2023-02-16, 00:40
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Fattar ingenting, hur länge kan väst fortsätta bistå Ukraina, det är ju det jag undrar? Jag menar dessa 100 pansarvagnar, vad är vitsen med dem?

Det är just nu ca 100 moderna MBT, men också:
50 CV90
100 Bradley IFV
100 (ca) Franska västerländska IFV kanonvagnar
90 Stryker AFV
40 Marder till
och ytterligare ett antal ej kommunicerade vagnar av ovanstående grupp.

Så det är lite mer än 500 vagnar av västerländsk modern standard.
Och detta är i ETT stödpaket som redovisades i Januari. Det betyder inte att det aldrig mer kommer skickas en enda vagn till. Stödet kommer fortsätta.

Räkna nu lite vad vitsen är med det? Vad var kill rate Bradley vs Ryskt skrot i Irak-kriget?

Svar: Vitsen är att ryssen ska sparkas ut ur Ukraina.
Citera
2023-02-16, 00:41
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Går man till källan och läser vad ryssarna har sagt så har de inte hotat med kärnvapen mer än sagt att de kommer använda dem om deras existens blir hotad vilket är naturligt. Allt det där snacket om ryska kärnvapenhot är väst-propaganda som funkar eftersom ni alla är för lata att leta upp källan utan förlitar er på väst-msm.

Du blandar ihop kärnvapenhot med kärnvapendoktrin. Dessutom har du tydligen ingen koll på hur det sett ut i rysk media. Det har däremot jag.
Citera
2023-02-16, 00:43
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Det är just nu ca 100 moderna MBT, men också:
50 CV90
100 Bradley IFV
100 (ca) Franska västerländska IFV kanonvagnar
90 Stryker AFV
40 Marder till
och ytterligare ett antal ej kommunicerade vagnar av ovanstående grupp.

Så det är lite mer än 500 vagnar av västerländsk modern standard.
Och detta är i ETT stödpaket som redovisades i Januari. Det betyder inte att det aldrig mer kommer skickas en enda vagn till. Stödet kommer fortsätta.

Räkna nu lite vad vitsen är med det? Vad var kill rate Bradley vs Ryskt skrot i Irak-kriget?

Svar: Vitsen är att ryssen ska sparkas ut ur Ukraina.

Värt att notera är att det skall komma ett till stort paket nästa vecka ifrån jänkarna. Såå.., personligen tror jag på fler Bradleys iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Slutsatsen är att du stöttar en nazistregim. Varför är du nazist och varför försöker du och ditt folk återigen utrota slaverna?
Exakt hur har jag stöttat någon?

Varför stöttar du pedofiler?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Du blandar ihop kärnvapenhot med kärnvapendoktrin. Dessutom har du tydligen ingen koll på hur det sett ut i rysk media. Det har däremot jag.

Jag utgår ifrån vad man sagt officiellt från rysk sida, Putin, Lavrov, Peskov mm.

Du utgår ifrån vad en nationalistisk programledare yrar om?
Citera
2023-02-16, 00:44
Medlem
Citat:
De bekräftade siffrorna är 157 000 döda ukrainska soldater i relation till ca 20 000 ryska. Detta var för någon månad sedan. Relationen är ca 1 död ryss för varje 8 döda ukrainare.

USA/NATO bryr sig verkligen om Ukraina. Snarare används ukrainarna som kanonmat av väst som fantiserar om regimskifte i Kreml som aldrig kommer komma dock. Även om ett regimskifte skulle komma så skulle det inte vara en Jeltsin nr 2 utan någon som är mer hökig än Putin som i Ryssland ses som lite för mjuk.

Biden, Nuland, Blinken och hela EU-toppen borde ställas inför domstol för brott mot mänskligheten.

Tror det var mossads siffror va?

Och ryssarna bombar konstant med artilleri, dygnet runt. Även om alla system inte är lika pricksäkra som på videon så orsakar volymen förluster.
Citera
2023-02-16, 00:45
Medlem
Citat:
Nej han är bara en skådespelare.

Förresten vad exakt är det som gör att en jude inte kan vara högerextremist eller rasist?
Självklart. Han kan vara satanist också.

Något Putin måste stoppa såklart. Globohomosatanisterna, nazisterna samt allt som har med HBTQ och Pride att göra.

Man blir imponerad.
Citera
2023-02-16, 00:46
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Fattar ingenting, hur länge kan väst fortsätta bistå Ukraina, det är ju det jag undrar? Jag menar dessa 100 pansarvagnar, vad är vitsen med dem?

Hittills har Ukraina endast fått överskottsmateriel från väst. Vänta bara tills den dagen vi skickar över våra RIKTIGA vapen….!
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Fyfan vad mörkt. Detta suger att se, jävlar vilka balls alla som ställer upp i krig har. Erkänner blankt att jag skulle fly direkt, framför allt om det var för en ideologi jag inte tror på:

https://eu.usatoday.com/in-depth/opinion/2022/03/13/rachel-levine-honoree-usa-today-women-of-the-year/6600134001/

Jag vägrar fightas för henne/han/den

Är det detta du tänker att ukrainarna slåss för? Könsidentitet? Det är liksom den avgörande frågan?

Ta lite luft i så fall är du snäll.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Tror det var mossads siffror va?

Och ryssarna bombar konstant med artilleri, dygnet runt. Även om alla system inte är lika pricksäkra som på videon så orsakar volymen förluster.

75% av de ukrainska förlusterna är från långdistans-artilleri. Ryssarna skjuter 10 gånger mer än vad ukrainarna kan skjuta.
Citera
2023-02-16, 00:47
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Har Ukraina fått sina GLSDB ännu? De bör ha kommit fram nu.

Ser verkligen framemot sprängda ryssbaser på Krim. Brojäveln också.

Ryktet säger att Ukraina har något riktigt stort på gång. De kommer “unleash the fXXing fury” lagom till årsdagen av krigsutbrottet i slutet av nästa vecka….

Jag skulle inte vilja stå på den där bron då!
Citera
2023-02-16, 00:47
Medlem
Citat:
De bekräftade siffrorna är 157 000 döda ukrainska soldater i relation till ca 20 000 ryska.
Enligt vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in