Citat:
Ursprungligen postat av
Luckyaso
Att se på saker så ensidigt som ni ukrainarunkare lönar ingen.
Ni är samma idioter som trodde på apatiska barn? Eller att invandring var lönsam? Jävla idioter det är samma källor ni läser nu. Jag är inte på Rysslands sida ska stå klart. Däremot irriterande mer kackerlackor som bara ryggdunkar varandra. Betyder inte att Ukriana inte vinner, ett visst typ av Ukraina sympatiserar jag med.
Vad som är intelligent är en sak. En annan sak är vad som är avancerat och det har många ryssar gjort mycket av, detsamma gäller ukrainare.
Jag försvarar inte Ryssland eller säger att "de" är särskilt smarta. De är väl som människor i övrigt. Den här uppmålade bilden av goda och onda är patetiskt men fortsätt med era barbiedockadrömmar
Men visst finns det många korkade ryssar som i andra folk och många korkade beslut inte minst pga korrupt och destruktiv maktstruktur.
Nu handlade frågan om ukrainska dödstalen och totala förluster /kostnader för väst, utan att satsa egna militärer eller ge fullt stöd.
Stödet lägga på en nivå som ger maximalt antal döda. Varför så? Öka eller minska stödet avsevärt så är kriget slut strax
Tack för att du sammanfattade hela dagens lista på punkter. Väst har satsat noll komma någonting procent av sin BNP på att hjälpa Ukraina att försvara sig mot ett militärt övergrepp, ryssland hade i januari ett budgetunderskott motsvarande 20% av BNP.
Bra att du tog upp de apatiska barnen, vad tycker du om de 6000 ukrainska barn som tvångsförflyttats till ryssland? Bra att du tog upp invandring, hur tänkte barnamördare v.puttin när han skrämde iväg en miljon av rysslands bäst utbildade, historiens största brain drain?
Vad gäller dödstal finns 2 tydliga historiska samband,
1, den attackerande sidan lider betydligt större förluster om parterna är ganska jämbördiga (och då ryssarna avancerat mindre än 5 km på 6 månader så kan vi anta att de är relativt jämbördiga).
2, om ryssarna är med i kriget så har de alltid flest stupade. I de båda världskrigen hade ryssarna fler stupade än alla andra länder tillsammans (undantaget Kina).
Så min gissning är 2,5 döda ryssar / 1 död ukrainare (inte 5 ryssar/1 finländare som i Vinterkriget). Det är verkligen äckligt att du tar barnamördare v.puttin i försvar