2023-02-16, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Vi får väl se när krigsröken lägger sig vilka som var mest kompetenta. Väldigt svårt att skilja mellan propaganda och verklighet just nu.

Sen måste man ju komma ihåg att ryssarna möter en väldigt bra soldater som sponsras med vapen från hela västvärlden och ändå så trycker man tillbaka fienden på alla fronter just nu. Och då har man inte satt igång offensiven ännu. Tittar man på ledarna i Väst så imponerar inte dom. Rusig Sunak, Joe Biden, Macron, Olaf Schultz, Sanna Marin och Ulf Kristersson är inga som Putin drömmer mardrömmar om på nätterna direkt.

Ja men Sanna Marin tycker jag sköter sig utmärkt. Och Uffe (t)uffar till sig. Håller med om att Olaf Scholtz är mycket svajig, han lovar och lovar en massa men men....
Citera
2023-02-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Är du en konspirationsteoretiker som tror på allt ryssarna säger.
Vad tänker du när du tittar ut genom fönstret en solig dag. "Ahh vilken fin dag!", Sedan stelnar du till och tänker "Kanske för bra?", och börjar kanske misstänka att USA har gjort det så för att lura dig att sluta vara misstänksam. Är du så nojig är du förstås lätt att lura.

Det man kan göra är förstås att gå all in och intervenera. Det är väl vad du vill då! Är det vad du argumenterar för? Väst går in militärt i Ukraina och driver ut ryssen. Även jag är för det, så då propagerar vi för det. Är vi överens?

Ganska poänglös fråga vad jag vill.

Ingen raketforskning direkt att se att just denna nivå av stöd ger max antal döda.

Behövs inte heller att väst går in. Stödet kan öka X10 över en natt och ge effekter inom veckor.

Varför välja detta stöd, gallra bland ryssarna kanske? Vinna kultur eller informationskrig kanske? Men poängen är att ukrainska barn blir faderlösa i onödan. Bara för att CNN och aftonbladetrunkare är så blåsta.
Citera
2023-02-16, 23:47
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Jag vill inte att kriget ska eskalera och sen tycker jag det är synd att återigen så dödar vita varandra i Europa. Men du kanske är jude och myser över att ukrainare och ryssar tar död på varandra. Du kanske är en av dom som vill se den vita kristna världen gå under.

Nej! Nej! Jag vill rädda Ukrainska liv. Var det inte det du ville, eller ljög du? Kriget skulle ta slut enormt snabbt.
Är du svensk så är vi inte samma vita. Ingen äkta svensk kan väl se slaver och germaner som samma sak. Men det skulle gå så fort att ryssarna skulle förmodligen ge sig efter bara några dagar. Så det blir ingen eskalering, utan ett snabbt slut.

För det är väl inte så att ditt snack om hur synd det är om ukrainarna bara handlar om att du agerar för Rysslands intressen i kriget egentligen?
Citera
2023-02-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Länka ett klipp med stridande ukrainska kvinnor.

Jag väntar.

Här är det en kvinna med i skyttegraven. Ingen aktiv strid, men hon är i ett aktivt stridsområde iaf

https://www.bitchute.com/video/gpACYfycDA30/
Citera
2023-02-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Men Putin brukar säga att allt går enligt plan. Tror du på honom?

De kaotiska reträtterna från Kherson, Kharkiv, Lyman och Izium var enligt plan?

Självklart vill ju Putin ge sken av det, konstigt vore annars men det är väl omöjligt att kunna förutse allt i förhand. Putin hade nog hoppats på att Ukraina skulle ha tagit sitt förnuft till fånga och lagt ner vapnen men nu gjorde dom inte det och det fanns garanterat också med i beräkningarna.

Vad var det Tyson sa. ”Everyone has a plan 'till they get punched in the mouth”
Citera
2023-02-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Måste vara ett felaktigt citat. Med tanke på att alla gay-videor på ryska soldater som cirkulerar så ska nog citatet vara:

I den ryska armén kan ryssarna leva ut sina homosexuella fantasier. Tills de dör.

Jag undrar om inte en delförklaring till det ryska fiaskot i Ukraina är att de ryska soldaterna har varit mer upptagna med varandra än med ukrainska soldater? Det skulle kunna förklara det stora ryska fiaskot i Ukraina.
Det förklarar varför ryssarna skjuter på varandra, svartsjukedrama
Citera
2023-02-16, 23:50
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är nog offensiven som pågår nu. Ryssland orkar nog en månad till men det är bara en gissning från min sida. Dom har nog vunnit lite terräng och trängt in i staden Marynka men förlorat lite söder om Bakhmut. Skall vi säga att den bögryska offensiven EBBA (r) ut i slutet av april? Och sedan försöker Ukraina gör några smarta offensiver i maj kanske.

Tja.., tills nu iallfall så är det mera "musen som röt" (o då tar jag inget bort ifrån de ukrainska kämparna vid fronten)..

Förväntade mig mer "helvetes portar" som skulle öppnas. Då till samma perversa förluster ifrån ryssarna, som man just nu. Får se.., fronten är nog orolig men..det är mera allt. Ryssarna rycker fram 100 meter där, och 50 meter där.., om dagen.

Inget man skriver hem om.
Citera
2023-02-16, 23:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Har detta klippet delats i tråden tidigare?

https://twitter.com/epowerlife2/status/1626216719357464578

Några ryssar har grävt ett hål som de lagt sig i på kvällen. Ser oerhört märkligt ut.

Kan vara de här ryssarna som blev kvarlämnade när deras infanterifordon begick självmord genom att plöja igenom ett minfält.

Det man funderar över är styrkan på dessa granater. Verkar rätt mild. Här är en vanlig svensk handgranat:
https://www.youtube.com/watch?v=RnQXe0Q0RjA

En sådan och alla utan en skulle ju inte krypa från hålet. Men antar att de måste vara lite lättare med också mindre sprängverkan eftersom de fälls från drönare.
Citera
2023-02-16, 23:52
Medlem
Rysslands ammunitionsbrist, dom skjuter inte lika mycket som tidigare sägs det, beror nog inte på att dom har för lite ammunition utan det är förmågan att föra fram ammunitionen till förbanden som brister.

Det är för dålig logistik helt enkelt.

Sedan har man andra oroshärdar runt om i federationen och det går inte att tömma det man har överallt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Ok Väst 0.0 något som du skrev ?

Utan väst stöd hade Ryssland vunnit på något sätt för längesedan. Med mer väst stöd tvärtom.
Det är en hypotes som vi aldrig kommer att få bevisad eller avvisad.

Citat:
Jämnbördiga parter endast pga den nivå väst stöd är på.
Kanske det, men icke desto mindre visarhistorisk data att den attackerande sidan har betydligt större förluster än försvararna, i Vinterkriget stupade 5 ryssar för varje finländare.

Citat:
Och dödstalet med civila och båda sidor kan lugnt passera miljonen snart och indirekta som kommer sen och alla de som endast kommer vara kostnader framöver.
Hur tänker du då? Alla civila dödsfall sker i Ukraina på ukrainska medborgare. Inga krigshandlingar eller terrorbombningar har genomförts i ryssland mer än ett par väldigt riktade attacker mot flygbaser.

Citat:
Vad är poängen med ett stöd som ger maximalt antal döda?
Det måste du fråga barnamördare v.puttin som skickat in flera hundratusen utrustade soldater, tusentals stridsvagnar, artilleripjäser och andra stridsfordon i Ukraina. Tycker du att det är orättvist att ryssarna inte får slakta loss utan motstånd?

Citat:
Hur enkelt som helst att ändra kurs. 30 gånger mer stöd hade gått att fixa på 30 dagar jättelätt och tagit slut på kriget på 30 dagar.
Det är din hypotes, mina krigskunskaper är för begränsade för att ha en åsikt om det.

Citat:
Indraget stöd så hade Ryssland tagit Donbass och nöjt sig med det de har nu på 30 dagar.
Nu har du kanske missat det, men putan redogjorde redan i sitt tal innan invasionen att Ukraina inte var ett land och Ukrainare inte ett folk, dessutom har han annekterat ytterligare 2 oblaster (som ryssarna inte ens kontrollerade). Det finns inget som tyder på att ryssarna endast var ute efter Donbass, det är en efterhandskonstruktion från kremls propagandakanaler.

Citat:
Sen hade Ryssland fortsatt senare, detta varit dåligt och allt annat.
Visst är det så, ryssarna håller inte ingångna avtal, den ryska ledningens signatur är inte värt ett dasspapper.

Citat:
Och man kanske är rädd för kärnvapen eller Kina.
Klart skitstöveln i Kreml är rädd för det, han vet att om han börjar så är Moskva en rykande giftig grushög.

Citat:
Men var då ärliga med att man offrar miljontals ryska och ukrianska ungdomar och barn och andra och alla offer i faderlösa barn och änkor. Och jag pratar även om ukrianska
Ja, varför gör Puttler det? är det hans feminina framtoning som han försöker kompensera för?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Du sitter och chattar med de som utbildar ukrainare vid fronten? Utbildningen sker främst i Tyskland och England, vad är det för typer du har kontakt med som utbildar vid fronten?

Nej den sker främst i Ukraina men inte exakt vid fronten då dock men några mil därifrån. Även i övriga Ukraina.

Poängen är att de jagar proryska unga i ryska städer som Odessa och Kharkiv som de tidigare inte letade bland eftersom de bedömde de som mindre lojala. De tar in fler kvinnor. Och plötsligt dyker det upp stor andel 55+ när det tidigare bara varit 20-50 som gällde.
Citera
2023-02-16, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nej! Nej! Jag vill rädda Ukrainska liv. Var det inte det du ville, eller ljög du? Kriget skulle ta slut enormt snabbt.
Är du svensk så är vi inte samma vita. Ingen äkta svensk kan väl se slaver och germaner som samma sak. Men det skulle gå så fort att ryssarna skulle förmodligen ge sig efter bara några dagar. Så det blir ingen eskalering, utan ett snabbt slut.

För det är väl inte så att ditt snack om hur synd det är om ukrainarna bara handlar om att du agerar för Rysslands intressen i kriget egentligen?

Du låter som en jude som försöker trigga ett krig mellan deras största fiender.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in