Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
Ja det var ju bara ett aktuellt exempel som jag råkade tänka på, följde inte det fallet så noga och har heller inte någon större koll på detta.
Vet sedan inte riktigt hur man skall förhålla sig till GMs som hävdar sinnesförvirring, det blir ju som bekant lite moment 22 över det: om de har insikt kring att de är helt koko så kan de ju inte vara det.🤔
Ja, det är svårt... Men sen kan han ju också mena att det är självförsvar. Men båda påståendena, självförsvar/psykiskt sjuk, har brister, tänker jag.
Kan också vara ett desperat drag från honom och att han greppar i allt möjligt för att avslå att faktiskt stå för vad han gjort. Han kanske byggt upp något slags extremt hat, åker dit och begår brottet, och nu när han lugnat sig, och är tvungen att berätta för alla vad han gjort, så skäms han. Så istället för att säga som det är, så försöker han spela på alla möjliga sätt. Vad som helst är bättre än att säga att "Jag vet vad jag gjorde, och jag tappade det fullständigt". Kan ju vara någon form av skyddsmekanism som kickar in, när det faktiskt går upp för honom vad han gjort, och hur världen kommer att se honom efter detta... Persona non grata.