2023-02-18, 17:31
Medlem
Den där bron kommer bombas till grus nu. Symbolvärde i det. Kan den inte lagas, så lär Krim-folket svettas lite extra.
Citera
2023-02-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
OT: Vad har jag för avatar?

Jo, det är Jim Lahey från Trailer Park Boys. Nej, numera är det Lumbergh från Office Space. Tidigare körde jag med Hans Scheike, grafolog och läromästare i smisk och pisk. Med detta i åtanke kanske man inte ska ta all min posthistorik alltför seriöst, som vissa analakrobater här i tråden.

Jag stöttar för övrigt ingen sida i detta krig, lika korrupta båda två. Däremot får som vanligt folket lida och därför vill jag se ett snabbt slut på kriget. Som alla krig avgörs även detta vid förhandlingsbordet.

Fan vad det har blivit inne att vara neutral bland er rysstroll. Ni vill stoppa lidandet, ni vill se förhandlingar, ni åberopar korruptionen i väst, ni häcklar media. Ni dristar er även till att kalla Rysslands invasion för ”fruktansvärd”. Men…och det är ett stort MEN…ni försöker också hela tiden utmåla Ryssland som en väloljad krigsmakt som inte går att stå emot.
”Ryssland är för starkt och mäktigt. Ni måste ge upp”.

Jag säger såhär: Ta din jävla neutralitet och kör upp den där solen inte skiner. Åk hem till farmor Olga, ös lite vatten ur brunnen, skörda lite betor, sup dig full och förgrip dig sexuellt på din förståndshandikappade lillasyster. Med andra ord: stå för att du är ryss och lev som en ryss. Men håll dig inom ditt eget lands gränser med din tragiska livsstil.
Citera
2023-02-18, 17:34
Medlem
nidhoogens avatar
Milley för ett par veckor sedan - "Ryssland har redan förlorat!"

Milley i torsdags till FT;

The Ukraine conflict can only end through a negotiated peace deal because neither side is likely to achieve its goals on the battlefield, US Chairman of the Joint Chiefs of Staff Mark Milley said in an interview with the Financial Times published on Thursday."

Vad hände?
Citera
2023-02-18, 17:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Tack vänligt av herrn. Men nej, det har jag inte. Jag frågade om Polen.
Du har svar redan.
Dina fakta är hopplock av olika ”indicier” till ditt narrativ.
Noterar att du tror MH17 stödjer. Då räcker det. Finns bevis om varifrån S300 kom ifrån och vart den åkte tillbaka.

Ha det gott med alternativa fakta 👍
Jag har besvarat frågan om Polens agerande och spekulerat om vad det innebär, framtiden utvisa det. Vad det gäller nedskjutningen av MH17 så vet jag inte vad du menar, besättningen av S300 luftvärnet är inte identifierad eller dömda utan en befälhavare från dåvarande republiken Doneskt vad jag vet, helt baserat på indicier där med. Ukraina var landet som tjänade på det hela och sanktioner föll över Ryssland till mångas glädje. Ukraina hade dessutom tidigare skjutit ner ett passagerarflygplan över Svart havet från Israel mot Sebirien så man hade ju vanan inne. En olycka den gången och en olycka med MH17 också anser jag.

Jag ser fram emot utredningen, bevisen och domarna vad det gäller sprägningen av Nordstream.
Citera
2023-02-18, 17:35
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Så det finns lite Azov-orcher kvar alltså!? Borde klassas som utrotningshotad art nu när ryssarna har börjat skyddsjakten. Hoppas ryssarna får tag på några intakta exemplar som de kan avliva på ickeförstörande sätt och stoppa upp. Sen ställa ut på naturhistoriska museet i Moskva, avdelningen för människoapor.

Kul klipp på Azov-orch som sätter nytt ukrainsk rekord i längdhopp (med lite rysk hjälp):
https://www.bitchute.com/video/G7YGpYGMH89s/
Hur vet du att det är
en Ukrainare? är det inte en Grek av namnet att döma
Citera
2023-02-18, 17:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hade du nåt om Polens mål?
Du får gräva lite hos Polska högerextremister så får du vet mer. Ukrainska dito vet vi redan vad dom vill.
Citera
2023-02-18, 17:38
Medlem
nidhoogens avatar
Mi-8 helikopter nedskjuten av Orkestern.

https://twitter.com/AZgeopolitics/status/1626977626706350080?t=H1ilGTzzRdMPgGLlwqhxGQ&s=19

🇷🇺💥🚁🇺🇦Mi-8 was shot down from MANPADS in the Bakhmut direction by "Wagner"
Citera
2023-02-18, 17:38
Moderator
-Info-s avatar
Ni kanske undrar var ryssarna hittar folk till alla sina fejkade propagandavideos som de släpper? En metod som de använder är att ta ukrainska krigsfångar och tortera dem och tvinga dem att medverka i filmerna. Som t.ex denne man, som medverkat i många ryska propagandafilmer:

Citat:
Russia is spreading a fake video claiming Ukrainian soldiers torment a fellow Ukrainian soldier who lost his will to fight. In reality, it’s Artur Nytsmekha on the video. He was captured on February 25th & is forced to appear in Russian propaganda videos.

https://twitter.com/visegrad24/status/1625778122762199041
Citat:
Artur is a Ukrainian soldier who hs been taken POW by the Russian and has suffered through a year of torture. The Russians have forced him to appear in numerous Russian propaganda videos.

https://twitter.com/visegrad24/status/1625778544621109249

Genom tortyr har de tvingat honom att medverka i filmerna.
Citera
2023-02-18, 17:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Så det finns lite Azov-orcher kvar alltså!?

Gissningsvis så kommer det att vara Azov som dödar den sista orchen i Ukraina. Dagarna före Putins självmord.
Citera
2023-02-18, 17:43
Medlem
nidhoogens avatar
IQ fiskmås på Europas ledare när en av dem Annalena "NATO är i krig med Ryssland" Baerbock visar på vilken nivå pro-Ukrainarna ligger.

https://twitter.com/Trollstoy88/status/1626974513916174339?t=Ab2x-JRR2HG7mpok4i1ADg&s=19

She really said it... and no one laughed.

German Foreign Minister Annalena Berbock suggested that Vladimir Putin should turn around 360 degrees and change his policy.

360 degrees 😂🤣😂🤣

Ja, Putin kommer vända 360 grader från Ukraina din dumma kossa!
Citera
2023-02-18, 17:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
När det kommer till faktum vem ska gripa förbrytarna, då kommer ursäkterna i kubik. Klart dom hade koll på när larven besökte FN-mötet i usa. Om nu han är efterlyst och står på lista över förbrytare; så hade han såklart gripits. Han står alltså in på nån order och ni här i tråden som hävdar det vet inte bättre.

Inte ännu. Krigsförbrytartribunalen har ju inte ens börjat ännu. Och han är nu diplomat men det är han bara så länge nuvarande regering sitter kvar i Moskva. Insamlingen av bevis och förundersökningarna pågår dock redan i flera länder.
Citera
2023-02-18, 17:44
Medlem
Lawlines avatar
S300/400 förstörd av Ukraina trots att rySSnaZZarna förnekar det.
Citat:
Sometime yesterday a ruzzian S300/400 was reportedly destroyed near either Chaplynka (Kherson) or Armiansk (Crimea). The ruzzians denied and claimed all sorts of things, but on this video that they themselves took, we can see not just an explosion but also trails from the rockets cooking off.
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/11576ee/sometime_yesterday_a_ruzzian_s300400_was/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in