23:08
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bidencrackhead
Kriget i Syrien bekostades och stöttades av Qatar och Saudi.

Man ville bygga gas ledningar till Europa via Turkiet,

Assad sa nä.

Usa sprängde Rysslands Pipelines, sa enligt Blinken själv att detta är en enorm möjlighet för Usa. Ok

Usa säljer LNG 4 gånger dyrare.

Röd tråd?

Slava coinini Ukinini o Ryzzzland.

LOL, du står för notan i slutet av dagen med högre skatt i form av inflation då våra "politiker" förstört oss via gröna agendan.

Du menar att Qatar och Saudi stöttade Ryssland när de gick in i Syrien? Eller Turkiet? Udda teori för att komma från dig. Hade världen sluppit det hade vi också sluppit Assads blodbesudlade regim, oljefatsbomber mot sin egen befolkning? Sånt njuter du väl av.
Citera
2023-02-19, 23:08
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Säg mig vilken ekonomi är i bra skick förutom Norges?

Har du kollat vår ekonomi och framtidsutsikt?

Kass skola, hög kriminalitet, dålig vård.

Bajs på bajs broder.

Snart flyter kronan igen, då ingen vill låna oss pengar och vi inte kan betala tbx våra skulder.

Skönt då med rörlig ränta.

LOL
Vet du vilken tråd du är inne i. Har du tryckt fel och tror det handlar om Sveriges ekonomi. För övrigt tror jag inte du är svensk, som de flesta andra som sagt de varit det här av Putinälskarna. Snart kommer det, ni svenskar eller svennebanan då ni glömmer bort er. Samma narrativ hela tiden utan variation.
Citera
2023-02-19, 23:11
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Idag har det varit mycket prat om att ryska soldater inte fått lön på 6 månader , och att de inte får ta semester.

Det stämmer ju bra med Rysslands urusla ekonomi .

Det kommer bli oroligt när detta når bristningsgränsen.

Hur skall ni hantera detta ?
Blir nog omotiverade soldater ?
Finns någon lösning, när pengarna tydligen tryter?
Ryssland är en av de största ekonomierna i världen, med en betydande roll i både Europa och Asien. Landets ekonomi har genomgått en radikal förändring sedan Sovjetunionens upplösning 1991, då Ryssland övergick från en planekonomi till en marknadsekonomi. I det här svaret kommer jag att ge en översikt över Rysslands ekonomi, dess styrkor och svagheter

Styrkor:
Rysslands största styrka är dess råvaruresurser, särskilt olja och gas. Landet är en av de största exportörerna av olja och gas i världen, och exporten av dessa råvaror utgör en betydande del av landets BNP. Ryssland är också en ledande producent av andra råvaror, såsom aluminium, nickel, stål och guld.
En annan styrka i Rysslands ekonomi är dess högteknologiska sektorer, inklusive rymdindustrin, dator- och mjukvaruindustrin, och försvarsindustrin. Dessa sektorer sysselsätter högutbildade arbetare och är beroende av forskning och utveckling, vilket gör dem viktiga för landets ekonomi på lång sikt.

Svagheter:
En av de största svagheterna i Rysslands ekonomi är dess beroende av olje- och gassektorn. Eftersom dessa råvaror står för en så stor del av landets exportinkomster och BNP, är Ryssland särskilt känsligt för prisförändringar på världsmarknaden. Om efterfrågan på olja och gas sjunker, kan Rysslands ekonomi påverkas negativt.
En annan svaghet är bristen på diversifiering i ekonomin. Ryssland har länge varit beroende av sin råvaruproduktion och har inte investerat tillräckligt i andra

Vad är din slutsats?
Citera
2023-02-19, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Men då får väl jag kalla dig lilla gubben då. Underställd slav, ja du vet väl att det var Putin som låg bakom valet av Trumpen? Sen gick Trumpen i ryssens ledband.

Men lilla gubben, kanske dags nanna kudde nu?

Så du upprepar något som median säger.

Så om en gubbe i lådan säger något som gubben i lådan profeterar på men du som åskådare inte profeterar på tvärtom förlorar på inflation samt flykting mässigt, då är du en intelligent människa.

Men om du ifrågasätter något som gubben i lådan säger så är du en konspirationstekniker?

Fan jag tror du öppnat mina ögon, jag är frälst.

Herre jesus, vi synes lär ej svara dig mer du är helt bränd ju.
Citera
2023-02-19, 23:16
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Så du upprepar något som median säger.

Så om en gubbe i lådan säger något som gubben i lådan profeterar på men du som åskådare inte profeterar på tvärtom förlorar på inflation samt flykting mässigt, då är du en intelligent människa.

Men om du ifrågasätter något som gubben i lådan säger så är du en konspirationstekniker?

Fan jag tror du öppnat mina ögon, jag är frälst.

Herre jesus, vi synes lär ej svara dig mer du är helt bränd ju.

Nu är du svårförstådd. Median? Vilken då? Profeterar? Menar du verkligen det eller menar du profiterar? Och du visar dig vara en religiös galning, Halleluja på dig lilla gubben.
Citera
2023-02-19, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Ukraina behöver ammunition nu, annars kan kriget snart vara över sa EU:s utrikeskommissionär Josep Borell på säkerhetskonferensen i München.
https://www.theguardian.com/world/2023/feb/19/ukraine-war-over-unless-eu-boosts-military-support-says-top-diplomat
Oj vad hemskt om kriget snart är över, bättre skicka mer vapen och förlänga kriget och lidandet tycker väst.

Det är om Ukraina förlorar som det verkliga lidandet börjar när ryssarna drar igång sitt folkmord för att utplåna den ukrainska nationen.
Citera
2023-02-19, 23:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
ÄR du trög?!? USA kommer inte skicka mer pengar till Ukraina! Utan USAs stöd så sticker alla soldater i Ukrainas arme.

"host-host"

Var senast idag jag läste om Lindsey Graham (tungt namn hos R) ville gå hårdare fram, här även kommentarer angående Kina, och ev militärt stöd till Ryssland :

“If you jump on the Putin train, you’re dumber than dirt,” the South Carolina Republican said of China in an interview with Martha Raddatz on ABC’s “This Week.”

“It would be like buying a ticket on the Titanic after you saw the movie.”

Graham also said it was crucial for the U.S. to train Ukrainian pilots to fly F-16 fighters to give Ukraine the capability to win the war, even if that might seem like a form of escalation to President Vladimir Putin and Russia

https://www.politico.com/news/2023/02/19/lindsey-graham-china-russia-ukraine-00083582

Så, det är bara en våt rysk dröm.., om minskat stöd till Ukraina.
Citera
2023-02-19, 23:22
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det är om Ukraina förlorar som det verkliga lidandet börjar när ryssarna drar igång sitt folkmord för att utplåna den ukrainska nationen.
Först och främst så är kriget inte riktat mot den civila Ukrainska befolkningen. Har tanken aldrig slagit dig varför Putin tar så god tid på sig? Kan det vara för att civilbefolkningen skall hinna evakuera? Bara en tanke.

Jag säger det 1 gång.
Kriget är riktat mot:
NWO
NATO
NEO-NAZI

Kan det vara därför Ryssland inte får vinna?
Citera
2023-02-19, 23:23
Medlem
Citat:
tro mig, freden kommer när Biden byts ut för ingen i USA vill skicka mer pengar till Ukraina och då är freden runt hörnet. Du kommer få höra allt mer snack om fred inom kommande dagar för Biden administrationen har väldigt låg stöd i representanthuset.

Du tror alltså att Ryssland drar sig tillbaka från Ukraina när Biden blir ersatt.
Tillåt mig tvivla
Citera
2023-02-19, 23:23
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
En annan styrka i Rysslands ekonomi är dess högteknologiska sektorer, inklusive rymdindustrin, dator- och mjukvaruindustrin, och försvarsindustrin.
Detta stämmer inte. Ryssland är inte framgångsrika inom dator- och/eller mjukvaruindustrin. Försvarsindustrin har ju visat sig vara katastrofal.
Citera
2023-02-19, 23:24
Medlem
Citat:
som jag skrivit om och om igen jag är för fred för både sidorna dödar barn.

Fred får genom att Ryssland avslutar sitt anfallskrig och drar sig tillbaka från Ukraina.
Citera
2023-02-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Ryssland vinner oavsett om väst skickar mer vapen. Mer vapen till Ukraina förlänger bara lidandet. Den här konflikten kan enbart lösas med fredsförhandlingar.
Någon USA inte vill. Israels förre premiärminister Naftali Bennett sa i en intervju nyligen att USA och dess västerländska allierade "blockerade" hans ansträngningar att medla mellan Ryssland och Ukraina för att få ett slut på kriget i dess tidiga dagar.
https://mronline.org/2023/02/07/former-israeli-pm-bennett-says-u-s-blocked-his-attempts-at-a-russia-ukraine-peace-deal/

Vad innebär en rysk vinst för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in