2023-02-16, 12:37
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Sverige tror väl att vår "humanism" ska köpa oss fördelar överallt när ingen i realiteten bryr sig.

Sverige, den humanistiska stormakten.

Exakt och inte bara tror utan är helt övertygat.
Det är lite av det forna Kejserliga Japan över det hela, det kan inte vara fel!
Citera
2023-02-16, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilderblaze
Varje tråd som diskuterar invandring och problemen som massinvandring för med sig, så finns det många av er som skriver ”INTEGRERA DÅÅÅÅÅ!” ”DOM ÄR DJUUUUUR!” Osv.

Vad är det ni tror är attraktivt med Svensk kultur och Svensk identitet, för en invandrare? Vi pratar inte om den Svenska identiteten och kulturen som fanns för 50 år sedan, den har Svenskar själva tagit avstånd ifrån och förlöjligat, på ett sätt som inget annat folk någonsin skulle tolerera!

Varför skulle en Invandrare vilja bli Svensk i sitt sätt? Svenskar hatar sig själva, ska invandrare också börja hata sig själva? Svenska män har inget driv att skaffa fru och bilda familj och Svenska Kvinnor vill inte ha barn utan ska göra karriär. Svenska män ställer inga som helst krav på sina kvinnor, utan det är helt okej om den Svenska kvinnan vill leva ut som spermahink tills att hon tröttnat vid 32 års ålder, för att sedan skaffa barn och bilda familj med nån tragisk loser som hon sen skiljer sig ifrån när hon är 40.

Ska invandrare följa i samma bana? Har det varit ett lyckat koncept för den patetiska Svensken som kan total kontrolleras av en stat, som fistar öronen på barn med feministisk propaganda och krossar iden att ha en identitet och samhörighet? Ska Invandrare också bli gudlösa, förvirrade tragiska individer med autistiska personlighetsdrag och avsaknad av social förmåga, till den grad att det är ett fenomen som är känt över hela världen?

Att ingå i ett brödraskap med lojalitet och strukturer, ses som att vara osäker. Blonda Albin tror att Män som är med i motorcykelklubbar, jaktlag eller någon annan manlig sammanslutning, är osäkra med små penisar och är ”smygbögar”.

Här i Sverige så ska man glida runt ensam och leka mystisk, sen när du ser grannen så skyndar du dig upp och låser in dig i din kalla, ensamma lilla lägenhet.

Alla konservativt lagda Svenska män här på Flashback, har betydligt mer gemensamt med en invandrare, än med en innerstadsfjolla. Förortsgrabbar har respekt för starka män, med pondus, självsäkerhet och heder. Många unga grabbar från förorten söker sig just till det kriminella livet, oavsett om dom deltar aktivt, eller lever i den kulturen, för att dom som har makt i den kriminella världen är allt som en man ska vara. Farlig att bråka med!

Det är inte naturligt att vara totalt harmlös och vek som Man. I ett samhälle där unga killar uppfostras av en feministisk, manshatande stat så är det naturligt att en del unga män att få nog, och bli rebeller.
Konstigt nog så är det få unga Svenska killar som blir rebeller och istället intar något sorts apatiskt, hjälplöst tillstånd.

Svara gärna på frågorna.

Jag har Svensk mamma och Serbisk pappa. Växte upp i Dalarna så jag vet att det finns riktiga Svenska män som står för sina åsikter, och farsan hade inga problem alls att assimilera sig, för att på den tiden så fanns det inte en lika stor kontrast. I majoriteten av Världen, även i en del andra västerländska länder, så är modern kultur som finns i Sverige, tagen till det extrema något skrämmande.
Endast svenskar är svenskar.
Invandrare är invandrare.
Svårare än så är det inte.
Folk är olika, skapade att leva på olika platser på jorden med olika förutsättningar och olika miljöer.
Vi ska inte blanda folk utan folk ska bo där de hör hemma, ingen annanstans.
Integration är en lögn och kommer aldrig fungera. Människor kan inte bli andra än vad de föds till, oavsett vad vänsterpropagandan säger.
Mångkultur, "diversitet" av raser och kulturer är döfött och endast till för att skapa kaos.
Ingen mår bra av mångkultur, förutom de som drar nytta av att samhället är i ständig kaos och oro, dvs makteliten som ostört får husera bäst de vill eftersom alla andra har fullt upp att värja sig mot kaossoldaterna.
Citera
2023-02-16, 12:52
Respektera din mors folk. Din inställning är skamlig.
Citera
2023-02-16, 12:56
Medlem
Pungpuckels avatar
Du är inte den första rotlösa personen som skriver en sådan här tråd.

Du känner ingen gemenskap, av genetiska skäl.
Jobbigt för dig, men det kan du väl inte lasta oss för?
Citera
2023-02-16, 13:28
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Skillnaden mellan flyktingarna från Balkan som kom på 90-talet och de från MENA-länderna på senare tid är att juggarna värdesatte arbete och att kunna försörja sig själva.
Citera
2023-02-16, 15:12
Medlem
Citat:
Problemet är att folk röstar på öppet svenskfientliga partier.
Ett land och folk om inte röstar på en nationell politik är dömda att gå under.
Jo så är det tyvärr. Svenskar är så rädda att bli uppfattade som "onda" och "moraliskt svaga" att de säljer ut sig själva utan någon större eftertanke. Kulturdegenerationen hejas ju på på universiteten och i media idag. Idag har SVT t.ex. en artikel om att "smalhetsideal" är dåligt mitt under rådande fetmaepidemi. Man ska alltså skämmas för att man tar hand om sin hälsa.

Är pga. detta sjuka klimat som jag har en plan B i ett annat land (för mina barns skull) och jag rekommenderar alla som inte redan har det att skaffa en. Ni som står upp för västerländsk kultur och inte köper denna rousseuianska offerskapskultur, lär er ett annat språk från länder där invånare har integritet och gör er anställningsbara.

Offerskapsivrarna kommer förstöra för sig själva om de lämnas ensamma eftersom de inte kan skapa något av värde. Problemet är att de troligtvis kommer flytta själva om Sverige går åt skogen.
Senast redigerad av Mananas 2023-02-16 kl. 15:14.
Citera
2023-02-16, 16:38
Medlem
Pusts avatar
Ingen vill seriöst att invandrare skall bli svenskar. Det är bara något man säger för att sedan kunna ha en legitim anledning att visa dem dörren. Man vet redan på förhand att invandrarna aldrig kommer gå med på att assimilera sig. Det är lite som spelet mördaren i filmen Scream kör där han har riggat frågan på ett sätt att offret svarar fel oavsett.
Citera
2023-02-16, 17:20
Medlem
Det är inget krav. Vi hoppades bara att andra generationen skulle vidareutbilda sig, söka ok jobb och betala skatt.
Citera
2023-02-16, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilderblaze
1) Kvinnan kommer sällan ensam, utan har oftast familj och barn. Ensamkommande flyktingbarn är främst Pojkar. https://www.scb.se/hitta-statistik/s...rige/#children

Om familjen kommer från Mellanöstern eller Afrika så blir det jobbigt att assimilera sig. I Sverige gäller inte traditionella familjevärderingar och det är väldigt viktigt att hålla ihop familjen i länder där staten är svag. Som nyanländ i ett främmande land gäller det att hålla ihop.

Eftersom att man låter alla invandrare bo på samma ställe, och man låtit bygga miljonprogram för att segregera invandraren från svensken, så träffar dom aldrig svenskar. White Flight är på riktigt, svenskar vill inte beblanda sig med invandrare, utan börjar att flytta på sig när invandrarna närmar sig även fast som grupp, så har svenskar sagt att man vill vara med och hjälpa till. I lunchrummet på jobbet, så hör man aldrig någon öppet prata om problemen, när någon med invandrarbakrund sitter vid bordet åtminstone. Men det viskas ibland i ett hörn, sen åker masken på igen när någon närmar sig.

Som sagt svenskar vill inte att invandrare ska bo här, men vågar inte säga något. Svaret på hur man löser situationen är att svenskar organiserar manifestationer och öppna torgmöten. Det kommer spridas runt om i världen, folk kommer säga "NU RESER SIG SVENSKEN!" "SVENSKA FOLKET HAR FÅTT NOG!" och support kommer från alla världens hörn. Alla stöttar ett folk som reser sig mot en ond stat. Men som sagt, det finns ingen sammanhållning bland svenskar, utan alla tragiska nationalister sitter här på flashback och leker tuffa. Men gör inget!

2) Det stämmer att många är födda i Sverige, men dom ser inte sig själva som svenskar och en del av det svenska samhället. Det beror på att dom aldrig umgås med svenskar, för att det finns inga svenskar att umgås med i dessa områden. Sen så finns det ju ett aktivt förakt från svenskar, som svenskar inte öppet kan stå för. Det är många av dom yngre grabbarna som utmanar detta, finns inget motstånd förutom här på flashback HAHAHAHAH. Störst andel brotts*misstänkta finns bland inrikesfödda med två utrikesfödda föräldrar, följt av gruppen utrikesfödda.

Jag hade väldigt positiva erfarenheter av mångkultur när jag som student i utlandet träffade studenter från hela världen. Vi var alla intresserade av varandras olikheter och likheter, jag lärde mig mycket under dom åren. Inspirerad av dom erfarenheter flyttade jag en gång till en invandrartät område i Sverige. Jag tänkte att man skulle bli berikad av det mångkulturella, lära sig nya saker och tankesätt. Men så fel det blev, jag blev helt ensam, ingen ville prata med mig, ingen ville umgås med mig. Alla där ville bara umgås med sina landsmän. Det var som att inte bo i Sverige, ingen ville prata svenska.

I dag vet jag bättre. Det finns i alla länder och kulturer människor som bara vill umgås med sina landsmän. Mötet mellan olika kulturer blir lyckad bara om alla är lika positivt nyfikna på varandra och vill umgås. Det är inte bara många svenskar som föredrar sina landsmän, även många invandrare har ingen interesse att umgås med svenskar. Det är inte svenskar som placerar alla invandrare på samma ställe, invandrrna själva vill oftast bo med sina landsmän på samma ort, umgås med bara dem och prata sitt hemspråk, titta på hemlandets kabel TV utan interesse att lära sig något om Sverige. Förakt för det annorlunda finns i båda grupper, bland svenskar och invandrare.
Citera
2023-02-16, 17:30
Medlem
Citat:
Problemet är att folk röstar på öppet svenskfientliga partier.
Ett land och folk om inte röstar på en nationell politik är dömda att gå under.

Invandrarna är här för att svennen vill ha en underklass att dominera. Låga födelsetal leder till brist på arbetskraft så då var man tvungen att ta in invandrare.

Tanken var väl att ha en lydig underklass som jobbar billigt. Men sen gick det fel och invandrarna vill inte vara en lydig underklass.

Så då bestämde de sig för att ta över Sverige. Vilket de är på go väg att göra nu, hihi.
Citera
2023-02-16, 18:07
Medlem
wilderblazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Av modern västerländsk kultur och i synnerhet svensk är riktigt sjuk är ett faktum. Men invandrare måste fortfarande assimilera sig till både den nya och den gamla svenska kulturen. De kan förstås ha synpunkter på den moderna vilket även många svenskar har, men de ska ändå assimilera sig.

Problemet är att den svenska staten gett dem möjligheten att välja om de ska assimilera sig eller inte. Det ska inte finnas något val.

Det finns ett val.

Valet står mellan att gå in i värmen, mötas upp av en tjock, kortväxt hårig morbror som ger dig ett ryggdunk och känslan av samhörighet. Vetskapen om att man inte är ensam. Du är en del av något viktigare än bara dig själv som enskild individ. Du träffar dina nygifta kusiner och deras barn och bjuds på god mat tills du inte orkar äta mer.

Eller så kan du som modern svensk, ställa dig framför spegeln och efterlikna Patrick Bateman. Ta bort ansiktsmasken innan du går ut, ditt riktiga jag, för att sedan säga ”Det finns en idé om en Erik Svensson, någon slags abstraktion, men det finns inget verkligt jag, bara ett väsen, något illusoriskt”

Yngre generationen svenskar har ingen koppling till inhemsk kultur eller samhörighet med sina landsmän, utan man är en världsmedborgare. En fri människa tror man, som inte dömer andra.

Den egentliga verkligheten är att den riktiga kulturen har ersatts av en globalistisk, popkultur, transor som sjunger falskt i melodifestivalen, Netflix serier och dataspel. Erik sitter och lirar counter strike global offensive, medan Ahmed går till moskén och umgås med människor.

Vill man vara en modern svensk som någon svarade med i tråden, då spenderar man antingen sin tid dreglandes medans man tar in den nya kulturen, bara för att passa in, eller så spenderar man sin tid att överintellektualisera och krångla till saker, debatterar med rationalister, skeptiker, humanister. ”Övermänniskan” som leder mänskligheten och nästa generation till ett mer ensamt liv.

Vill man hänvisa till vetenskapen så är det bevisat att den som har sin plats i religösa sammanhang, och umgås med sina medmänniskor mår betydligt bättre än någon som sitter och spelar dataspel.

Om du värnar svenskens identitet, kultur och historia och inte gillar att landets gränser invaderas av främmande folk, så klassas du som våldsbejakande högerextrem rasist för att den nya globalistiska kulturen, som gäller övermänniskor som den moderna svensken, inte bryr sig om identitet. Det nya Sverige ska tydligen se ut som det gör nu och kunna fungera alldeles utmärkt. Men då krävs det att alla helt glömmer sin identitet, blir gudlösa och utan motstånd accepterar att ”alla är olika och det är helt okej”.

Vad tycker du om det jag skrev? Håller du med mig eller inte?
Senast redigerad av wilderblaze 2023-02-16 kl. 18:43.
Citera
2023-02-16, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Jag flyttade till Sverige för att jag gillar Sverige och svensk kultur. Därför försöker jag integrera mig. Hade jag inte haft den ambitionen hade jag valt ett annat land eller stannat kvar i hemlandet.
Glädjande läsning 🌸
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in