2023-02-18, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Snälla människa, bevisen som existerar bekräftar bibeln!

Denna flod:

"Då kom floden över jorden. Den varade i fyrtio dagar, och det kom så mycket vatten att arken lyftes och flöt över jorden.
Vattnet steg högt över jorden, och arken drev på vattnet.
Allt högre steg vattnet över jorden, tills det täckte även de högsta bergen under himlen.
Vattnet steg mer än sju meter över bergen.
" (1 Mose 7:17-20 Bibel2000
Ja, vissa saker i Bibeln är sann.

Den floden finns väldigt dåliga bevis för.
Citera
2023-02-18, 14:44
Medlem
Citat:
Bibeln pratar om Gud, har du missat det, snälla människa?
Det här är problemet som vanliga människor har med gud och bibeln. Bibeln kan omöjligtvis vara korrekt efter tusentals år av översättningar, tolkningar och revideringar. Ändå så bygger ni en moln (halm) gubbe med stöd av bibeln. Gud skapade inte bibeln, bibeln skapade gud. Bibeln är ett redskap för förtryck, krig, tortyr, och förföljelse. En kvinnoförnedrande skrift som tyvärr har hängt med genom seklerna enbart pga att det är ett bra medel att utöva makt över obildade och lättledda människor.
Citera
2023-02-18, 14:47
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av stanley74
Se där, bevisen nämns inte i Bibeln, samt att det ändå inte har med bevis för Gud att göra.
Citat:
Snälla människa, bevisen som existerar bekräftar bibeln!
Citat:
Vilken flod?
Citat:
Denna flod:

"Då kom floden över jorden. Den varade i fyrtio dagar, och det kom så mycket vatten att arken lyftes och flöt över jorden.
Vattnet steg högt över jorden, och arken drev på vattnet.
Allt högre steg vattnet över jorden, tills det täckte även de högsta bergen under himlen.
Vattnet steg mer än sju meter över bergen.
" (1 Mose 7:17-20 Bibel2000
Citat:
Ja, vissa saker i Bibeln är sann.

Den floden finns väldigt dåliga bevis för.

Kolla på dessa bevis för floden:

https://www.youtube.com/watch?v=LOtydLmdfV8

Jag och Jehovas vittnen är inte associerade med dom som publicerade denna video, men det är ändå starka bevis på en global flod.
Citera
2023-02-18, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Det här är problemet som vanliga människor har med gud och bibeln. Bibeln kan omöjligtvis vara korrekt efter tusentals år av översättningar, tolkningar och revideringar. Ändå så bygger ni en moln (halm) gubbe med stöd av bibeln. Gud skapade inte bibeln, bibeln skapade gud. Bibeln är ett redskap för förtryck, krig, tortyr, och förföljelse. En kvinnoförnedrande skrift som tyvärr har hängt med genom seklerna enbart pga att det är ett bra medel att utöva makt över obildade och lättledda människor.

Ok.
Citera
2023-02-18, 15:52
Medlem
Citat:

Jag och Jehovas vittnen är inte associerade med dom som publicerade denna video, men det är ändå starka bevis på en global flod.
Den nämner inte ens något om en global flod i beskrivningen, så nej, ingen mer video för mig. Jag har dessutom inte någon metod att kolla det som påstås. Om det fanns starka bevis för en global flod så skulle det vara allmän kunskap vid det här laget.
Citera
2023-02-18, 15:55
Medlem
Citat:

Hur avgjorde du att bevisen är starka? Är det även den allmänna uppfattningen bland de som verkligen har kunskap om detta?
Citera
2023-02-18, 15:55
Medlem
Citat:
Hur avgjorde du att bevisen är starka? Är det även den allmänna uppfattningen bland de som verkligen har kunskap om detta?

Menar du dina överstepräster?
Citera
2023-02-18, 15:57
Medlem
Citat:
Den nämner inte ens något om en global flod i beskrivningen, så nej, ingen mer video för mig. Jag har dessutom inte någon metod att kolla det som påstås. Om det fanns starka bevis för en global flod så skulle det vara allmän kunskap vid det här laget.

Du har Google Earth som metod, så som dom använde i videon

Behöver du bekräftelse från dina överstepräster?
Citera
2023-02-18, 16:00
Medlem
Citat:
Du har Google Earth som metod, så som dom använde i videon

Behöver du bekräftelse från dina överstepräster?
Vilka är mina överstepräster? Dom vill jag gärna träffa.
Citera
2023-02-18, 16:04
Medlem
Citat:
Menar du dina överstepräster?
Hur stark är bevisen? Är de flesta experter övertygad av de starka bevisen? Är resultaten publicerade och granskade? Var kan jag läsa om detta?
Citera
2023-02-18, 16:05
Medlem
Citat:
Vilka är mina överstepräster? Dom vill jag gärna träffa.

Du säger:

Citat:
Om det fanns starka bevis för en global flod så skulle det vara allmän kunskap vid det här laget.
Citat:
Är det även den allmänna uppfattningen bland de som verkligen har kunskap om detta?

Kan du inte avgöra detta själv? Måste du ha personer som bekräftar detta, personer som "verkligen har kunskap om detta"/"överstepräster"?
Citera
2023-02-18, 16:06
Medlem
Citat:
Hur stark är bevisen? Är de flesta experter övertygad av de starka bevisen? Är resultaten publicerade och granskade? Var kan jag läsa om detta?

"experter"? Du menar alltså dina överstepräster som talar om du kan tro på detta eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in