Citat:
Ursprungligen postat av
Fyfaan
Dyrt å dyrt.. Ryssland åker på pisk av en försvarsmakt som lever i en logistisk mardröm när det kommer till materiel och fordon. Även om Ryssen lyckas ta Ukraina så är det en förlust från deras sida. NATO är inte ens på plats än. Vad fan tror du sker när det kollektiva väst med vår logistik och gravt överlägsna teknologi kommer? Vi har sett verkligheten av västs teknologi mot rysk tidigare, ta en kik på gulfkriget så får du se vad som händer. Jag förstår verkligen inte hur du inte kan se verkligheten för vad den är? Vad lider du av? Eller har du en dold agenda?
Klart att Ukraina för propaganda för att stärka folkviljan, vilket för övrigt går alldeles utmärkt, men hur kan du inte se händelseförloppet? VARFÖR är Ukraina i Kherson igen? VARFÖR går ryssens motoffensiv så jävla långsamt? Stå väst dyrt..
För övrigt var det ryssen som bröt mot alla avtal. Det finns liksom inget argument mot det. Allt är dokumenterat. Det är som att hävda att man är oskyldig när det finns ett videoklipp på ens brott där man dessutom säger sitt namn och adress. Varför ljuger du? Är du förblindad av ditt NATO-hat? Är du serb? Sur för att väst knulla er folkmördande regim? Kanske irakier?
1. Ryssland åker inte på pisk, de ryska framgångarna är enorma nu.
2. Väst har blivit paranoida totalitärer.
3. Väst är inte alls överlägsna inom teknologi, Ryssland är bättre på rymdfart och raketmotorer exempelvis.
4. Gulfkriget var mot sandalklädda ökenmänniskor.
5. Den ryska offensiven går långsamt därför att det är den bästa strategin för att blöda ut Ukrainas försvar.
6. Jag lider inte av någonting förutom informationsövertag.
7. Jag ljuger aldrig.
8. Jag är inte serb.
9. Jag är inte förblindad.
10. Bye-bye.