2023-02-17, 10:51
Medlem
ren rapakalja.

Finns mer bevis på att de är ryssland,typiskt rysstroll att börja skrika om detta när en senil gubbe utan bevis hävdar ngt.
Citera
2023-02-17, 11:01
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
ren rapakalja.

Finns mer bevis på att de är ryssland,typiskt rysstroll att börja skrika om detta när en senil gubbe utan bevis hävdar ngt.
Finns inget bevis Rysslands skuld, ej heller för att gubben skulle ha rätt.
Citera
2023-02-17, 11:17
Medlem
Här kan man lyssna på vad som är skrivet i artikeln ovan, som just verkar vara transkription av nedan intervju:

https://youtu.be/FQMdQLjI-Tk

Det är bara USA (+ Norge) som hade motiv & "the know how".

Jäkligt bra att folk inom administrationen och natsec-apparaten börjat ruttna själva på senilfan Biden, feta lömska onda kossan Nuland & hennes lika feta och onda lilla make och gänget.

Det kanske finns en strimma hopp trots allt. Om detta inte är en dimridå i själva verket.

Om ryssarna ens hade varit misstänkta hade vi fått höra om det 24/7 via ljugmedia & politikerna.

Sådana här operationer kan bara [B]vissa[/B] länder genomföra. USA har ju inte varit direkt blyga heller med att hinta om det. Biden, lilla feta kossan Nuland, muppen Blinken har alla sagt det rakt ut eller antytt det.

Sverige kommer alltså och städar undan de bomber som inte detonerade samt all annan bevisning. Det är Sverige som avses med "we had to go to other intelligence agencies".

HA HA HA HA TIME - PERSON OF THE YEAR kukensky!

Lyssna vad som sägs om han 14 minuter och 10 sekunder in i intervjun.

Vilken jävla RÖRA!
Senast redigerad av SvartGulFantast 2023-02-17 kl. 11:39.
Citera
2023-02-17, 11:56
Medlem
sebno1s avatar
Det verkar som han sitter på rätt information och även att han hade tänkt släppa detta i någon slags trestegsraket där han tänkt avslöja ju mer administrationen snirklar in sig i frågan.

Men tystnaden från ledare och media både här i Skandinavien och i USA bevisar ju att han säkert sitter på rätt information, dom vill bara inte trassla in sig i något utan väntar in tills allt är släppt denna gång.
Citera
2023-02-17, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Det spelar en extrem roll eftersom sprängningen är en krigshandling. Förstår man inte det kanske man borde hålla sig till porrforumet och låta de vuxna diskutera ifred.

Ojojoj, vilken härskarteknik du bestitter, din kuk.

Vem är egentligen hotet? En krigshandling, mot vem? Du är väl inte så jävla dum att du inte förstår att när det kommer till något som gynnar ryssen, används av dem för att nyttjas som hävstång att försöka forcera sin agenda mot oss i väst. Det var väldigt tydligt tiden innan skiten sprängdes. Vårt behov av ryssens tillgångar är en försvagning för oss, ser du inte det?

Delar du ryssens agenda? Vill du se dem bygga upp och expandera i framtiden? Förstår du först när de står utanför din dörr? Och den dagen hoppas jag verkligen att du dör före mig, för det är precis vad som kommer hända om vi ger dem resurser och pengar och möjlighet att bygga upp.

Kamrat!
Citera
2023-02-17, 12:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Och du tror på allvar att amerikanska covert ops inte kan dribbla sig förbi OSINT-bros? Lex Operation Northwoods.
Northwoods kom aldrig förbi planeringsstadiet så jag vet inte vad du menar med referensen.
Citera
2023-02-17, 14:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Exakt. För om operationen hade skett hade vi fått veta exakt nada eller bara matats med rökridåer.
Du kan inte veta om man lyckats hålla operationen hemlig om den genomförts. Mig slår den som så komplex med så många inblandade att den snart skulle läckt.
Citera
2023-02-17, 14:29
Medlem
GenusKhans avatar
Om någon ens betvivlade vilka som låg bakom redan dagen efter så antar jag att inte ens de mest trögskallade kan bibehålla sin kognitiva dissonans vid det här laget, men ser fram emot att bli motbevisad.

Måste vara jobbigt att sitta och försvara alla MSM-lögner allt eftersom sanningarna läcker fram i en allt stridare ström, rekommenderar forumhaveristerna att skaffa ett annat jobb
Citera
2023-02-17, 14:31
Medlem
Jag borde tycka att det är USA som ligger bakom sprängningen men efter det att jag sett Blinken knäppa händerna och se upp mot taket vid journalistutfrågningen så är jag inte så säker på det. (=må det inte vara vi) Om USA låg bakom det så visste inte vita huset om det. Fast de kunde ju se att det blev massvis av "möjligheter" för att sälja den amerikanska gasen till EU.

CSI varnade, strax före, att någon skulle spränga pipelines, både utanför Sverige men också den turkiska pipelinen skulle ha sprängas.

Okey - jag antar att både vita huset och Pentagon är så stora att ingen vet vad någon annan planerar och genomför i deras namn. Och om andra länder har idéer som kan vara till nytta för USA så kan man ju samarbeta - i smyg. Och det är ju vad artikeln beskriver.

Men...

Jag tror att vi glömmer alla dessa ukrainska oligarker som ser sina resurser stulna av Ryssland. Så hur kan man använda detta, hur kan det bli till "möjligheter" ? Jo, man spränger möjligheten av att ge Tyskland billig olja och gas - så de måste avsluta sina fabriker och industrier och om man har pengar så köper man upp dem. Och väntar ut kriget och så öppnas pipelines igen och vips så är man på grön kvist när man öppnar fabrikerna och industierna igen!
Precis som de ryska oligarkerna fick alla möjliga fabriker och industrier billigt när väst sanktionerade Ryssland.
Man behöver bara vänta en tid!
Citera
2023-02-17, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenusKhan
Om någon ens betvivlade vilka som låg bakom redan dagen efter så antar jag att inte ens de mest trögskallade kan bibehålla sin kognitiva dissonans vid det här laget, men ser fram emot att bli motbevisad.

Måste vara jobbigt att sitta och försvara alla MSM-lögner allt eftersom sanningarna läcker fram i en allt stridare ström, rekommenderar forumhaveristerna att skaffa ett annat jobb

Dom i tyska riksdagen verkar veta vad som gäller åtminstone.

https://mobile.twitter.com/RealScottRitter/status/1626315420595589120

Vad sjukt att så få svenskar känner så lite lojalitet med sitt broderfolk och deras umbäranden i Tyskland.

Instämmer, forumet är nerlusat med diverse taffla psyops och muppar som inte har alla hästar hemma. Eller så gör dom sig dummare än dom är.

Slutat vara förvånad över människors idioti dock. Det är verkligen svårt att avgöra om dom är så här pantade eller bara spelar av endera anledning.

Skrämmande i båda scenarion.

Tyskland är alltså även vår viktigaste handelspartner:

Sveriges främsta handelspartner Tyskland är Sveriges viktigaste handelspartner och stod år 2021 för 10,5 procent av den svenska exporten och 17,1 procent av den svenska importen. De viktigaste svenska exportvarorna till Tyskland är papper och pappersmassa, maskiner och kemiska produkter.

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-f%C3%B6r-svenska-medborgare/tyskland/service-f%C3%B6r-svenska-f%C3%B6retag/Tyskland_Ekonomi_handel/#:~:text=Sveriges%20fr%C3%A4msta%20handelspartner% 20Tyskland%20%C3%A4r,pappersmassa%2C%20maskiner%20 och%20kemiska%20produkter.

Man häpnar av alltsammans. Jäkligt tragiskt precis hur man än tittar, speciellt mpt hur ryssarna lurats in i skiten på detta utstuderade sättet mha den vidrigaste av ukrainska ideologier & extremister samt de mest korrupta tjuvarna i modern tid vid makten (avser Ukraina här).
Citera
2023-02-17, 15:05
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
ren rapakalja.

Vilka bevis menar du då?

Det är Sverige som sköter utredningen men ingen rapport verkar släppt ännu.
Citera
2023-02-17, 15:20
Medlem
https://youtu.be/_Fv_nKyF_5g

Unherd kanal med seriösa samtal.

Denna gång med en amerikansk professor, han ställer frågan. Vem tror att USA skulle tiga ihjäl ett internationell terroristdåd mot en allierad?

Alla vet att USA aldrig skulle acceptera ett internationell terroristdåd genom att tiga.

Man må vara totalt hjärntvättad om man inte i första hand misstänker USA.

Må NATO ruttna nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in