2022-11-10, 07:49
Medlem
10 000 kr i månaden vid sidan om under radarn

Jag har senaste tiden tagit del av dokumentärer som handlar om svindlare, langare och annan organiserad brottslighet och tänkt som säkert många andra att det är deras girighet som gjort att de till slut åkte fast. Men har man den spärren och hålla sig under radarn, ex se till att man bara ligger runt 10 tkr i månaden i vinst så skulle det vara intressant att höra vad ni skulle välja att ha som verksamhet och helst redogöra det faktiska konsekvenserna av att bedriva den verksamheten.

Det senaste jag hörde om var en man i USA som fakturerarde stora bolag och drog ihop närmare 110 miljoner dollar innan han åkte fast. Vad finns det för potiential inom det här området tror ni?

Kan dra några andra hypotetiska förslag som jag spånar på (inget som jag avser att förverkliga):
- Sätta upp en sida på dark web och sälja testosteron. Risk att åka fast för innehav av olagliga preparat.
- Sätta upp en sida som utger sig för att sälja knark, men här lurar man kunden och bara tar emot bitcoins. Risk att det inte kommer gå runt i längden. Man har ju själv försökt köpa på darknet vissa grejer och blivit scammad på små belopp, sen så skiter man bara i det.

Skriv ner egna förslag på hur ni skulle göra på något som verkar spännande sätt att dra in 10 tkr extra i månaden, spelar ingen roll om det är lagligt eller olagligt.
Citera
2022-11-10, 08:18
Medlem
Bitcoin Scamer.

Få folk att investera skicka massa fejkade grafer på bild att det går så bra så dom investerar mer.

Räcker att du hittar två/tre investerare varje månad så har du snart dina 10K.
Citera
2022-11-10, 08:54
Medlem
StoffeSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiningLion

Skriv ner egna förslag på hur ni skulle göra på något som verkar spännande sätt att dra in 10 tkr extra i månaden, spelar ingen roll om det är lagligt eller olagligt.

Min polare har en bekant som varit semi kriminell större delen av livet.

Han har haft ett vanligt jobb för det mesta. Vid sidan om har han haft företag där han gör lite extra jobb och fakturerar 200 000- 300 000 kr ex moms om året. Han redovisar en bra vinst varje år och redovisar moms. Dock tar han ut pengar till sig själv utan att betala skatt och soc avg utan bokför det som typ varuinköp. Han har haft flera företag men eftersom allt har varit i liten skala och han redovisar vinst och betalar in skatter och taxerar privat en bra inkomst på sitt ordinarie jobb så har han klarat sig under radarn. Skulle inte förvåna mig om han fått ut någon miljon skattefritt ifrån dessa företag samt fri telefon, nya datorer osv.

Har en annan bekant till min far som suttit inne några gånger men han har idag fastigheter och lever gott.

Det största brottet han gjorde var att köpa en liten matbutik billigt på en liten ort på 80-talet.
Vet ej om han förde över butiken på en målvakt. Men iaf så alla pengar som kom in i kassan stoppade han i fickan. Han betalade inte in moms, leverantörerna fick ofta inte betalt. Han åkte dock fast för detta och fick sitta 2 år för eko brott. Han fick näringsförbud och var ganska rökt. Dock hade han fått ut en massa pengar på denna affär som han gömde undan och helt plötsligt köpte hans sambo bostadsrätt till dem kontant, investerarde på börsen, körde ny bil. Detta gav dem startkapital och nu äger det som sagt villa och en hyresfastighet och har en ganska bra situation ekonomiskt som pensionärer.
Citera
2022-11-10, 10:11
Medlem
BigFatCones avatar
Jag skulle inte rekommendera det till någon. Men haschförsäljning har alltid gett mig mer än 10K extra varje månad.
Citera
2022-11-11, 14:29
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViLanDra
annars kan du väl gå till arbetsförmedlingen om du vågar Där får du säkert hjälp med hur du ska tjäna pengar. Men det beror iofs på hur gammal du e, e man under 18 finns det ju typ bara mcdonalds :/ eller så får du väl utföra speciella tjänster på sånt du e bra på

Arbetsförmedlingen :P

Inte ens arbetsförmedlingen går till arbetsförmedlingen när dom ska anställa.
Citera
2022-11-26, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag skulle inte rekommendera det till någon. Men haschförsäljning har alltid gett mig mer än 10K extra varje månad.

Det låter ju som otroligt lite pengar för hög risk och mycket jobb. När alla snackar om att drogförsäljning get snabba pengar syftar de på kokain och heroin då eller? Känns ju som att alla unga gangsters tjänat mer genom att gå på timmar på ICA om det är i den omfattningen vi pratar om.

Förstår iofs om branchen är väldigt prispressad
Citera
2022-11-26, 19:50
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Det låter ju som otroligt lite pengar för hög risk och mycket jobb. När alla snackar om att drogförsäljning get snabba pengar syftar de på kokain och heroin då eller? Känns ju som att alla unga gangsters tjänat mer genom att gå på timmar på ICA om det är i den omfattningen vi pratar om.

Förstår iofs om branchen är väldigt prispressad
Alltså. Det beror ju på. Slänger man femmor och slängbitar hela dagarna så är det mycket jobb och en del risk. Men det kanske är så att jag skickar 4-5 hekton i månaden, till ungefär lika många människor, istället för att springa runt och säljer femmor. Och med "kanske" så menar jag alltså att det är en möjlighet, inte att det är något jag nödvändigtvis gör.

Jobba smart, inte hårt.
Citera
2022-12-30, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stepbrother
Sök jobb som chattoperatör, finns massor med företag där ni jobbar med att svara på chattmess från gamla gubbar! Läser tips om undersökningar som ger 100 kr i veckan, här kan ni som är flinka i fingrarna tjäna 5000 kr i veckan, svart direkt in på kontot!

Exempel på företag?
Citera
2023-02-17, 12:19
Medlem
Finns det andra sätt?
53 år kvinna ex. fortfarande skitsnygg👄💋 Vill inte hora. Men för kvinnor, finns det andra sätt?
Citera
2023-02-22, 21:01
Medlem
Finns det nåt snabbt sätt att dra in 100-500-1000kr på 24h?

Jag har redan saker på annons, men folk är snåla och vill ha det gratis eller så ghostar dom en efter tag.

Har ingenting att hyra ut och det måste vara något man kan göra hemifrån online.

För jag har 0kr just nu och jag har ingen mat och inget bränsle och räkningarna hopar sig. Bor långt ifrån städer och orter så bil är enda färdmedlet jag har och kan använda. Akassan är ett skämt och jag söker jobb för fulla muggar men de är supersega på att svara. 3% svarar av 100 sökta. Sen vill de ha intervju på intervju på intervju….med veckor emellan. Så det är ej hållbart. Behöver nåt extra nu nu nu.

Har kollat flera videos på youtube om hur man kan dra in pengar men antingen så betalar det knappt något eller så är det scam eller fejk.

Betalda enkäter har jag testat men man får knappt några erbjudanden och man tjänsr typ 3-7kr styck. Inte hållbart. Plus att den ofta kommer på mitt i allt att jag inte passar för enkäten och slänger ut mig utan betalt.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Har någon något legit sätt som inte är bluff eller bara betalar enstaka kronor?

Finns det nåt min dator kan stå o jobba med?
Senast redigerad av c0mbiner 2023-02-22 kl. 21:07.
Citera
2023-03-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

edit: såg inte att du redan svarat på en liknande frågeställning. fuck, mea culpa. my bad. p.s. själv aldrig sålt större mängder än 75 g på en och samma gång, även om det genom åren säkert gått åt ett dussintal kilo, om det räcker. tur man lever billigt nuförtiden och slipper nojan åtminstone. vi som körde på gatan kunde ha det stressigt mentalt.

jag har också becknat, och dragit in liknande summor på samma produkt. räkna med ett inköpspris runt 9-11 lax för båda heggen (låt oss säga 10 lax för enkelhetens skull, och s utgår vi från att det är standard++ åtminstone) och du kör 500 för en femma (bara puckon som kör högre. jag började med 600/5 men gick snabbt ned till 500/5 och hade en överlägsen produkt så kundtillströmningen var en nettovinst) så är det ändå 20 affärer i månaden, ofta 20 hand-to-hands med.

och att stämma tid och plats är bökigt. (min erfarenhet. komiskt va, en becknare som klagar på att kunder inte kommer i tid). hade som regel att om de är senare än 15 min 3 gånger fick de be någon annan handla åt dem, jag nekade dem annars. det är rätt bökigt med många kunder, om du inte har ett par-tre storrökare som handlar uteslutande från dig. har man den lyxen kan jag dock tänka mig att det blir ett ack så sötare sidospår... i den bästa av världar, säger jag. born to lose, live to win
Senast redigerad av robinhoodvarUCsnut 2023-03-25 kl. 21:10.
Citera
2023-03-31, 10:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av H.McCringleberry
Någon annan som har problem med attapoll nuförtiden?
Jobbar hemifrån och har rejält med dötid mellan kundsamtalen så i januari tänkte jag att jag lika gärna kan tjäna några kronor extra. Installerade attapoll och i några månader gick det riktigt bra. Tjänade 250 kr i januari, 400 i februari, 500 i mars, 400 i april, men så runt påsk lyckades jag tjäna in 150 kronor på bara en vecka och sedan dess har jag fått ungefär hälften av vad jag brukar tjäna in per vecka. Och nu igår så gick första veckodagen sedan jag började använda appen utan en enda intjänad krona. Varenda enkät är antingen unavailable, broken eller så blir man diskad. Är inte heller bannad utan bara fått en varning i mars.

varning från attapoll? hur lyckas man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in