2023-02-17, 09:14
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Då borde alla ryssar inte gnälla om sanktionerna alls. Utan hitta på att de funkar så de inte tas bort. Eller en ryss ljuger aldrig om sådana saker... bara om rökning och hårt väder...

Jag tror du borde bilda dig en aning.

https://twitter.com/Trollstoy88/status/1626476293968502785?t=ipetSkcNmRtSBfIp1phXaA&s=19

Stephen Walt, professor of international relations at Harvard University, for Foreign Policy:

"Putin turned out to be right in predicting Russia can withstand any sanctions pressure.
The second correct prediction is that Russians will agree with Moscow's chosen political course.

He correctly predicted that other countries would make decisions based on their own interests, and wouldn't condemn him.
Fourth and most correct judgment is the understanding that the fate and future of Ukraine is more important for Russia, not for the collective West."

Putin och Ryssarna har aldrig stått mer enade, de skiter fullständigt i väst.
Citera
2023-02-17, 09:15
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad är det för tjafs att alla som är emot att Ryssland brutalt invaderar sitt grannland måste åka ner och bli soldater?

Hade du inte en strävan att framstå som resonabel, och att ha en värdighet?

Håller absolut inte med.
Sitter man och hetsar fram ett krig i vårt närområde så tycker jag både de är patetiskt och rejält uselt att inte på något sätt delta. Utan förvänta sig att andra familjer ska behöva lida.
Ser inget konstigt alls med det.
Citera
2023-02-17, 09:17
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Ja just mobila system är ju svåra att kunna förstöra ifall de ofta förflyttar, ifall de däremot inte flyttar sig bör de väl "realtivt" enkelt gå att pejla in vart de står. Med tanke på kraften från alla dessa luftvärns system så krävs det ju en svärm för att få igenom något. Ukr har ju inte dirket många HIMARS till att börja med, så ifall vissa har blivit utslagna så känns möjligheterna mindre att få igenom attacker då det blir mindre jobb för luftvärnen.

Har bara sett ett eller 2 klipp på HIMARS system som förstörts in action (båda av Lancet har jag för mig), resten av de påstådda förstörda systemen är missilattacker på diverse statiska mål (som den igår).

Har Ryssarna intel att t ex ett system är på reparation eller service så kommer de skicka missiler.
Citera
2023-02-17, 09:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Just när man trodde att tråden inte kunde sjunka lägre, då dyker "Mary" upp igen........

Nä du, inga kartor har ritats om. Bara i Putlers fantasi. Rysslands internationellt erkända gränser är desamma som sedan 90-talet. Såväl hela östra Ukraina som Krym ligger UTANFÖR Rysslands gräns. Däremot finns mycket som talar för att den Ryska federationen helt kan kollapsa framöver och då lär de flesta kartproducenter få bråda tider.
Det finns inte på kartan att jag skulle kunna få denna TS att sjunka lägre än vad redan är
Ville bara höja den litet ur träsket
Ärligt talat skiter jag i vart några östra provinser i det bortre slaviska riket hör hemma sålänge det inte påverkar min vardag
Sålänge inte Kristersson skänker bort AP fonderna till Zelensky
Citera
2023-02-17, 09:18
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Womp womp wooomp.

Ryssland har inte skadats av sanktionerna, tvärtom, de har vunnit på dem.

https://twitter.com/philippilk/status/1626312804587261956?t=Rhj3gW07sED6rPtmfGqipw&s=19

The critics of the sanctions, who have been much-maligned this past year, have been right about everything. Everything.
F_n vad korkade ryssarna måste ha varit som handlade med omvärlden tidigare. När de hade varit mycket bättre för deras ekonomi att isolera sig frivilligt.
Skönt att veta att de kommer sluta tjata om att sanktionerna måste lyftas. De kommer i fortsättningen kräva att de bibehålls och utökas!
Citera
2023-02-17, 09:19
Medlem
Citat:
Jag tror du borde bilda dig en aning.

https://twitter.com/Trollstoy88/status/1626476293968502785?t=ipetSkcNmRtSBfIp1phXaA&s=19

Stephen Walt, professor of international relations at Harvard University, for Foreign Policy:

"Putin turned out to be right in predicting Russia can withstand any sanctions pressure.
The second correct prediction is that Russians will agree with Moscow's chosen political course.

He correctly predicted that other countries would make decisions based on their own interests, and wouldn't condemn him.
Fourth and most correct judgment is the understanding that the fate and future of Ukraine is more important for Russia, not for the collective West."

Putin och Ryssarna har aldrig stått mer enade, de skiter fullständigt i väst.

Och du borde kunna läsa vad mitt inlägg handlade om. Du är helt ute och cyklar, inte oväntat men synd, jag har inte sagt ett dug om vad ryssar stödjer någonstans. Så ditt inlägg kan vara korrekt eller inte, jag bryr mig inte om det.
Citera
2023-02-17, 09:20
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det ena utesluter inte det andra.

Du tror inte Ryssland räknade med sanktioner innan de gick in? Sanktioner är västs modus operandi. Fråga Iran, Irak, Nord Korea, Syrien, Libyen osv osv..

De räknade med dem - och planerade för dem.

https://twitter.com/Trollstoy88/status/1626476293968502785?t=eZzWDDB-nyHCfxjASRSM3g&s=19

Citera
2023-02-17, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
F_n vad korkade ryssarna måste ha varit som handlade med omvärlden tidigare. När de hade varit mycket bättre för deras ekonomi att isolera sig frivilligt.
Skönt att veta att de kommer sluta tjata om att sanktionerna måste lyftas. De kommer i fortsättningen kräva att de bibehålls och utökas!

Håller med. Och eftersom vi äntligen börjar ta ansvar och vill bli självförsörjande igen, så är det bara win -win. På riktigt behövde vi lära oss att inte vara beroende av ryssarna i europa. Så vi skulle gjort detta innan.
Citera
2023-02-17, 09:23
Medlem
nidhoogens avatar
Orkesterns förfrågan om hjälp besvarades snabbt tydligen, nu spelar de sina symfonier igen.

https://twitter.com/Trollstoy88/status/1626297974866182145?t=RToQ7wQtWftpR4-QKuhZVQ&s=19

"Russian forces are increasing artillery fire rate in the area of Bakhmut," - US Secretary of Defense L.Austin

"As for whether Russia has launched its offensive. As you heard from me before, we observe Russia continues to send large number of troops to the combat zone," he said.
Citera
2023-02-17, 09:23
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Troll åt höger och vänster här.

Jag har lite neutrala fråo gor om hur kriget fortlöper.

Under ett år har media matat nyheter om ukrainska framgångar: samtiditigt som Ryssarna krigar med jaktgevär från 1800 och har slut på allt vad vapen & ammuniton heter. Stämmer det? Och isåfall varför vinner inte ukraina? Varför är inte kriget slut? Jag förstår inte. Media säger ju att det är spel mot ett mål...

För att Ukraina leker med ryssland. Levande måltavlor är bättre än pappersfigurerna på skjutbanan. Det är riskfritt för Ukraina, så varför inte?

Varför ansåg sig Ryssland tvungna att anfall sitt broderfolk & grannland?

För att man behövde fler gruvor. Frukostäggen kräver salt. Så saltgruvor stod högt på listan. F ö så kräver frågan och kunskapen om ett broderfolk, empati. Något som ryssar saknar. Även logik och logiskt tänkande. Ev kan man hänföra frågan till aga. Man agar barn som man älskar. Inte helt klart hur Putin tänkte.

När dör putin? Enligt media i väst har Putin varit dödsjuk sen dag ett av invasionen sånär dör presidenten?

Han kommer att dö. Ev har han redan dött. Kloning och dubbelgångare gör det svårt att avgöra vilken version som man ser. Ingen vet. Ryktet säger att Putin själv är osäker, på vem han ser i spegeln.

Du är fortsatt välkommen att ställa frågor!
Slava Ukraini, som Putin skulle ha sagt.
Citera
2023-02-17, 09:24
Medlem
Citat:
Du tror inte Ryssland räknade med sanktioner innan de gick in? Sanktioner är västs modus operandi. Fråga Iran, Irak, Nord Korea, Syrien, Libyen osv osv..

De räknade med dem - och planerade för dem.
.

Ja exakt, och hur har det gått för dem tycker du?

Det är ju precis i det sällskapet Ryssland kommer att befinna sig ekonomiskt under de närmaste generationerna.
Citera
2023-02-17, 09:26
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
"Snart så kraschar Rysk ekonomi!"

https://twitter.com/AZgeopolitics/status/1626476028393664513?t=pL5c_Ncjja13bmfID7vzlA&s=19

🇺🇸🇷🇺"Sanctions do not work like a guillotine, their effect on Russia, including on military potential, will be noticeable over time" — US Department of Commerce

Soon TM. (Cope)
Här kan du se ett intressant panelsamtal ang påverkan på rysk ekonomi där en fd vice finansminister och styrelseledamot i ryska centralbanken deltar.
https://www.youtube.com/live/-Ov7AGodjmA?feature=share

Vi får se hur rysk ekonomi går i år, januari skulle jag klassa som en katastrof. Sedan klarar sig nog alltid ryska eliten, det är vanligt folk som kommer få en kraftigt sänkt levnadsstandard. Inkomster på 1400 och utgifter 3100....

https://interfax.com/newsroom/top-stories/87697/
Revenues in January were 1.356 trillion rubles, 35% less than revenues received a year earlier. Oil and gas revenues were 426 billion rubles, down 46% from January 2022. This is primarily due to a decrease in prices for Urals crude and a decrease in natural gas exports, the ministry said. Non-oil revenues were 931 billion rubles, down 28%, due primarily to a decrease in domestic VAT and income tax revenues.

Budget expenditures in January were 3.117 trillion rubles, 59% higher than in the same period last year.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in