Citat:
Ursprungligen postat av
snurrelisa123
JC:s sparkar mot tuppen var mer i luften för att skrämmas. Assis var kraftigare och menad att träffa.
Jag bryr mig inte om vem som är mest aggressiv, jag tycker bara att det är lite intressant att det blir en grej av den ena men det andra nämns inte ens.
Det var inte många som kom ihåg att JC ens hade gjort så, men hade det varit en svart person så hade folk lagt det på minnet. Det kallas för "confirmation bias" man lägger på minnet och reagerar på sånt som matchar ens tro och man registrerar inte eller glömmer snabbt bort sånt som inte matchar ens tro..
Själv skiter jag i vilka som är vad och har själv mina egna fördomar, men det där var en svår grej att inte påpeka. Jag menar gubben gick fram själv och sparkade mot tuppen flera gånger och inget nämndes av "djurvänner" då.... Lite märkligt ..
Sen tror jag fan att många djurvänner och veganer är lite skeva själva.. Antigen gillar man djur för att man har svårt att komma överens med människor eller så låtsas man gilla djur för att ställa sig på en moralisk höggrund jämfört med andra (Artin)..