2023-02-16, 20:19
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr
Mjligt marknaden verreagerade p den negativa rapporten, men frgan r vad som r en realistisk vrdering av bolaget?

Ingen organisk tillvxt lngre varken i Norden eller utanfr Norden. Dessutom fortfarande inte lnsamt. Den enda ljuspunkten i rapporten r att ARPU fr Non-Nordics kat i SEK, men det verkar mest vara en effekt av att kronan tappat i vrde.

De handlas kring en gnger omsttningen vilket inte direkt r en utmanande vrdering fr teknikbolag men frgan r om man tror tillrckligt mycket p affrsmodellen. Jag gr inte det. Jag tror det r svrt att f riktig lnsamhet i sna hr grejer.
Citera
2024-04-19, 22:55
Medlem
r lite intresserad av denna aktie, den r ju vrderad till den rliga omsttningen typ, riktigt billigt.

Finns det ngon sannolikhet att Spotify skulle kpa dom? Eller vill dom hellre konkurrera ut dom? Fr Spotify har vll brjat med bcker ocks?

r inte plst om storytell, s sg grna till om jag har fel.
Citera
2025-02-24, 10:21
Medlem
Jordgubbes avatar
Jag gjorde misstaget att i brjan av pandemin tro att Storytel skulle kunna vara en aktie som skulle kunna g bra. Sen dess har det varit en berg- och dalbana, och ett sorgebarn (initial raket, sen pannkaka, och viss terhmtning). Idag gr den ner d en av grundarna sljer, igen. Sen senaste gngen han storslde har den iofs gtt upp en del. Huvudfrgan: r det hr ens en tjnst som har nn framtid? Har egentligen aldrig hrt om nn som nyttjar tjnsten. Konceptet ljudbcker kan vara rtt tnkt, men vad pysslar ledningen egentligen med jmfrt konkurrenterna?
Senast redigerad av Jordgubbe 2025-02-24 kl. 10:24.
Citera
2025-02-24, 11:49
Medlem
Vi mste tillbaka till 2022's niver!!
Citera
2025-04-13, 23:23
Moderator
Diagorass avatar
Tv trdar om Storytel sammanfogade

/ mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera