2023-02-15, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Alternativet är att Ukraina kanske gör samma sak om de återtar område. Det är heller inte några änglar.
Det hände inte innan, det händer inte nu. Ändå bryr du dig mer om hypotetiska framtida etniska rensningar av ryssar än vad du bryr dig om faktiska etniska rensningar av ukrainare som skett och sker nu.

Jag presenterar den store humanisten psychicsailor!
Citera
2023-02-15, 16:37
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Hur ser du förresten på att Charkiv består till över 80% av det ni rysstroll kallar ”etniska ryssar” men ändå inte känner sig mer diskriminerade, förföljda och folkmördade än att de kämpade till sista andetaget för att få fortsätta tillhöra Ukraina?

Jag är inte säker på att de består till 80% av "etniska ryssar". Men Platonovas bok (och doktorsavhandling) handlar om just det. Hennes förklaring är lite komplicerad;

Efter Euromaidan och Yanukovichs fall var det kris i Kharkov, och man diskuterade vad man skulle göra i en stor kongress och naturligtvis 1:1. Acceptera Euromaidan eller inte?

Kharkovs politiska/ekonomiska elit är brett förankrad. De kunde snabbt göra en del deals med oligarkerna i Kiev och säkra sig att deras makt förblev oinskränkt i Kharkov. Så fort det var clearat, så rekryterade de lokala miliser bland hårdföra män i staden. Dessa vann snabbt överhanden i de initiala oroligheterna.

Därefter har de behållt kontrollen, haft makten över medier, tystat opposition, osv, och på så vis fått "sentimentet" med sig ganska väl. Zelensky vann t om första rundan i presidentvalet i Kharkov.
Citera
2023-02-15, 16:37
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Menar du att Ukraina skulle ta en bit av Ryssland? Jag skulle tro att de är genuint ointresserade av att ens ta i något ryskt med tång.

Krim, Donbass, Kherson, Zhaporizhzhe oblast...
Citera
2023-02-15, 16:38
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ryssland verkar lyckas med konststycket att sluta upp med mindre mark än de började kriget med: https://www.aerotime.aero/articles/russias-flag-carrier-aeroflot-begins-selling-off-european-real-estate

Verkar som sanktionerna börjar bita lite, låt oss hoppas att de aldrig kommer in i väst. De kan äta rovor och kål. Det mesta går nedåt för ryzzen enda som gått upp verkar vara alkoholförsäljningen.

Russian propagandists admit that Russian industry is experiencing a shortage of components and is lacking resources.

Do they still believe sanctions don't work?

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1625779708410437632?s=20&t=Dh5zkE7Cv8mjX84Z1ZKW0A
Citera
2023-02-15, 16:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Jo fast Ny times och bbc bland anat har ju en lång historik av lögner. Det är ju det jag menar, vad är det idiotsäkra sättet att få reda på sanningen? Glöm inte att Ukraina är världens mest korrumperade land och att endast 30 % av biståndet når sin destination har jag hört.

Källa?
Citera
2023-02-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Varför har Igor Girkin lagt ut någonstans på twitter att Solovyovs bögiga söner lever i London?

Jag trodde att Igor Girkin var i fejd med Prigorzhin?

Jag tycker det verkar som om denne Igor Girkin bränner sina skepp nu. Vem skall skydda honom?

FY F-N SÅ BÖGIGT?

Vad ligger bakom detta?

Girkin vill nog bara visa upp det bottenlösa hyckleriet som kremls megafoner står för.
Citera
2023-02-15, 16:42
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Vad tror du skulle hända i Donetsk city?
Förmodligen ett stort antal rättegångar där de som arbetat för den ryska regimen får fängelsestraff, de som inte väljer att flytta till Ryssland. Förmodligen kommer fredsbevarande trupper från andra länder sättas in i gränsområdena.
Citera
2023-02-15, 16:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Krim, Donbass, Kherson, Zhaporizhzhe oblast...

Jag vet att Ryssland har skickat dig kartor där Zaphoritsa är ryskt men det har fortfarande inte gått en endaste rysk soldat där. Pinsamt att du satt upp den kartan i vardagsrummet utan att ha fått en ersättare från Kreml eller?
Citera
2023-02-15, 16:45
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Källa?

Källan är som vanligt inläggsförfattarens röv, det är så trollfabriken i S:t Petersburg jobbar. Det sitter ingen engagerad debattör på andra sidan utan en trött contentskapare som spyr ur sig lögner i bulk, antagligen från en förutbestämd lista på påståenden.
Citera
2023-02-15, 16:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Källan är som vanligt inläggsförfattarens röv, det är så trollfabriken i S:t Petersburg jobbar. Det sitter ingen engagerad debattör på andra sidan utan en trött contentskapare som spyr ur sig lögner i bulk, antagligen från en förutbestämd lista på påståenden.

Ja såklart. Alla vet ju att Ryssland är ett land som lider av värre korruption än Ukraina, men inte ens Ryssland är världens mest korrumperade land.
Citera
2023-02-15, 16:49
Medlem
😆 nu har Ryssland tagit till luftballonger i kriget med 😆 1800talet är tillbaka i Ryssland 😂 fy fan va ryska militären skämmer ut sig
Citera
2023-02-15, 16:49
Medlem
30% av biståndet kommer fram? Det är väl fakta att 25% är normalfallet beträffande bistånd. Således bättre än de flesta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in