2023-02-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Finns inte alltid svart eller vitt mellan ukrainare och ryssar och det är väl egentligen en av Putinas poänger men en liten andel kan ha varit myndighetspersoner eller de som flyttat dit sista tiden eller fått något slags nazistiskt uppvaknande.

Annars är det helt ryskt på ön långt före 2014 och Ukrainarunkare betraktas som invandrare där. Odessa var också 99% ryskt alltså ukrainare var inte ens största minoritet utan fanns andra grupper så kanske 90% ryssar då men inte ens 1% ukrainare.

Områden norr om Krim var lite mer blandar och folk pratar båda språken eller dels ryska och dels surzjik.
Sen har en ukrainsk identitet vuxit sedan Sovjet men kom inte och säg att något av det som skrivs i väst eller svensk media är sant för det är ren bullshit
ryssland erkände Ukrainas gränser 1991 och garanterade Ukrainas territoriella integritet 1994. ryssland bröt sedan avtalet genom invasionen 2014 och en andra invasion 2022. Krim är förövrigt inte en ö, men när bron sprängs nästa gång och Himars lurar på näset kan det nog kännas som en ö.
Citera
2023-02-16, 22:44
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Du kan titta kanalen 1420 på youtube din åsna. Eller Zolkin Volodymyr en av Ukrainas bästa journalister som gör intervjuer med ryska pow.

Asså ni aftonbladetrunkare son skapat alla problem i detta land genom er hjärndöda boskapsmentalitet. Vakna ni blir tvättade!
Man har helt tiden pratat om MSM att de ljuger och så vidare, så jag har funderat på vars jag tar min information och kommit på att det mesta kommer från ryssar faktiskt, inte RT, men ryska människor. Ryska soldater som klagar, rysk tv och klipp från Ryssland, Girkin, Wagnergruppen, Putin själv. Dumamedlemmar och ryska ministrar. Ibland vad den ryska militären säger. Sen följer jag det på https://liveuamap.com/ och här förstås.

Det är så bisarrt egentligen. Man tror inte det är sant. Militärer har rätt bra bild av de hela och även ryska militärledningen kan vara rätt så ärliga ibland, men inte ofta. Girkin är lite rolig nu och Wagner blandar och ger.

Men i övrigt är de faktiskt inte riktigt kloka. Det finns några moderata och kritiska röster, men de är inte många. De flesta är rena dårar som får Monty Python att verka normala. Dom är fan i mig inte kloka. De flesta som stöttar Ryssland här är inte ett dugg bättre. De ljuger ogenerat. De lajvar etniska svenskar men är uppenbart inte det. Allt de säger kommer direkt ur Kremls mun. De lägger ut uppenbart falska klipp. Om och om igen, samma saker på ständig repeat. Allt besvaras och sedan börjar man om från början om och om och om igen.

Om du då anser att Aftonbladet är värre, är du nog inte riktigt riktig. Jag läser sällan den, mer än ledare och vad som händer just nu, nyheter. Men att jämföra dem med vad ryssarna spyr ur sig och tro att den ryska sidan är bättre eller ens jämförbar, är förstås helt vrickat.

Edit:
Ja just det glömde jag. "Ni är hjärntvättade!" och "Vi som är antivaxxare som tror att USA sprängde tvillingtornen är de enda kloka, för vi har sett sanningen!"
Senast redigerad av EnCarte 2023-02-16 kl. 22:58.
Citera
2023-02-16, 22:46
Medlem
Sgt.Blands avatar
Den välkända ryska satanisten Satanovsky gör ett utspel om att Putain har skapat det tredje ryska imperiet haha. Galenskapen har inga gränser i Nazi-Ryssland alltså.

https://twitter.com/TheKremlinYap/status/1626319383466319878

Putain har lyckats inta Sydossetien, Abzhasien, Transnistrien och några bitar av Ukraina såhär långt. Inget jätterike precis på 23 år.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-02-16 kl. 22:49.
Citera
2023-02-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Om Ukraina vinner så hårt.. varför skickas då nu kvinnor till fronten?
Eftersom det är i det närmaste riskfritt. ryssarna är slut som stridande kraft, en stor del av rysslands bättre tränade soldater är döda och kremerade, kvar är parkbänksalkisarna som nu ska lajva artillerister och attackera som mänskliga vågor där merparten ligger döda i en blodpöl inom en minut efter att de lämnat sin skyttegrav. Sorgligt att se hur satanismen och dödskulten konsumerar de kremltrogna.
Citera
2023-02-16, 22:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Inte skicka barn till fronten, som ditt idol Zelensky och hans guy idol Hitler gör/gjorde.

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/20885

För stor video, din propaganda går inte fram. Kan du berätta vad som visas på videon?
Citera
2023-02-16, 22:50
Medlem
Citat:

Allt jag säger är att ni som ensidigt läser amerikanska medier, brittiska, tyska eller svenska är EFTERBLIVNA om vi pratar om motsvarande som aftonbladet, expressen, SVT, SR, DN med mera
De är helt genomruttna, de presenterar inte kremls propaganda rakt av, och de ljuger inte lika genomgående som Larv-röv, dekadent skit som presenterar olika ståndpunkter och ingen som fängslar journalister som kallar ett krig för ett krig.
Citera
2023-02-16, 22:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Jo jag såg något klipp med han Wagner-chefen Prigozhin. Verkade inte så nöjd, sa att de har slut på ammo och trycks tillbaka i Bachmut.

https://deepstatemap.live/en#11/47.6170/35.9150

Här kan man se att det står i stort sett stilla i fronten mitt mot Bachmut och strax öster om Bachmut, medan ryssarna trycks tillbaka strax väster om Bachmut.

Vore som sagt smutt med ett all-out krig mellan PMC Wagner och de reguljära ryska pojksoldaterna. Inte alls otänkbart om förlusterna fortsätter.
Fronten "mitt emot" Bakhmut? Strax norr om Bakhmut har ryssarna avancerat ytterligare en liten, liten bit sedan i går, och strax söder om Bakhmut har de fått smörj. I striderna söder om Bakhmut är det tydligen VDV-enheter som slåss. Intressant, intressant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En rysk militärkvinna har ramlat ut från fönstret och dött. Avslöjad med korruption kanske?
https://twitter.com/Liveuamap/status/1626234517886492675

Utslängd av några som ville bli av med henne för sin inkompetens.
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En rysk militärkvinna har ramlat ut från fönstret och dött. Avslöjad med korruption kanske?
https://twitter.com/Liveuamap/status/1626234517886492675

Nja. Korruption är ju en del av den ryska identiteten. Man trillar inte ut från fönstret per automatik om man bara är korrupt. Däremot så finns det gränser. Man får bara stjäla så pass mycket från folket/staten som din egen "nivå" tillåter dig att stjäla. Man kan dessutom inte ta från någon som är på en högre nivå än dig själv. Så gör man misstag i sin korrupta utövning så kan man åka ut från ett fönster.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
"Ukrainians today are dying for the right to be homosexual"

Måste vara ett felaktigt citat. Med tanke på att alla gay-videor på ryska soldater som cirkulerar så ska nog citatet vara:

Citat:
"Russian today are dying for the right to be homosexual!"

I den ryska armén kan ryssarna leva ut sina homosexuella fantasier. Tills de dör.

Jag undrar om inte en delförklaring till det ryska fiaskot i Ukraina är att de ryska soldaterna har varit mer upptagna med varandra än med ukrainska soldater? Det skulle kunna förklara det stora ryska fiaskot i Ukraina.
Senast redigerad av -Info- 2023-02-16 kl. 22:59.
Citera
2023-02-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Britterna varnar att västs ammunition håller på att ta slut till Ukraina
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/20846

Och fler ukrainare vill ha slut på kriget nu och kritiserar ZZelensky
https://southfront.org/kneel-down-and-ask-forgiveness-angry-ukrainians-appeal-to-zelensky/

Stor förlust i Ukraina av soldater, måste vara flera hundra dödsoffer här!
In Video: Wagner To Transfer Hundreds More Bodies Of Ukrainian Servicemen To Ukraine
https://southfront.org/in-video-wagner-to-transfer-hundreds-more-bodies-of-dead-ukrainian-servicemen-to-ukraine/

Snart kommer nog ZZelensky fatta att det går inte att kriga mer så här och istället satsa på fred.
Kul att du la ut samma inlägg en andra gång, och kul att ni putinister blir trollade av Nato. Det är lite lurigt av ryssarna att klä de döda ukrainarna i ryska uniformer, men det är säkert av omtanke med liken. Nu är ju dödsoffren på båda sidor orsakade av barnamördare v.puttins militära övergrepp på Ukraina så jag förutsätter att han personligen betalar ett saftigt skadestånd till soldaternas anhöriga.
Citera
2023-02-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Vilket jävla svammel. Om du hittar en ukrainare som är neutralt inställd till konflikten så är det en landsförrädare som omgående borde deporteras till Ryssland. Nu låter det iofs som du sitter och ljuger…eftersom du drar till med ”3 ukrainska brudar”. Vad fan skulle 3 ukrainska brudar göra i Göteborg med en piss-ryss som dig?

Du måste lära dig ljuga bättre och med mer finess!

Haha avundsjuk? Men det där var lite internt till han jag svarade till. Jag har varit med 3 sådana brudar från nästan varenda land och det är fan inte ens så ovanligt bara för att du är en avundsjuk nolla.

Men till poängen då. Hur många ukrainare pratar du med det du beskriver är skitsnack bara eller hur kan vi ha så olika perspektiv?

Det är ju enormt mycket konflikter inom det ukrainska samhället och deras militärstab och i skyttegravarna. Många ifrågasätter poängen med allt detta då stödet endast ger maximalt antal döda istället för att skita i detta och ge ryssen vad han vill ha (mardröm i övrigt men hellre än att inte leva). Eller varför inte få mer stöd och vinna snabbt.

De vid fronten intygar ju att nästan alla civila som är kvar och vi pratar miljontals nu sympatiserar på ett eller annat vis med ryssen. De krigar inte. De ger inga tips om Ukrainas positioner. Ukrainska har gripit tiotusentals för att de delat proryskt på Facebook. Men många sitter bara hemma, tittar rysk TV och väntar på minst dåliga alternativ.

Självklart kan lika många miljoner eller fler se Ukrianska som mindre dåliga alternativet och de är inte kvar vid fronten.

Självklart kan Ukraina vinna detta och jag sympatiserar med ett visst Ukraina inom visst territorium sålänge folkstödet är där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in