2023-02-15, 20:56
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Det är sjukt. Våld ok. Sex not so much. Sen är väl "porr" inget man vill att barn kollar på rent generellt, men våld och övergrepp går att hitta på vilken streaming tjänst som helst. Det borde börjas där.

Skådespelarna mördar inte varandra i verkligheten. Redan vid 7-8 års ålder är hjärnan så pass utvecklad att man förstår att det bara är på låtsas.
Citera
2023-02-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Själv tycker jag hon verkade härligt frigjord och förmodligen mer intressant som person än 99 % övriga på det där tåget Hon hade allt lite "ballar" att som tjej att öppet och ogenerat titta på P-film i publik miljö. Men förmodligen var det bara HBO

Jag tror hon gnällt högljutt om jag kritiserat hennes beteende.

Fast om det varit en man hade hela FI-maffian haft synpunkter.
Citera
2023-02-15, 20:58
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Hahaha patetiska torra jävla tanter. Det handlar om extremt korkade feminister som används av eliten för att få igenom sin övervakningsagenda.

Detta har givetvis ingen effekt alls på porrkonsumtionen.
Citera
2023-02-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Du tror inte det bara var en sexscen från en film då? Har svårt att tänka mig att hon glodde på hårdporr på tåget.

Jag kanske borde hukat mig bedvid henne och uppmuntrande flåsat lite.
Citera
2023-02-15, 21:00
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Skådespelarna mördar inte varandra i verkligheten. Redan vid 7-8 års ålder är hjärnan så pass utvecklad att man förstår att det bara är på låtsas.
Varför är sex ännu tabu tror du? Jag sa inte att "porr" är positivt. Däremot är sex bra mycket bättre för människors fortlevnad och välbefinnande än våld och mord. Hur normaliserat det än har blivit.
Citera
2023-02-15, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Vad är det för sunt med att inte använda porr?

Killar drar sig i kuken och sprutar, lite enklare med hjälp av porr. Vad är osunt med det, i ett samhälle där kvinnor och flickor inte vill erbjuda sina fittor till män längre som i dagens svenska samhälle (utom till några få män förstås, eller till mycket höga kostnader åt övriga män).

Porr är som bekant gratis, och erbjuder all variation som killar så önskar... utan gnäll eller krav. Porr är således något alldeles utmärkt.

Vilken nymoralism man ser hos många här, verkar vara män som platsar i sossarnas kvinnoförbund..
Enligt vetenskapliga rön så är det inte sunt, speciellt i överdriven mängd. Det har med dopaminet att göra, porr skapar sådan utsöndring som kan typ sätta dopaminerga systemet ur balans och även göra dig beroende.

Jag anser att det ska finnas rimliga gränser och att föräldrarna ska kunna reglera detta. Varför ska småbarn ha tillgång till sjuka perverterade saker? Vi pratar inte om typ 15 åringar som börjat upptäcka sin egna kropp med att titta på pattar eller typ andra vanliga saker. Utan det finns såsom jag förstått det hela mycket obskyra saker som inte alls är friskt för vare sig vuxna eller andra att se på, på internet.

Det är inte så djävla svartvitt. Man undrar om vissa är pedofiler eller något när dom anser att det inte ska finnas några sådana gränser. Fyfan vad vidrigt.

Givetvis ska det vara gränser på våld och dylikt också. Låt barn vara barn imo.
Citera
2023-02-15, 21:04
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
Digitalt ID för att använda Internet gillar du uppenbarligen, eller?
Iran gör allt för att blocka VPN:er, tycker du det är ett schyst drag?
Jag skriver detta då man måste förstå vart saker kan sluta.

Särskilt med ett justitieutskott med ledamot "Damfrisörskan", Ordförande Richard Tramshof och Suppleant Martin "PolisRobinson" Melin.
Går alltid att gå runt så njae, det vill jag inte påstå.

Tills dess att internet 3.5 finns (totalitär kontroll som du defimierar bankID) så är såna förslag tandlösa emot andra än de som skor sig på profit från konsumption.

Jag håller dock med om att det ser mörkt ut med yttrandefrihet/information på internet. Men å andra sidan vad är det värt när vi i våra åsikter och val styrs av andra.
Senast redigerad av psykoshippien 2023-02-15 kl. 21:06.
Citera
2023-02-15, 21:07
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Agendan är nog ID för att använda internet i framtiden. Full kontroll vill staten och företag ha.

Så det är okej för barn att titta på när folk mördar varandra, extrem gore, men sossar drar gränsen vid sex?
Ja det där fan märkligt, sex är superfarligt men inte propaganda för t ex gängkriminalitet. Staten t o m ger pris till dessa svenskhatare.
Citera
2023-02-15, 21:15
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Det finns ingen seriös forskning som visar på att onani är "negativt". Tvärtom. Porr, nä inte lika nyttigt dock.

Nä, onani är det väl inget fel på. Om det sker under kontrollerade former och inte resten av dagen blir vidare påverkad. Porrberoende är en helt annan problematik. Utan porr så hade säkerligen andelen maratonrunkare varit mindre. De som har kärringar hade säkerligen haft nöjdare sådana också. Mer sex, mindre gnäll.
Citera
2023-02-15, 21:17
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Märklig hur folk tycks tro att våra barn är värsta porrgalningarna.
Och vad hände med föräldraansvar?

Jag är förälder till en 14 åring. Han har sin telefon hela dagarna. Han lyssnar på musik, kollar youtube, Netflix. Att ta telefonen är dom ett ingrepp eftersom han konverserar med kompisar. Det finns ingen chans att styra det.
Citera
2023-02-15, 21:19
Medlem
Utmärkt!
Citera
2023-02-15, 21:20
Medlem
Maskotens avatar
Porr är för nollor ändå så jag är för detta-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera