Citat:
Ursprungligen postat av
NoMoreTears77
Allt är inte borderline

Nej självklart inte. det var fel av mig att skriva "allt" jag trodde inte nån skulle ta den bokstavligt, men jag borde ha förstått bättre när jag skriver i en tråd som handlar på diagnoser och psykiskt sjuka.
Men hon har sitt värde kopplad till sin sexualitet och kan bara känna sig sedd av män i sexuella sammanhang vilket är typiskt borderline.
Tydliga tecken på narcissism också kopplad till borderline.
Psykoser där hon tror att alla är emot henne och konspirerar (solceller, barncancer osv.) psykoser är också kopplad till borderline.
Det är tydligt att hon har en blandning av psykos/narcissisms/ där allt är relation och sexuellt kopplad.
"It is called 'borderline' because doctors previously thought that it was on the border between two different disorders: neurosis and psychosis. But these terms are no longer used to describe mental illness. It is sometimes called emotionally unstable personality disorder"
Sen är det många specifika saker som hon tror och säger som är direkt kopplade till borderline människor.
Jag tror iallafall inte på demens, människan dricker ju varannan dag det är inte så konstigt att hon har glömt var hon lagt saker osv.. isåfall tror jag mer på schizofren än demens. Men hon känns typisk borderliner med sina sexuella och narcissistiska beteenden. Schizofrener förstår ofta bättre att de lider av nått och behöver hjälp, medans det är mer typiskt borderline att skylla allt på alla andra. Och hon är ju typiskt sån som tycker att alla andra är konstiga och hon är helt normal. Pratar tillochmed på Y.T och tiktok inför alla..
Men vi är bara här och spekulerar, vad tror du då? tror du på demens grejen?