2023-02-18, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Stämmer det verkligen? I så fall kan det stämma med RYSK humanitär reträtt vilket var vad jag syftade på.

Men jag har inte hört annat än att det är en tidsfråga innan det faller. Förutom att Wagner snart är slut.

Ryssen har gjort framstötar i söder som sedan slagits tillbaka. I norr har Ryssarna viss framgång, men eftersom allt tagit månader så är det tveksamt att kalla det framgång. Särskilt mot bakgrunden att 30 000 ryssar eliminerats.
Citera
2023-02-18, 13:00
Moderator
-Info-s avatar
Ukrainska SOF förgör 7 ryska soldater i mörkret. Ryssarna har inte en chans. Samtliga blir gödsel:

Citat:
7 russian occupiers were destroyed by Ukrainian SOF warriors in the vicinity of Bakhmut.

https://twitter.com/SOF_UKR/status/1626868814808854528
Citera
2023-02-18, 13:08
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Blir då slutsatsen att även ledare som inte har samma etnicitet som majoriteten av folket kan vara en bra ledare?

Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Den frågan kanske kan besvaras om Du först definierar vad Du anser vara en bra ledare. Vissa tycker nämligen att egenskapen att bedriva en folkmordsinvasion är en bra egenskap, andra anser att försvara sig mot detsamma är bra.
Typ, jämföra äpplen och päron.
I just det här fallet anser jag päronen är ryssarna...

Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Många gillar vinnare. Richard Nixon som var president när USA drog sig ur Vietnam kriget som förlorare ses som betydligt sämre ledare än Dwight Eisenhower som var president när USA och Sydkorea åtminstone fick oavgjort vid slutet av Koreakriget. Detta trots att krigen hade samma syfte. Att stoppa kommunismen. Och att hundratusentals invånare i båda länderna där USA:s krigsmakt krigare slaktades av USA:s krigsmakt.

Nixon hade nog fått ett mera ärorikt slut om USA vunnit Vietnamkriget.
Det här var ett intetsägande svar. Var alla dessa amerikanska ledare av annan etnicitet?
Vad har detta med tråde att göra förutom att puttes folkmordsinvasion går sämre än alla krig Du just tog upp.
Du tillför bara brus...
Citera
2023-02-18, 13:11
Medlem
raskenss avatar
Undrar om den ryska soldaten sa "BLYAT" ?

https://twitter.com/rammstein_fella/status/1626896521512771584?s=20
Citera
2023-02-18, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja ett samarbete mellan Tyskland och Ryssland blir snabbt mycket kraftfullt.

Kommer inte något sådant samarbete, förutom att Tyska bordeller även i framtiden såklart kommer fyllas med ryska kvinnor.
Citera
2023-02-18, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Det är vad jag såg listat:

1) Not One More Penny for War in Ukraine

2) Negotiate Peace

3) Stop the War Inflation

4) Disband NATO

5) Global Nuclear De-Escalation

6) Slash the Pentagon Budget

7) Abolish the CIA and Military-Industrial Deep State

8) Abolish War and Empire

9) Restore Civil Liberties

10) Free Julian Assange

Btw, om jag inte missminner mig, var det du som hetzade mot oss ovaccinerade, och vill se oss tvångsvaccinerat. En rigtig fascist jävel är du.

Du hittar på bara, inget av det där stämmer med verkligheten. Tror du att folk går på vad som helst som ni antivaxxers rapar upp?
Citera
2023-02-18, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Vilken stolle DU är!
Läs vad det handlar om istället nämligen en protestmarsch mot finansieringen av Ukrainakriget.
Det påminner om protestmarscherna mot Vietnamkriget eller kriget i Irak.
https://rageagainstwar.com/#Home

liknande protestmarscher har förekommit tidigare på olika håll i Europa
men det är inget som MSM vill uppmärksamma
den här marschen tänker vi inte låta passera obemärkt

Nej det är ingen seriös media som går på det där taffliga trollandet. Så ligger det till.
Citera
2023-02-18, 13:15
Medlem
Fanns det nåt litet krig innan korea som Dwight hade lite med att göra?

Nej. Just det. Det står annorlunda i ryska böcker
Citera
2023-02-18, 13:28
Medlem
nidhoogens avatar
Ett av USAs mål har uppnåtts, fullständig avmilitarisering av Europa. Amerikanska MIC skrattar hela vägen till banken när Europa står i kö att köpa vapen av alla dess slag.

Vi är inget annat än lydstater till USA.

https://www.reuters.com/world/europe/ukraine-war-spurs-european-demand-us-arms-not-big-ticket-items-2023-02-17/

Ukraine war spurs European demand for U.S. arms, but not big-ticket items

Snyggt spelat av USA må jag säga.
Citera
2023-02-18, 13:30
Medlem
raskenss avatar
WOW! 1010 dödade ryssråttor i går. Det är intensivt nu. Nångång i sommar lär det bli 200000 dödade.

Den ryska "offensiven" verkar gå lite trögt.

https://twitter.com/KyivIndependent/status/1626860454655016962?s=20
Citera
2023-02-18, 13:37
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Ett av USAs mål har uppnåtts, fullständig avmilitarisering av Europa. Amerikanska MIC skrattar hela vägen till banken när Europa står i kö att köpa vapen av alla dess slag.

Vi är inget annat än lydstater till USA.

https://www.reuters.com/world/europe/ukraine-war-spurs-european-demand-us-arms-not-big-ticket-items-2023-02-17/

Ukraine war spurs European demand for U.S. arms, but not big-ticket items

Snyggt spelat av USA må jag säga.

Hellre lydstat till USA, än att bli attackerad av Ryssland. Eller hur? Ryssland är ju våra fiender, även dina. Dom skulle inte uppskatta din avatar direkt.
Citera
2023-02-18, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja världen är komplicerad. Svårt att forma en lagom bild, men lite mer nyanserat än "öööh, RyZZland invaderade Ukraina" borde de flesta kunna mäkta med.

Men det är obestridlig fakta. Ryssland har faktiskt invaderat Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in