2023-02-19, 17:53
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Har för mig att de Archer som ska till Ukraina inte är riktigt kompletta. Malpåse, du vet.

Hösten 2023, våren 2024 (någon gång) skulle jag tippa. Danska Caesar hinner nog fram innan dess.
Nog borde det gå snabbare än så, till sommaren?
Citera
2023-02-19, 17:56
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Vad menar du? Är det för att Aftonbladet inte har skrivit detta som du blir chockad? Detta är ingen nyhet utan de välkänt. I spanska nyheter från Latinamerika såg jag flera soldater i Ukraina bli intervjuade. De var från Peru, Chile och andra länder. Löften var såklart att få medborgarskap i USA
Aftonbladet??
Latinamerika?
Det finns frivilliga i Ukraina, ingen har skickat dit dom.
Ta 10 stora långsamma andetag....
Citera
2023-02-19, 17:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Nog borde det gå snabbare än så, till sommaren?
Tror mig ha förstått att man nallat delar från dem, men mina källor kan ha fel. Blir överraskad om Archer dyker upp till sommaren — men man ska aldrig säga aldrig!
Citera
2023-02-19, 17:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Marken verka hålla.

Ja tjälen verkar inte ha släppt ännu. Såg att det snöade också så "stridsvagnssäsongen" kanske håller i sig några veckor till.
Citera
2023-02-19, 18:00
Medlem
%s avatar
Citat:
De "Frivilliga" du kan skicka ditt en hel bataljon och säga att det är "frivilliga".
https://fightforua.org/

Wagner gör samma sak från Rysslands håll.

Ukraina finns kvar tack vare väst och inte Ukraina själva. Massa Latinos som krigar i Ukraina för de blir lovade medborgarskap i USA. Så de kommer kontinuerlig in nya soldater, men detta skriver man inte om i Sverige.
De är just frivilliga och inget som EU eller NATO pumpar in. Wagner verkar främst rekrytera från fängelser. Det är inget Ukraina håller på med.

Stödet från väst har hittills varit mycket blygsamt , lite p-skott och hjälmar. Största militära bidragen har ironiskt nog varit från Ryssland. Så att Ukraina finns kvar beror på Ukrainarna själva.
Citera
2023-02-19, 18:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Har ryssarna dåligt med antitankmissiler?
Ser det ut så här så kommer västerländska tanks kunna göra stor nytta.

De borde ha dem, men kanske inte har träning på att använda dem? De har robotar och vanliga pansarskott.
Citera
2023-02-19, 18:02
Medlem
Citat:
När Biden är väck och pengarna slutar komma in i Ukraina så kommer Zelensky att gripas. Därför vore det klokast för alla att de förmedlade fred och att handeln återupptas igen. Ryssland kommer vinna oavsett vad man säger och Ukriana är så bultat nertrampad som sagt, hade det inte varit för väst så hade Ukraina varit förlorad för länge sedan. Så fredssamtal borde sitta på sin plats så fort som möjligt.

Jo, bara att förslå Putin att Ryssland lämnar Ukraina.
Citera
2023-02-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Har ryssarna dåligt med antitankmissiler?
Ser det ut så här så kommer västerländska tanks kunna göra stor nytta.

I Sverige säger vi pansarvärnsrobot... Men det ser onekligen ut som att ryssarna saknar förmåga mot pansar från infanteri.
Citera
2023-02-19, 18:03
Medlem
Citat:
Kina ger ju vapen till Ryssland så hur menar du att det är brist på vapen för ryssen när världens starkaste industrination hjälper Ryssland?

Jag ställer frågan om ryssarna har ont om antitankmissiler? Jag menar ingenting annat än att jag undrar.
Citera
2023-02-19, 18:04
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Du litar blint på alla saker aftonbladet skriver? Detta har jag förstått ur det du skrev.
Att Ukraina vinner tillbaks förlorad mark, ser du som en vinst? Det är ingen vinst om de inte erövrar mark. De har vunnit ett slag eller två, men håller fortfarande på att förlora kriget. Nu ser vi på saken som det är.

Om Ann Britt äter 20% av min tårta och jag tar gaffeln och försöker ta tillbaks det men hon viftar med armarna, har jag då vunnit något?

Jag litar inte blint på Aftonbladet. Vad litar du blint på, RT? Om Ukraina vinner tillbaka förlorad mark är det en delvinst. Ser du det på något annat sätt? Som jag skrev, Ukraina har återerövrat mark, alltså har de vunnit tillbaka de delarna. Svårt att förstå? Är fler slag än två de vunnit. Jag räknade väl upp 5 i vart fall, om du vill se dem som slag. Eller menar du att man bara vinner om man erövrar mark som tillhör någon annan? Förstår det eftersom du stöder den fascistiska ryska diktaturen och i deras värld kanske det är så. Andra länder kan se det som en vinst bara att överleva som ett fritt land. Men förresten, du kanske accepterar Rysslands annekteringar i Ukraina? I så fall har ju Ukraina erövrat och håller delar av Ryssland. Det måste väl även din fascistiska hjärna anse som en vinst?

Din liknelse med tårta var väl extremt dålig. Det måste väl även du förstå. Om man äter 20% av en tårta är den borta. Den kan inte fås tillbaka. Gaffel och armviftande eller inte. De delar av Ukraina som Ryssland nu håller är inte borta utan kan återtas av Ukraina, med vinst som följd. Dvs, så du förstår, om Ann-Britt istället hade tagit 2 ringar av dig, och du tar tillbaka dem, vem vann då? Du eller Ann-Britt?
Citera
2023-02-19, 18:07
Medlem
Lite tråkiga nyheter från Ryssland. De verkar ha fått ihop bättre databaser med vilka som kan göra militärtjänst.

https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1627295158516559873
Citera
2023-02-19, 18:08
Medlem
%s avatar
Citat:
När Biden är väck och pengarna slutar komma in i Ukraina så kommer Zelensky att gripas. Därför vore det klokast för alla att de förmedlade fred och att handeln återupptas igen. Ryssland kommer vinna oavsett vad man säger och Ukriana är så bultat nertrampad som sagt, hade det inte varit för väst så hade Ukraina varit förlorad för länge sedan. Så fredssamtal borde sitta på sin plats så fort som möjligt.
Det är intressant att det alltid är vatniks som förespråkar fredssamtal. Kan det vara så att ni egentligen förstår att Ryssland förlorar och vill ha till en fredsuppgörelse innan det är helt kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in