2023-02-16, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Japp. Ha inte med någon över 50 år heller för dessa lämnar alltid eller åker ut tidigt. Det enda som borde vara okej att lämna för är ifall det är av hälsoskäl där läkarna tvingar en att lämna eller för att någon närstående dött/är döende. Alla andra skäl borde göra att deltagaren åläggs med ett saftigt vite.
Eller så bara ha med alla över 50 fyllda?
2023-02-16, 07:29
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Jag har för mig att JC nämnde något om det att han inte fick vara kvar av hälsoskäl.
Mja, han sa väl lite luddigt att "det går inte längre" och att kroppen inte orkar. Men ingenting om att det var läkarnas eller prodteamets beslut.
2023-02-16, 08:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Jag förstår inte riktigt hur Viktor & CO tänker när de skickar Sandra och Nebil till torpet. Då är ju dessa utom fara för att bli utslagna i tinget i två veckor och de kan ha med sig fler amuletter när de kommer tillbaka, mycket närmare finalen, och därigenom vara mycket farligare motspelare i tinget och framför allt en final. På samma sätt fattar jag inte att Sebastian inte vill till torpet. Han kan ju inte räkna med att bli storbonde en massa gånger, för det är ju enda sättet att skaffa sig amuletter på farmen.

Det de säger är att det blir lugnt och skönt på farmen ett par veckor. Det är ju väldigt kortsiktigt tänkt. Fast det är klart, Viktor och Eddie har ju inte utmärkt sig för att vara smarta.
Vad är amuletter värda då alla har lika många? De får ju bara ett litet försprång i tävlingar, så de är löjligt överskattade.
2023-02-16, 08:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vad är amuletter värda då alla har lika många? De får ju bara ett litet försprång i tävlingar, så de är löjligt överskattade.
Dessutom lär Nebil knappast vinna fler.
2023-02-16, 08:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Tråkigt att JC lämnade, börjar väl närma oss av nån form av rekord snart av folk som avbryter under en säsong. Och jag säger åter igen, varför söker man in till såna här program om man inte tror att man ska kunna greja de, man måste ju ha sätt tidigare säsonger och förstå vad de innebär. Jag har sett en jävla massa säsonger och inte ångrat mig ännu om att jag aldrig skulle söka till programmet, för jag hade klarat max 2 veckor, de borde även andra inse innan man söker till programmet.
Surgubben lämnade!
Jättetrist? NEJ!
2023-02-16, 08:37
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hade en komplicerad teori om att Eddie av taktiska skäl skulle vilja bli FK och kanske är det så men Viktor kanske anar att Tova då, som Eddie väljer som AK, väljer att efter förlust sätta Tora som SB då ju dom klickade så gott på Torpet. Sätter han Sebbe som FK så blir det samma visa. Tova blir AK som förlorar och väljer Tora som SB. Därför kan Viktor komma att välja Christoffer och (i lönndom) hoppas på att han väljer Eddie som AK, som sen återväljer Viktor som SB efter det att han förlorat i tinget mot Christoffer. Väljer Christoffer också Tova som AK och vinner så har ju ändå inte Viktor förlorat något. Christoffer kan vara osäker på sin kunskapskapacitet och väljer därför Eddie.
Varför skulle Eddie vilja bli FK? Hade ju gjort att han åkt hem troligtvis?
2023-02-16, 08:38
Medlem
Bara 8 deltagare kvar?
2023-02-16, 08:39
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
När Viktor blev storbonde så fick han en amulett? Har alla som varit storbonde fått det eller när började det? Sandra var väl storbonde och fick ingen amulett? Fick Nebil amulett när han var storbonde? En del grejer känns väldigt oklara..
Alla som blivit storbonde har fått en amulett.
Sandra har inte varit storbonde!
Har du inte tittat på programmet?
2023-02-16, 08:40
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
När Viktor blev storbonde så fick han en amulett? Har alla som varit storbonde fått det eller när började det? Sandra var väl storbonde och fick ingen amulett? Fick Nebil amulett när han var storbonde? En del grejer känns väldigt oklara..
Ja oklara om man inte kollar på programmet.
2023-02-16, 08:45
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22

När det är kunskapsfrågor är de väldigt bra att ha. Viktor, som nu har 4 st, har alltså automatiskt rätt på 4 frågor, vilket skulle förbättra hans odds att vinna en kunskapstävling enormt.

Så visst har amuletter betydelse. Och därför är det i hans intresse att såna som t.ex. Sandra inte får fler. Viktor är korkad. Han kan inte se konsekvenserna av att skicka iväg en stark motståndare till torpet.
2023-02-16, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Nämnde inte Nebil något om halalslakt i sitt hemland Egypten i gårdagens avsnitt? Tyckte han sa det.
Jo fast Tunisien är hans pappa ifrån.
2023-02-16, 08:50
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Japp. Ha inte med någon över 50 år heller för dessa lämnar alltid eller åker ut tidigt. Det enda som borde vara okej att lämna för är ifall det är av hälsoskäl där läkarna tvingar en att lämna eller för att någon närstående dött/är döende. Alla andra skäl borde göra att deltagaren åläggs med ett saftigt vite.
Om 50+are inte ska vara med på grund av att de åker ut tidigt blir det snart ingen farmen. Då ska i stället några andra bli utslagna, som är med i stället för dessa. Efter några säsonger blir någon annan åldersgrupp utpekad som de som åker ut tidigt. Då får inte heller dessa vara med enligt samma resonemang. Så fortsätter det tills ingen åldersgrupp får vara med förutom en enda åldersgrupp som anses vara eliten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in