2023-02-17, 17:47
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Allt är inte borderline
Nej självklart inte. det var fel av mig att skriva "allt" jag trodde inte nån skulle ta den bokstavligt, men jag borde ha förstått bättre när jag skriver i en tråd som handlar på diagnoser och psykiskt sjuka.

Men hon har sitt värde kopplad till sin sexualitet och kan bara känna sig sedd av män i sexuella sammanhang vilket är typiskt borderline.
Tydliga tecken på narcissism också kopplad till borderline.
Psykoser där hon tror att alla är emot henne och konspirerar (solceller, barncancer osv.) psykoser är också kopplad till borderline.
Det är tydligt att hon har en blandning av psykos/narcissisms/ där allt är relation och sexuellt kopplad.

"It is called 'borderline' because doctors previously thought that it was on the border between two different disorders: neurosis and psychosis. But these terms are no longer used to describe mental illness. It is sometimes called emotionally unstable personality disorder"

Sen är det många specifika saker som hon tror och säger som är direkt kopplade till borderline människor.
Jag tror iallafall inte på demens, människan dricker ju varannan dag det är inte så konstigt att hon har glömt var hon lagt saker osv.. isåfall tror jag mer på schizofren än demens. Men hon känns typisk borderliner med sina sexuella och narcissistiska beteenden. Schizofrener förstår ofta bättre att de lider av nått och behöver hjälp, medans det är mer typiskt borderline att skylla allt på alla andra. Och hon är ju typiskt sån som tycker att alla andra är konstiga och hon är helt normal. Pratar tillochmed på Y.T och tiktok inför alla..

Men vi är bara här och spekulerar, vad tror du då? tror du på demens grejen?
Senast redigerad av BalderNord 2023-02-17 kl. 18:40.
Citera
2023-02-17, 21:02
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzo22
Enligt beslut från tingsrätten har hon förlorat vårdnaden tillfälligt fram till sommaren då en ny förhandling ska hållas. Fram tills dess ska det göras en utredning utav familjerätten hon har varit på i alla fall två möten och de skulle även komma på hembesök. Har för mig att hon har nämt att det skulle var runt den 20 de februari.

Hon kommer inte hinna lösa dörren tills nästa vecka för återigen tar hon kontakt med fel personer och sen är alla f*ttor för att det inte går som hon vill. Dörren var låst när hon kom hem från tvångsvården och nu väljer hon medvetet att inte låsa? Tror definitivt att mötena med familjerätten spelade in i tvångsomhändertagandet.

Hon kommer inte gilla vad familjerätten ger henne för bedömning och förslag till hjälp hon kommer inte få tillbaka halva vårdnaden så länge hon inte tar emot hjälp det är en sak som är säker.

Tack för uppdateringen.
Jag håller med och hoppas du har rätt.
Citera
2023-02-17, 22:49
Medlem
[quote=BalderNord|83512086]Roligt med folk som tror att hon har nån typ av demens, osv[quote]
Ändå kul att ni måste diagnostisera Pias beteende. Kan det inte bara vara så att hon är en medelålders kvinna som breddar sitt beteende och gör det publikt på internet. Om 10 år kommer man skratta åt alla inskränkta människor som inte kunde förstå att människor gjorde sitt liv & sina problem aktuella på internet & att merparten såg det som ett problem. Ni är botar & uppfattas som det om 10 år men ni fattar det inte nu.
Citera
2023-02-17, 22:57
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Ändå kul att ni måste diagnostisera Pias beteende. Kan det inte bara vara så att hon är en medelålders kvinna som breddar sitt beteende och gör det publikt på internet. Om 10 år kommer man skratta åt alla inskränkta människor som inte kunde förstå att människor gjorde sitt liv & sina problem aktuella på internet & att merparten såg det som ett problem. Ni är botar & uppfattas som det om 10 år men ni fattar det inte nu.
Helt omöjligt att tyda vad fan du försöker säga... Menar du att hon är helt normal eller vaddå?

P.S sluta förstör quotsen.
Citera
2023-02-17, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
Menar du att hon är helt normal eller vaddå?.
Ja, är det korta svaret. Men det fattar inte folk utan livserfarenhet som inte har mött samhällets ytterlighetsmänniskor.
Citera
2023-02-17, 23:22
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Ja, är det korta svaret. Men det fattar inte folk utan livserfarenhet som inte har mött samhällets ytterlighetsmänniskor.
Sluta förstör quotesen.. Man fetmarkerar det man vill svara på om det är nått specifikt annars svarar man bara. I vilket fall så låter man den andras hela inlägg vara.

Intressant. Men vad är det då för skillnad på ytterlighetsmänniskor och helt normala människor? eftersom att hon tydligen är både och?
Senast redigerad av BalderNord 2023-02-17 kl. 23:26.
Citera
2023-02-18, 07:02
Medlem
Hon skulle kunna ha historionisk personlighetsstörning, eventuellt i kombination med något annat.
Citera
2023-02-18, 07:23
Medlem
[quote=godemannen|83518663][quote=BalderNord|83512086]Roligt med folk som tror att hon har nån typ av demens, osv
Citat:

Med tanke på att hon tror att hennes brf och tidigare arbetsgivare gaddar ihop sig mot henne. Att hon tror att folk är inne och äter hennes mat i skafferiet och släcker/tänder lampor. Hon trodde Stockholm marathon bara var ploj och hon gick runt och skrattade och sa att hon minsann inte gick på det. Så har hon någon form utav paranoia/ schizofreni.

I övrigt beteende tror jag hon spelar en hel del över för hon vet hon får mer uppmärksamhet då.
Citera
2023-02-18, 07:23
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
Nej självklart inte. det var fel av mig att skriva "allt" jag trodde inte nån skulle ta den bokstavligt, men jag borde ha förstått bättre när jag skriver i en tråd som handlar på diagnoser och psykiskt sjuka.

Men hon har sitt värde kopplad till sin sexualitet och kan bara känna sig sedd av män i sexuella sammanhang vilket är typiskt borderline.
Tydliga tecken på narcissism också kopplad till borderline.
Psykoser där hon tror att alla är emot henne och konspirerar (solceller, barncancer osv.) psykoser är också kopplad till borderline.
Det är tydligt att hon har en blandning av psykos/narcissisms/ där allt är relation och sexuellt kopplad.

"It is called 'borderline' because doctors previously thought that it was on the border between two different disorders: neurosis and psychosis. But these terms are no longer used to describe mental illness. It is sometimes called emotionally unstable personality disorder"

Sen är det många specifika saker som hon tror och säger som är direkt kopplade till borderline människor.
Jag tror iallafall inte på demens, människan dricker ju varannan dag det är inte så konstigt att hon har glömt var hon lagt saker osv.. isåfall tror jag mer på schizofren än demens. Men hon känns typisk borderliner med sina sexuella och narcissistiska beteenden. Schizofrener förstår ofta bättre att de lider av nått och behöver hjälp, medans det är mer typiskt borderline att skylla allt på alla andra. Och hon är ju typiskt sån som tycker att alla andra är konstiga och hon är helt normal. Pratar tillochmed på Y.T och tiktok inför alla..

Men vi är bara här och spekulerar, vad tror du då? tror du på demens grejen?
Jag tror absolut att det kan vara en personlighetsstörning i botten hos denna kvinna, men att det är något som har tillstött, senaste åren. Till exempel en demensutveckling. Men jag kan ha fel. Mängder av alkohol dagligen kan också leda till galenskap, efter en tid. Att jag tror på demens- spåret är för det sägs att denna kvinna har varit en fullt fungerande och väldigt intelligent person fram tills för ett par år sedan . Hon sägs vara personlighetsförändrad. Verkar nu inte ha koll på grundläggande saker, som hygien. Outar sig själv i alla möjliga ofräscha tillstånd . Saknar spärrar för både vad hon säger och vad hon gör, offentligt. Hon har ingenting att vinna, på det hon gör, på något vis. Verkar totalt omedveten om hur hon framstår, som en driftkucku. Det är så här som det kan se ut, när någon drabbats av frontallobsdemens. Har sett det förut.
Citera
2023-02-18, 08:05
Medlem
Det hade verkligen varit intressant och se hennes "ligg". Hon skryter högt och brett om hennes "virila sexliv". Kvinnan liknar till utseendet ett konstprojekt. Som "Ika i Rutan", fast på metamfetamin.

Om hennes agenda är att provocera, så gör hon det ganska bra, för vilka jävla förlorare till män skulle vilja dra hem det här härket? Luktar säkerligen som en blandning av aceton och ättika...

https://www.youtube.com/watch?v=S2RItmBtQRM&t=1123s&ab_channel=PiaNyberg
Senast redigerad av Long-Gone-Day 2023-02-18 kl. 08:08.
Citera
2023-02-18, 08:10
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Det hade verkligen varit intressant och se hennes "ligg". Hon skryter högt och brett om hennes "virila sexliv". Kvinnan liknar till utseendet ett konstprojekt. Som "Ika i Rutan", fast på metamfetamin.

Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Om hennes agenda är att provocera, så gör hon det ganska bra, för vilka jävla förlorare till män skulle vilja dra hem det här härket? Luktar säkerligen som en blandning av aceton och ättika...

https://www.youtube.com/watch?v=S2RItmBtQRM&t=1123s&ab_channel=PiaNyberg
Jisses vad hon börjar se sliten ut! Undrar hur länge till hon lyckas hålla ihop.
Citera
2023-02-18, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Jag tror absolut att det kan vara en personlighetsstörning i botten hos denna kvinna, men att det är något som har tillstött, senaste åren. Till exempel en demensutveckling. Men jag kan ha fel. Mängder av alkohol dagligen kan också leda till galenskap, efter en tid. Att jag tror på demens- spåret är för det sägs att denna kvinna har varit en fullt fungerande och väldigt intelligent person fram tills för ett par år sedan . Hon sägs vara personlighetsförändrad. Verkar nu inte ha koll på grundläggande saker, som hygien. Outar sig själv i alla möjliga ofräscha tillstånd . Saknar spärrar för både vad hon säger och vad hon gör, offentligt. Hon har ingenting att vinna, på det hon gör, på något vis. Verkar totalt omedveten om hur hon framstår, som en driftkucku. Det är så här som det kan se ut, när någon drabbats av frontallobsdemens. Har sett det förut.

Exakt så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in