Citat:
Ursprungligen postat av
Luckyaso
Du kan titta kanalen 1420 på youtube din åsna. Eller Zolkin Volodymyr en av Ukrainas bästa journalister som gör intervjuer med ryska pow.
Asså ni aftonbladetrunkare son skapat alla problem i detta land genom er hjärndöda boskapsmentalitet. Vakna ni blir tvättade!
Man har helt tiden pratat om MSM att de ljuger och så vidare, så jag har funderat på vars jag tar min information och kommit på att det mesta kommer från ryssar faktiskt, inte RT, men ryska människor. Ryska soldater som klagar, rysk tv och klipp från Ryssland, Girkin, Wagnergruppen, Putin själv. Dumamedlemmar och ryska ministrar. Ibland vad den ryska militären säger. Sen följer jag det på
https://liveuamap.com/ och här förstås.
Det är så bisarrt egentligen. Man tror inte det är sant. Militärer har rätt bra bild av de hela och även ryska militärledningen kan vara rätt så ärliga ibland, men inte ofta. Girkin är lite rolig nu och Wagner blandar och ger.
Men i övrigt är de faktiskt inte riktigt kloka. Det finns några moderata och kritiska röster, men de är inte många. De flesta är rena dårar som får Monty Python att verka normala. Dom är fan i mig inte kloka. De flesta som stöttar Ryssland här är inte ett dugg bättre. De ljuger ogenerat. De lajvar etniska svenskar men är uppenbart inte det. Allt de säger kommer direkt ur Kremls mun. De lägger ut uppenbart falska klipp. Om och om igen, samma saker på ständig repeat. Allt besvaras och sedan börjar man om från början om och om och om igen.
Om du då anser att Aftonbladet är värre, är du nog inte riktigt riktig. Jag läser sällan den, mer än ledare och vad som händer just nu, nyheter. Men att jämföra dem med vad ryssarna spyr ur sig och tro att den ryska sidan är bättre eller ens jämförbar, är förstås helt vrickat.
Edit:
Ja just det glömde jag. "Ni är hjärntvättade!" och "Vi som är antivaxxare som tror att USA sprängde tvillingtornen är de enda kloka, för vi har sett sanningen!"