2023-02-14, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseldoriis
Någon som vet vad M*x K*llström sitter anhållen för? * a * ä
Han är häktad för narkotikabrott. Men det verkar inte ingå i detta ? Nån som vet mer ? 17 feb måste åklagaren väcka åtal alt förlänga häktningen.
Citera
2023-02-14, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrtimra
Har hon släkt häromkring som är kriminella? Inget namn man känner igen precis..

Släkten Södersted* olss*n (t,o)
Hennes morbror var/är aktiv i kris (tomm* Södersted* (y,t) )
Vet dock inte hur läget ser ut för honom just nu om han är lugn eller är i fullgång igen
Citera
2023-02-14, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegi
Släkten Södersted* olss*n (t,o)
Hennes morbror var/är aktiv i kris (tomm* Södersted* (y,t) )
Vet dock inte hur läget ser ut för honom just nu om han är lugn eller är i fullgång igen

Fortfarande aktiv i Kris, synns i media lite då och nu.
Citera
2023-02-16, 15:08
Medlem
En elfte person begärs häktad.

https://www.st.nu/2023-02-16/17-aring-begard-haktad-efter-polisens-stora-tillslag?shareSource=sharebutton

Citat:
Ytterligare en tonårspojke begärs häktad misstänkt för att ha förberett sprängningar i Sundsvall.

Pojken, som är 17 år, är på sannolika skäl misstänkt för förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse och grovt brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor.
Citera
2023-02-16, 15:09
Medlem
17-åring begärd häktad idag.

https://www.st.nu/2023-02-16/17-aring-begard-haktad-efter-polisens-stora-tillslag

Nu begärs en elfte person häktad efter polisens stora tillslag i Sundsvall den 26 januari.

Även den här gången handlar det om en tonårspojke, som misstänks ha förberett sprängningar.

Sammanlagt sitter nu åtta tonåringar bakom lås och bom.
Citera
2023-02-16, 15:43
Medlem
https://anonfiles.com/J6p936Yby5/Sundsvalls_TR_B_228-23_Aktbil_170_pdf

S*ifo, Abdull*tif född 2005 *=a
Skriven i Sundsbruk
Förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse
Brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor i Sundsvalls kommun.
Citera
2023-02-17, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
En elfte person begärs häktad.

https://www.st.nu/2023-02-16/17-aring-begard-haktad-efter-polisens-stora-tillslag?shareSource=sharebutton

Haha, en minut för sent! Gäller att vara kvick för att hänga med budaren. Tack för häktningsframställan!
Citera
2023-02-17, 10:12
Medlem
Snuten är på hugget i stan. Har aldrig sett så många stoppade och genomsökta bilar dagtid i de centrala delarna som den senaste veckan. Samtliga jag sett har varit av icke skidåkande nationalitet.
Citera
2023-02-17, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacete
Snuten är på hugget i stan. Har aldrig sett så många stoppade och genomsökta bilar dagtid i de centrala delarna som den senaste veckan. Samtliga jag sett har varit av icke skidåkande nationalitet.

Of topic:

Om natonaliteten är viktig i sammanhanget, är min fundering.
Är det polisens fördomar som gör att de stoppar personer av utländsk bakgrund, eller ingår de som stoppas i utredningar?
Citera
2023-02-17, 12:42
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Of topic:

Är det polisens fördomar som gör att de stoppar personer av utländsk bakgrund, eller ingår de som stoppas i utredningar?

Man får inte använda etnisk profilering. Kom ihåg REVA. Att man stoppar svartskallar beror troligen på att man letar efter en svartskalle.
Citera
2023-02-17, 13:43
Medlem
Citat:
Of topic:

Är väl bara att kolla på dina listor av häktade (du har gjort ett grymt jobb med det). Inte många med svensk bakgrund!
Citera
2023-02-19, 15:02
Medlem
Citat:
Of topic:

Dom som stoppas är bevakade sen flera år bakåt i tiden. Dvs polisen har haft span i 2-4 år på vissa och dom som stoppas har folk med sig som följer med i skiten pga dåliga val i livet. De är så enkelt att dom flesta är utlänningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in