Citat:
Ursprungligen postat av
WhatTheHeck
Du litar blint på alla saker aftonbladet skriver? Detta har jag förstått ur det du skrev.
Att Ukraina vinner tillbaks förlorad mark, ser du som en vinst? Det är ingen vinst om de inte erövrar mark. De har vunnit ett slag eller två, men håller fortfarande på att förlora kriget. Nu ser vi på saken som det är.
Om Ann Britt äter 20% av min tårta och jag tar gaffeln och försöker ta tillbaks det men hon viftar med armarna, har jag då vunnit något?
Jag litar inte blint på Aftonbladet. Vad litar du blint på, RT? Om Ukraina vinner tillbaka förlorad mark är det en delvinst. Ser du det på något annat sätt? Som jag skrev, Ukraina har återerövrat mark, alltså har de vunnit tillbaka de delarna. Svårt att förstå? Är fler slag än två de vunnit. Jag räknade väl upp 5 i vart fall, om du vill se dem som slag. Eller menar du att man bara vinner om man erövrar mark som tillhör någon annan? Förstår det eftersom du stöder den fascistiska ryska diktaturen och i deras värld kanske det är så. Andra länder kan se det som en vinst bara att överleva som ett fritt land. Men förresten, du kanske accepterar Rysslands annekteringar i Ukraina? I så fall har ju Ukraina erövrat och håller delar av Ryssland. Det måste väl även din fascistiska hjärna anse som en vinst?
Din liknelse med tårta var väl extremt dålig. Det måste väl även du förstå. Om man äter 20% av en tårta är den borta. Den kan inte fås tillbaka. Gaffel och armviftande eller inte. De delar av Ukraina som Ryssland nu håller är inte borta utan kan återtas av Ukraina, med vinst som följd. Dvs, så du förstår, om Ann-Britt istället hade tagit 2 ringar av dig, och du tar tillbaka dem, vem vann då? Du eller Ann-Britt?