2023-02-16, 04:55
  #308065
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Jag förstår inte riktigt vad du menar.
Han menar att om Rysslands mål var att rädda livet på ryssar i Donbas så är det ju lite knasigt att anfalla eftersom det dött drygt 100 000 riktiga ryssar i kriget. Jag vet att du påstår att det bara är 20 000 och även då är det ju rätt många som dött i onödan. Då kommer man ju till slutsatsen att även du måste anse att denna SMO har misslyckats? Speciellt som hela Donbas bombats sönder. Inkompetensen är total bland ryssarna.
Citera
2023-02-16, 05:12
  #308066
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
De hade inget val.

Hur länge ska det ältas att denna historia startade inte för ett år sedan utan långt tidigare.
Vad är vitsen med att klippa ut en tidsperiod och dra slutsatser utifrån den samtidigt som man ignorerar allt som hänt innan? Är det inte ganska hjärndött?
Där har du faktiskt rätt!

Det startade 2014 då Ryssland gick in och annekterade Krim och beväpnade separatisterna i Donbass.

Allt helt olagligt enligt alla konventioner!
Citera
2023-02-16, 05:14
  #308067
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Fast ”rätta till”… det låter ju som något man vill göra, inte nåt man måste göra. Du kommer aldrig lyckas få till din argumentation att Ryssarna är offren och det var tvungna att anfalla Ukraina.

Sen ska du inte glömma att viborg en fång i tiden var en svensk stad. Tycker du att ryssland ska ge oss staden eller är vi tvungna att starta ett krig?

Detta med historisk rätt är bara tramsigt. Antingen gäller det för alla och man får välja exakt tidpunkt. Eller så får ryssarna som alla andra leva med internationellt godkända gränser även om man ångrar sig i efterhand. Avsäger man sig rätten till ett område/land så gör man det. Det finns liksom ingen ångervecka.

Har du hört talas om självbestämmanderätten?

Om Viborgs invånare känner sig som svenskar och inte vill tillhöra Ryssland då har vi ett problem. Vi har ett ännu större problem om Ryssland diskriminerar dessa pga att de är svenskar.

Lite som i fallet med Ukraina.

Enligt de du skriver så ska gränser vara statiska. Så ser verkligheten inte ut dock. Gränser har sedan tidernas begynnelse ritats om, de gör det fortfarande och kommer göra så i framtiden också.
Citera
2023-02-16, 05:16
  #308068
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Det stör mig att jag inte kunde se den på väldigt länge. Inte för att jag alltid gillade innehållet men jag gillar inte när andra ska bestämma vad jag får se och vad jag inte får se. Jag är vuxen och kan dra mina egna slutsatser. Man behöver ingen som godkänner vad folket skall se i en demokrati. Sådana saker är så självklara att de borde inte ens diskuteras.

Man måste tydligen vara IT-expert för att komma åt kanalen vilket inte alla är och det innebär en rejäl begränsning av yttrandefriheten.

Så vad är egentligen din poäng?
Jag har Telia som operatör och har inga problem med att kolla på rt.om utan VPN.

Dina IT kunskaper verkar ligga på samma nivå som dina övriga.

Har du ingen personal på gruppboendet som kan hjälpa dig?
Citera
2023-02-16, 05:16
  #308069
Avslutad
Homofederationen ryssland misslyckas kapitalt med 'offensiven' som varit på tapeten senaste veckorna. Världens sämsta och bögigaste militär skämmer ut sig om och om igen. De inkompetenta bögryska ledarna kör samma värdelösa metod som under belägringen av stalingrad i andra världskriget. Samma sak kan sägas om utrustningen och beväpningen, två man ett gevär osv.

Den ryska strategin sågas: Bryter sig inte igenom

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/den-ryska-strategin-s%C3%A5gas-bryter-sig-inte-igenom/ar-AA17x0Zz?ocid=msedgntp&cvid=4a0f9edb86e349af9c5e62 ad415828d3

Rysslands styrkor i Ukraina är dåligt utrustade och har fått minimal träning, säger en senior amerikansk militär till CNN.

Samtidigt fortsätter landet att skicka in tiotusentals soldater över gränsen. Förstärkningarna kommer i sådana mängder att de nu är fler än sina ukrainska motsvarigheter.

– Vi uppskattar att 97 procent av hela den ryska armén just nu befinner sig i Ukraina, säger Storbritanniens försvarsminister Ben Wallace till BBC.

Enligt ukrainska försvarsdepartementet uppgår de ryska förlusterna hittills i kriget till närmare 140 000 soldater.
Citera
2023-02-16, 05:31
  #308070
Avslutad
Homofederationen rysslands utrikesljugmegafon lavrov anser att omvänd bevisföring ska tillämpas i utredningen av sprängningen av NS 1 & 2 som bögfederationen själva utförde. Lavrov kallar sabotaget de själva bär ansvar för, 'internationell terrorism' och blånekar fortfarande till nedskjutningen av det civila passagerarplanet MH17. Man häpnar över de skamlösa lögnerna från kreml.

Ryssland vill ha bevis gällande Nord Stream-sabotage

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryssland-vill-ha-bevis-fran-usa-gallande-nord-stream

USA borde försöka bevisa att de inte låg bakom saboteringen av Nord Streams gasledningar som band Ryssland till Västeuropa, citerade nyhetsbyrån TASS den ryska ambassaden i USA på torsdagen, enligt Reuters.

Moskva betraktar förstörelsen av Nord Stream 1- och 2-rörledningarna i september förra året som ”ett internationellt terrordåd” och kommer inte att tillåta att det sopas under mattan, sade ambassaden i ett uttalande.

Förutom att Ryssland kräver USA på ”bevis”, nämner utrikesminister Sergej Lavrov även Sveriges och Danmarks roll i det hela.
Citera
2023-02-16, 06:14
  #308071
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Homofederationen rysslands utrikesljugmegafon lavrov anser att omvänd bevisföring ska tillämpas i utredningen av sprängningen av NS 1 & 2 som bögfederationen själva utförde. Lavrov kallar sabotaget de själva bär ansvar för, 'internationell terrorism' och blånekar fortfarande till nedskjutningen av det civila passagerarplanet MH17. Man häpnar över de skamlösa lögnerna från kreml.

Ryssland vill ha bevis gällande Nord Stream-sabotage

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryssland-vill-ha-bevis-fran-usa-gallande-nord-stream

USA borde försöka bevisa att de inte låg bakom saboteringen av Nord Streams gasledningar som band Ryssland till Västeuropa, citerade nyhetsbyrån TASS den ryska ambassaden i USA på torsdagen, enligt Reuters.

Moskva betraktar förstörelsen av Nord Stream 1- och 2-rörledningarna i september förra året som ”ett internationellt terrordåd” och kommer inte att tillåta att det sopas under mattan, sade ambassaden i ett uttalande.

Förutom att Ryssland kräver USA på ”bevis”, nämner utrikesminister Sergej Lavrov även Sveriges och Danmarks roll i det hela.

Nuland kan knappt hålla sig då hon vill men inte kan säga som det ligger till. Hon och de andra hökarna är stolta över attacken. Och du vill att de ska bevisa vad?
Citera
2023-02-16, 06:37
  #308072
Medlem
KillPus avatar
Mera Z-skräp fr 155 brigade, Vladivostok. Dessa får leva...För tillfället. Snällt av ukrainare. Men visst behövs även levande ryZZamöbor, för kunna få några egna fria....

https://twitter.com/operativno_ZSU/status/1625919121404592138
Citera
2023-02-16, 06:42
  #308073
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Mera Z-skräp fr 155 brigade, Vladivostok. Dessa får leva...För tillfället. Snällt av ukrainare. Men visst behövs även levande ryZZamöbor, för kunna få några egna fria....

https://twitter.com/operativno_ZSU/status/1625919121404592138

Är du säker på att dessa tillhörde samma brigad? Alla verkar ju bära olika uniformer. Eller så är bristen på enhetliga uniformer så pass stor inom den ryska armén att de får skrapa ihop vad de har i form av gröna militärpersedlar.
Citera
2023-02-16, 06:47
  #308074
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
MSN och CNN...det säger väl allt.
Sanningen till skillnad mot pingvinen & kreml
Citera
2023-02-16, 07:14
  #308075
Medlem
ReijoHervonens avatar
Ryssarna klarar inte längre av att utföra en större offensiv. Dom har brist på tanks, pansarfordon och personal skriver ISW

- Russia’s costly military campaign in Ukraine has likely significantly depleted Russian equipment and manpower reserves necessary to sustain a successful large-scale offensive in eastern Ukraine.

- UK Defense Secretary Ben Wallace estimated that Russia could have committed up to 97 percent of its army to the fight in Ukraine and that its combat effectiveness has decreased by 40 percent due to an “almost First World War level of attrition”

https://www.understandingwar.org/backgrounder/russian-offensive-campaign-assessment-february-15-2023

Dom är slut, I sommar kommer kriget att avgöras med ett ryskt nederlag
Citera
2023-02-16, 07:16
  #308076
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Ryssarna har aldrig riktat in sig på civila mål förutom nu när de attackerat elförsörjningen men de hade inget val.

Va inte ett sådant propagandaoffer...
Du kan inte mycket om världen utanför byn verkar det som. Inget val? Herregud en så låg nivå på inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in