2023-02-15, 18:06
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Men nu är du väl ändå lite efter, läs innan du skriver!
C och barnen får redan professionell hjälp.
Trodde du att C skulle slänga sig i soffan och käka chips nu eller vad?

Nej det här är ingen psykiatritråd men här får man säga vad man tycker, och jag tycker inte att man ska moralisera över någon som har haft ett helvete och redan ligger ner.

Och än är det inte över på långa vägar!

Man får säga vad man tycker, men man får också räkna med att folk inte går på ens manipulationer av typen ”barnen kan läsa själva, skriv inte så”. Det är inget moraliserande, bara konstaterande att BO kör i sina gamla banor som hon är van från sitt medberoendeförhållande, men alla tickar inte så och det är ett råd till henne att logga ut och tänka efter.
Citera
2023-02-15, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Är läraren samma människa som idrottsprofilen förstår inte??
det är exakt samma som när kvällspressen skriver att en 'folkkär artist' blivit tagen för snatteri och så visar det sig det är Leila K, de vill alltid få mer klick genom att få det att låta som någon som är mer känd än de är
Citera
2023-02-15, 18:34
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunettc80
Känner mig HELT urladdad.
Tusen tack till alla ni som stöttat mig och barnen.
Nästa steg är en vårdnadstvist i Mars där umgänget ska beslutas.
Men fram tills dess ska vi bara vara och försöka andas och sakta få läka.
Sen kommer han garanterat överklaga till hovrätt.

Lycka till i fortsatt liv🌸
Kontakta en skönhetsklinik som kan hjälpa dig med laser att ta förinta tatueringen. För alltid!
Citera
2023-02-15, 19:43
Medlem
Nu har jag ögnat igenom hela domen. Minst sagt så är det en rörig historia. Särskilt för barnen så är det en väldigt sorglig historia.

Om jag nu förstår rätt så förlorade han under en stund vårdnaden av den äldsta dottern, samtidigt så får han jobba kvar som lärare, är inte det något underligt?

En annan intressant del som jag inte tycker klargörs i domen är angående att hon skriver över huset på honom. Är detta kontraktet fortfarande giltigt? Isåfall så går han fortfarande ekonomiskt vinnande ur det hela. Han döms visserligen till lite över 600k i skadestånd, men jag kan tänka mig att halva huset är mer värt än så?

Slutligen en sak som jag noterade är att både advokaterna får sina arvoden nerskrivna ganska rejält. Jag tycker nog att hela systemet borde göras om. Känns lite underligt att det blir domstolens uppgift att avgöra hur mycket advokaterna har jobbat. Jag vet inte exakt hur systemet bör vara uppbyggt, men känns som att dagens system är något underligt.

Jag är inte jättebevandrad i svensk sexualbrottshistoria, men kan detta vara det närmaste vi har en svensk Fritzl?
Senast redigerad av Broks 2023-02-15 kl. 19:46.
Citera
2023-02-15, 20:42
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Norrtälje: Idrottsprofil misstänks för flera våldtäkter (juni-2022)

Ny rubrik: Norrtälje: 54-årig man dömd för flertal grova sexualbrott mot hans sambo (juni-2022)

/Mod
Citera
2023-02-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broks
Nu har jag ögnat igenom hela domen. Minst sagt så är det en rörig historia. Särskilt för barnen så är det en väldigt sorglig historia.

Om jag nu förstår rätt så förlorade han under en stund vårdnaden av den äldsta dottern, samtidigt så får han jobba kvar som lärare, är inte det något underligt?

En annan intressant del som jag inte tycker klargörs i domen är angående att hon skriver över huset på honom. Är detta kontraktet fortfarande giltigt? Isåfall så går han fortfarande ekonomiskt vinnande ur det hela. Han döms visserligen till lite över 600k i skadestånd, men jag kan tänka mig att halva huset är mer värt än så?

Slutligen en sak som jag noterade är att både advokaterna får sina arvoden nerskrivna ganska rejält. Jag tycker nog att hela systemet borde göras om. Känns lite underligt att det blir domstolens uppgift att avgöra hur mycket advokaterna har jobbat. Jag vet inte exakt hur systemet bör vara uppbyggt, men känns som att dagens system är något underligt.

Jag är inte jättebevandrad i svensk sexualbrottshistoria, men kan detta vara det närmaste vi har en svensk Fritzl?

Äldsta dottern? Det är väl ändå hans äldsta dotter med en anna kvinna?

Hus? Båt? Lght i Turkiet? Det borde väl ändå "rättsväsendet" ha koll på? Borde va värt mer än 600.000!?
Citera
2023-02-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Dom

https://gofile.io/d/HNvt0C

.
Tack kungen! Du har inte FUP också?
Citera
2023-02-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joleia
Tack kungen! Du har inte FUP också?

Nej tyvärr, Norrtälje TR lämnar inte ut fupar digitalt.
Citera
2023-02-15, 22:20
Medlem
LeBronThurmans avatar
Hans66 besvarar den ständigt kvinnofördömmande användaren sno:
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Dom flesta män som köper en bukett eller säger att en kvinna är vacker menar oftast det, men så finns det en avart av män som njuter av att misshandla sin kvinna till lydnad. Dessa felknullade jävla sängvätare med cement i sandlådan när dom växte upp ska släpas ut på öppen gata och avrättas med ett nackskott inför all världens media kameror som ett statuerande exempel på hur det kan sluta för kvinnomördare/kvinnoboxare.
Men du lägger alltså skulden på kvinnan.
Betr det fetmarkerade i citatet ovan:
Sno lägger alltid skulden på kvinnorna i dysfunktionella relationer.
I tråden om den vidrigt mördade Lotta R så har sno gått på i tusen repetitiva inlägg om att det var hennes eget fel att hon mördades utav psykopaten Martin J.
Ogräset och sno skulle säkert kunna "bonda" med varandra om de träffades IRL.

Fokus borde ligga på den här trådens vidriga manipulatör, kontrollfreak, våldtäktsman m.m. Håk4n Söderm4n istf på kommentarer präglade utav okunskap om utsatta brottsoffers agerande.
Senast redigerad av LeBronThurman 2023-02-15 kl. 22:29.
Citera
2023-02-15, 23:18
Medlem
10 jävla år! Woho!
Det skålar vi får
Vilken jävla loser.
Citera
2023-02-15, 23:26
Medlem
Blackmonks avatar
Låter mest som någon som inte ser det som ett problem för han vet stt han är en skit själv

Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Hans66 besvarar den ständigt kvinnofördömmande användaren sno:

Betr det fetmarkerade i citatet ovan:
Sno lägger alltid skulden på kvinnorna i dysfunktionella relationer.
I tråden om den vidrigt mördade Lotta R så har sno gått på i tusen repetitiva inlägg om att det var hennes eget fel att hon mördades utav psykopaten Martin J.
Ogräset och sno skulle säkert kunna "bonda" med varandra om de träffades IRL.

Fokus borde ligga på den här trådens vidriga manipulatör, kontrollfreak, våldtäktsman m.m. Håk4n Söderm4n istf på kommentarer präglade utav okunskap om utsatta brottsoffers agerande.
Citera
2023-02-15, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loffelus
Yes!

Där kan han sitta!

Då får offret äntligen lugn och ro!

Offret? Finns fler offer i den här sjuka situationen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in