Citat:
Ursprungligen postat av
BjornBorg66
Av modern västerländsk kultur och i synnerhet svensk är riktigt sjuk är ett faktum. Men invandrare måste fortfarande assimilera sig till både den nya och den gamla svenska kulturen. De kan förstås ha synpunkter på den moderna vilket även många svenskar har, men de ska ändå assimilera sig.
Problemet är att den svenska staten gett dem möjligheten att välja om de ska assimilera sig eller inte. Det ska inte finnas något val.
Det finns ett val.
Valet står mellan att gå in i värmen, mötas upp av en tjock, kortväxt hårig morbror som ger dig ett ryggdunk och känslan av samhörighet. Vetskapen om att man inte är ensam. Du är en del av något viktigare än bara dig själv som enskild individ. Du träffar dina nygifta kusiner och deras barn och bjuds på god mat tills du inte orkar äta mer.
Eller så kan du som modern svensk, ställa dig framför spegeln och efterlikna Patrick Bateman. Ta bort ansiktsmasken innan du går ut, ditt riktiga jag, för att sedan säga ”Det finns en idé om en Erik Svensson, någon slags abstraktion, men det finns inget verkligt jag, bara ett väsen, något illusoriskt”
Yngre generationen svenskar har ingen koppling till inhemsk kultur eller samhörighet med sina landsmän, utan man är en världsmedborgare. En fri människa tror man, som inte dömer andra.
Den egentliga verkligheten är att den riktiga kulturen har ersatts av en globalistisk, popkultur, transor som sjunger falskt i melodifestivalen, Netflix serier och dataspel. Erik sitter och lirar counter strike global offensive, medan Ahmed går till moskén och umgås med människor.
Vill man vara en modern svensk som någon svarade med i tråden, då spenderar man antingen sin tid dreglandes medans man tar in den nya kulturen, bara för att passa in, eller så spenderar man sin tid att överintellektualisera och krångla till saker, debatterar med rationalister, skeptiker, humanister. ”Övermänniskan” som leder mänskligheten och nästa generation till ett mer ensamt liv.
Vill man hänvisa till vetenskapen så är det bevisat att den som har sin plats i religösa sammanhang, och umgås med sina medmänniskor mår betydligt bättre än någon som sitter och spelar dataspel.
Om du värnar svenskens identitet, kultur och historia och inte gillar att landets gränser invaderas av främmande folk, så klassas du som våldsbejakande högerextrem rasist för att den nya globalistiska kulturen, som gäller övermänniskor som den moderna svensken, inte bryr sig om identitet. Det nya Sverige ska tydligen se ut som det gör nu och kunna fungera alldeles utmärkt. Men då krävs det att alla helt glömmer sin identitet, blir gudlösa och utan motstånd accepterar att ”alla är olika och det är helt okej”.
Vad tycker du om det jag skrev? Håller du med mig eller inte?