2004-09-28, 19:11
Medlem
ericfjortondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellboy60
Den är ju 200 år gammal tror ingen går på det i dagsläget He-He

Det räcker med att en går på det så var det värt besväret

Visst är den gammal - jag läste den i tidningen Z första gången (i slutet av -80 någon gång).
Citera
2004-10-01, 18:13
Medlem
sätt att tjäna pengar på?

den här stan här ganska liten och alla jobb på mcdonalds är tagna.. vafan ska man göra för att tjäna extra pengar utöver studiebidraget som för övrigt inte räcker nånstans?

vill helst ha jobb på nån helg eller kväll, nån som vet nåt yrkesområde eller liknande som jag ska vända mig till?! alla seriösa förslag att tjäna pengar på är välkomna!
Citera
2004-10-01, 18:23
Medlem
sortera post, fixa folks datorer om du är kunnig (sätt upp lappar i matbutiken)
Citera
2004-10-01, 23:53
Medlem
ViLanDras avatar
annars kan du väl gå till arbetsförmedlingen om du vågar Där får du säkert hjälp med hur du ska tjäna pengar. Men det beror iofs på hur gammal du e, e man under 18 finns det ju typ bara mcdonalds :/ eller så får du väl utföra speciella tjänster på sånt du e bra på
Citera
2004-10-02, 00:41
Medlem
Agent Coopers avatar
Läser dagligen annonser om telefonförsäljning! Kan vara bra med tanke på bra provision!
Citera
2004-10-04, 16:26
Medlem
shitmeisters avatar
snabba pengar lagligt?

jag måste fixa pengar snabbt! jag vill köpa en sak innan d tar slut o jag behöver ungefär 2000-2500 spänn till.. förutom undergroundforumet... hur kan man fixa pengar snabbt? kan man liksom lämna blod o vad kostar det?samma sak med spermabanker? hur mkt får man!? jag kan inte skaffa jobb nu eftersom jag tränar o pluggar för mycket så jag kommer inte ha tid me d.. vill inte bli tvungen att göra saker som e mindre lagliga för jag BEHÖVER verkligen den här grejen!...
Citera
2004-10-04, 16:27
Medlem
hagge3s avatar
Lämna blod får du inga pengar för, dessutom så tar det några veckor innan du får lämna blod.
Citera
2004-10-04, 16:43
Medlem
kallebilles avatar
Snabba pengar:

Sälj ngt som du äger men inte behöver lika mycket som det nu tänkt köpa.

Låna av bank/mamma/vänner osv...

Plocka psykadeliska svampar i skogen och sälj till vänner och bekanta(kanske inte så lagligt, men lätt om du bor på rätt ställe)

Arbeta extra svart, tar ifs lite längre tid och är inte lagligt. Men går snabbare än att arbeta vitt iaf.
-barnvakt
-gräsklippning
-privatlärare
-allt möjligt som du är duktig i

Pantsätt något, använd pengarna för att köpa det du vill ha och spara ihop till att köpa tillbaka det du pantsatt.

Åk till tyskland och handla billig öl sälj det sedan dyrt till fjortisar... (sen filmar du när d blir för fulla och skrattar åt dem...)

Plocka burkar, lite uteliggar varning men, men...

Kan fasen inte komma på ngt mer just nu, lycka till iaf!

Jo just det kom på att spermabanker inte är lagligt i Sverige, rätta mig om jag har fel. Kan vara lagligt i Danmark men är inte alls säker...
Citera
2004-10-04, 17:08
Medlem
Sälj din kropp till vetenskapen! Det går visst att tjäna en snabb hacka på att ställa upp på div medicinska experiment, förutsatt att du är fullt frisk. Du kanske kan få ca 15.000 om du testar en medicin i någon vecka, och låter läkarna ta en massa prover på dig. Har en polare i Uppsala som drygar ut studentkassan på detta sätt. Ibland har han kännt av obehagliga biverkningar, men det är det väl värt.....
Citera
2004-10-04, 17:17
Medlem
oj då.. det fanns viss en tråd om detta på ekonomiforumet: Få betalt för läkarexperiment.
Citera
2004-10-04, 23:03
Medlem
shitmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef K
Sälj din kropp till vetenskapen! Det går visst att tjäna en snabb hacka på att ställa upp på div medicinska experiment, förutsatt att du är fullt frisk. Du kanske kan få ca 15.000 om du testar en medicin i någon vecka, och låter läkarna ta en massa prover på dig. Har en polare i Uppsala som drygar ut studentkassan på detta sätt. Ibland har han kännt av obehagliga biverkningar, men det är det väl värt.....

jag gillar sjävla ideén.. nä pengarna så klart.. men vadå för biverkningar? kommer dessa att följa mej livet ut så e d knappast värt det.. men i nån vecka kan jag väl gå me på..
Citera
2004-10-04, 23:05
Medlem
kurdiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitmeister
jag gillar sjävla ideén.. nä pengarna så klart.. men vadå för biverkningar? kommer dessa att följa mej livet ut så e d knappast värt det.. men i nån vecka kan jag väl gå me på..

Du får nog betalt just för att den risken finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in