2023-02-18, 20:00
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Äntligen!

Storbritannien visar vägen och skickar långdistansmissiler:

https://omni.se/a/BWkQEg
Kan visa sig betyda väldigt väldigt mycket.
Just nu gömmer ryzzen sina ammolager och vodkastinkande högkvarter bortom Ukrainsk räckvidd.
Citera
2023-02-18, 20:02
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Helt ärligt så skiter jag vilka som är nazister egentligen men när PK-folk som kallar alla som vill se mindre invandring för nazister nu stödjer riktiga nazister med svastika tatueringar och försöker nedtona nazisternas roll i Ukraina så blir det störtlöjligt. Det går inte ta såna på allvar.
Men du tycker att man ska ta tex wagner med nasseutkin i spetsen som ett seriöst exempel på att tiktokdansarna är i Ukr för att avnazifiera? Som jag sagt tidigare så är ursäkterna för ryZzens handlingar så sjukt korkade så inga proruskies förtjänar några som helst seriösa svar
Citera
2023-02-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Men du tycker att man ska ta tex wagner med nasseutkin i spetsen som ett seriöst exempel på att tiktokdansarna är i Ukr för att avnazifiera? Som jag sagt tidigare så är ursäkterna för ryZzens handlingar så sjukt korkade så inga proruskies förtjänar några som helst seriösa svar

Ni PRO-ukrainare har sån sjuk beröringsskräck till era nazister i Ukraina.

Du kan inte tänka så långt att nazist betyder olika i olika länder. I Ryssland är en nazist främst en som är Rysslandsfientlig. Det har och göra med 2:a världskriget.

Men nazisterna i Ukraina är riktiga nazister med tatueringar, ni stödjer alltså nazister. Det är bara att inse det och sluta gnälla om att andra är nazister.
Citera
2023-02-18, 20:12
Medlem
Sender Putin kode med føttene under møte med Lukashenka?

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1626628669476114432
Citera
2023-02-18, 20:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ukraina är en skurkstat som bedrivit folkmord sedan 2014.

Men vi kom ju fram till igår att det där som du påstår är helt påhittat:

https://www.flashback.org/sp83516611

Ukraina har inte bedrivit något folkmord. Det är rysk propaganda.

2 döda civila (ryssar/ukrainare) per månad pga stridigheter i Donbass är inget folkmord.
Citera
2023-02-18, 20:14
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Han håller sig i alla fall till sak, medan du går direkt till barnsliga personangrepp.

Kastas friskt runt med rysstroll och liknande trams. Kan vi inte hålla en viss nivå och fokusera på ämnet? Fast jag vet att jag uppenbarligen talar för döva öron.

Jag finns här. Du kan få prata med mig.
Jag är för Ukrainas rätt till sitt eget land.
Jag är emot konspirationsteorier. Ex så var WTC, inte arrangerat av USA själva.
Biden är lagligt vald.
Jag tror på internationell lag och rätt.
Ryssland har invaderat Ukraina. Olagligt.
Finns ingen historisk rätt, att ta till som orsak till invasionen.

Vad säger du?
Citera
2023-02-18, 20:16
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
MilSum som i Military summary?
Specificera han vilket år?

Han satt hela sommaren och hösten och pratade om att Bakhmut skulle falla vilken dag som helst, gav upp i början av vintern och verkar nu ha återupptagit rappakaljan. Lyssnar du på något annat än pro-ryska källor? Källkritik?

Det spelar ingen roll vad han säger i detta fallet. Det jag förmedlar är att Wagner kommunicerar sitt mål för Bakhmut.
Citera
2023-02-18, 20:16
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nu hoppas ryssarna erövra Donbas på 1-3 år!
https://twitter.com/antiputler_news/status/1626951094319345664
Oj vad de har bråttom. Om 3 år kanske de har tagit Bachmut.
Citera
2023-02-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
MilSum som i Military summary?
Specificera han vilket år?

Han satt hela sommaren och hösten och pratade om att Bakhmut skulle falla vilken dag som helst, gav upp i början av vintern och verkar nu ha återupptagit rappakaljan. Lyssnar du på något annat än pro-ryska källor? Källkritik?

Milsum är väldigt saklig i sin rapportering och är väldigt försiktig med förutsägelser av kriget. Det är mest trupprörelser och vad som redan hänt på slagfältet. Ibland försöker han gissa vad länderna ska göra härnäst och varför.
Citera
2023-02-18, 20:20
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det spelar ingen roll vad han säger i detta fallet. Det jag förmedlar är att Wagner kommunicerar sitt mål för Bakhmut.
Ingen bryr sig om vad denna terrororganisation " kommunicerar"
Samma pack som ISIS
Citera
2023-02-18, 20:21
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Kan visa sig betyda väldigt väldigt mycket.
Just nu gömmer ryzzen sina ammolager och vodkastinkande högkvarter bortom Ukrainsk räckvidd.

Framför allt kan den där Kerj-brojäveln hälsa hem…

https://sv.wikipedia.org/wiki/Storm_Shadow?wprov=sfti1

Citat:
Storm Shadow har en vikt på 1300 kg, längd på 5,1 meter och en sprängladdning på 450 kg. Den är baserad på en annan robot (Apache), även den utvecklad av MBDA.

Räckvidd ca 25-30 mil.
Citera
2023-02-18, 20:22
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Enligt MilSum idag kommunicerar Wagner att målet och planen är att ta kontroll över Bakhmut i mars/April.

(Min fetning). Framgår det vilket år i mars/april Wagner tänkt sig att "ta kontroll över Bakhmut", denna stad ungefär lika stor som Borlänge, givet att de försökt i 7 månader nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in