2023-02-15, 14:22
Bannlyst
Sådär, nu är han begraved och eftersom det varit tyst i media om dödkrashen så kan vi nu slå fast en gång för alla att han var onykter och det var ett tragiskt självmord som de flesta redan konstaterat.

Vila i frid
Citera
2023-02-15, 20:26
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Ännu ett utslag av frugans storhetsvansinne. Här duger inte något annat än en flashig storstadsbegravning. Ännu ett tecken på detta är att hon köpte en riktig kingsize-grav som egentligen är menad för en hel familj.

I de flesta församlingar idag får man bara reservera grav för två kistor förut kunde man ha för fyra kistor. Men gravrätten är bara 25 + 25 år. Förlängs naturligtvis efter sist gravsatt. På en kistgrav kan man även begrava urnor. Så vad du menar med kingsize vet jag inte?
Citera
2023-02-15, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tesb
Sådär, nu är han begraved och eftersom det varit tyst i media om dödkrashen så kan vi nu slå fast en gång för alla att han var onykter och det var ett tragiskt självmord som de flesta redan konstaterat.

Vila i frid

Ja mycket tragiskt på alla sätt...

Varför tog PG sitt liv? Pga ekonomisk krash?
Citera
2023-02-16, 08:21
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ja mycket tragiskt på alla sätt...

Varför tog PG sitt liv? Pga ekonomisk krash?

Ja tragiskt, främst för barnen som förlorat sin pappa. Fanns ingen ekonomisk krasch. Den enda kraschen var olyckshändelsen med bilen.
Citera
2023-02-16, 08:49
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Ja tragiskt, främst för barnen som förlorat sin pappa. Fanns ingen ekonomisk krasch. Den enda kraschen var olyckshändelsen med bilen.

Samvetet hann ikapp honom.
Citera
2023-02-16, 13:22
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Samvetet hann ikapp honom.

Trams. Hade inget med olyckan att göra.
Citera
2023-02-16, 16:12
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesb

Vila i frid

Gäsp. Vi kan fortfarande inte slå fast någonting hur mycket du än vill det. Vi kan bara gissa och det är helt ok. Du är berättigad din åsikt men ditt försök att styra narrativet genom att låtsas att saken är vederlagd enbart pga gissningar är tragisk. Säg bara som det är, du Tror att det är så, men du kan inte bevisa det, hur mycket du än vill.

Jag bryr mig inte om det var en olycka eller inte, jag har ingen koppling till eller åsikt om P, men jag vet att vi inte vet till 100%. Vi inkluderar du, så släpp det. Du kan inget bevisa och allt tjat i världen kommer inte ändra det. Game over man.
Citera
2023-02-16, 16:31
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
I de flesta församlingar idag får man bara reservera grav för två kistor förut kunde man ha för fyra kistor. Men gravrätten är bara 25 + 25 år. Förlängs naturligtvis efter sist gravsatt. På en kistgrav kan man även begrava urnor. Så vad du menar med kingsize vet jag inte?

”I de flesta församlingar.. ..”
Det är inte sant. Förstår ingenting av vad du menar?

Det finns exempel på gravvårdar och Kyrkogårdar där särskilda regler gäller. Men de är inte så många sett till vad som finns att tillgå.

Sen delar jag det märkliga i vad en kingsize är

Citera
2023-02-16, 19:41
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
Gäsp. Vi kan fortfarande inte slå fast någonting hur mycket du än vill det. Vi kan bara gissa och det är helt ok. Du är berättigad din åsikt men ditt försök att styra narrativet genom att låtsas att saken är vederlagd enbart pga gissningar är tragisk. Säg bara som det är, du Tror att det är så, men du kan inte bevisa det, hur mycket du än vill.

Jag bryr mig inte om det var en olycka eller inte, jag har ingen koppling till eller åsikt om P, men jag vet att vi inte vet till 100%. Vi inkluderar du, så släpp det. Du kan inget bevisa och allt tjat i världen kommer inte ändra det. Game over man.

Jag kan bara hålla med. Folk som uttryckt sig kategoriskt har väldigt lite på fötterna. Att det var en olycka är absolut det sannolikaste. Men att 30 procent av denna typ av olyckor är självmord är också ett fakta som så väl beskrivits tidigare i tråden.

Mot självmordsteorin talar väl främst pressens hantering av det hela. Men ifall änkan är oerhört bestämd i att det är en olycka så kan dom vara återhållsamma. Det finns fall där sånt här kommer ut senare när familjen inte längre är i chock.

Jag skulle önska att jag hade en slutsats men jag har än så länge inte en aning.
Citera
2023-02-16, 20:08
Medlem
LarsVonDusseldorfs avatar
Hade inte PG varit otrogen och knullat luder i Mariefred kvällen innan han skulle hem till fru o barn? Tror han fipplade med telefonen, pratade med ludret på väg hem o sen krasch.
Citera
2023-02-16, 20:13
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Jag kan bara hålla med. Folk som uttryckt sig kategoriskt har väldigt lite på fötterna. Att det var en olycka är absolut det sannolikaste. Men att 30 procent av denna typ av olyckor är självmord är också ett fakta som så väl beskrivits tidigare i tråden.

Mot självmordsteorin talar väl främst pressens hantering av det hela. Men ifall änkan är oerhört bestämd i att det är en olycka så kan dom vara återhållsamma. Det finns fall där sånt här kommer ut senare när familjen inte längre är i chock.

Jag skulle önska att jag hade en slutsats men jag har än så länge inte en aning.

Helt rätt av dej, pressens hantering av hela denna händelse är svaret till att det inte var en olycka.
Självmord ligger väl närmast till hands men även en riktigt grov fyllekörning kan vara svaret, dock om fyllkörning är svaret kommer det att läcka ut förr eller senare, däremot håller folk oftast tyst om det är självmord av respekt för familjen.
Citera
2023-02-16, 20:16
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsVonDusseldorf
Hade inte PG varit otrogen och knullat luder i Mariefred kvällen innan han skulle hem till fru o barn? Tror han fipplade med telefonen, pratade med ludret på väg hem o sen krasch.

Som framgångsrik alfahanne hade Patrik säkert tillgång till flera kvinnor förutom frun. Mycket ska ha mer och de ensamma förblir ensamma. De fattiga förbli fattiga medans de rika blir rikare.

Krökandet och gökandet på hotellet under natten gjorde att Patrik knappt sov den natten. Trött och bakis satte han sig bakom ratten morgonen därpå.

Ca 10 minuter senare hade han gjort en James Dean och nu är Patrik begravd på en kyrkogård i Stockholmstrakten. En alfahannes uppgång och fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in