Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Jag tror inte att det är Alvesparr som har "ljugit" utan jag tror faktiskt att det är Attendo Care som har filtrerat. För Alvesparr skickade sina anteckningar till Attendo Care som sedan skickade de vidare till socialtjänsten när denna kontaktperson hade samlat ihop en bunt anteckningar. Jag börjar bli övertygad om att det är kontaktpersonerna på Attendo Care som har fört socialhandläggaren bakom ljuset med att skriva att flickan fick läkarvård.
MEN, det friar inte makarna Alvesparr från att INTE ta barnet till akutsjukhus när flickan knappt kunde gå själv! Hon hade inte ätit mer än en päronsplitt och en tallrik youghurt på 4 dagar! Detta är försumligt och detta kan inte läggas på Attendo Care.
Din värld är bra vacker…
Du känner sannolikt inte Alvesparrs och inser inte vad de är kapabla till.
De lever i en förljugen tillvaro och du kan aldrig, aldrig lita på någonting som de säger/ skriver.
De lever i en lögn och Jaana fortsätter som om ingenting hänt eftersom hon är övertygad om att hon har rätt i allt och alla andra har fel…
Det är hennes personlighet helt enkelt, tror inte hon förstår att hon gjort fel.