Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Jag är Sverigedemokrat och stödjer Ukraina. Men jag tror ändå att SD har fler "Putinister" av typen motståndare till homoglobo, WEF, trump etc. Men å andra sidan har SD noll (0) USA-hatande Sovjetnostalgiska kommunister, vi har också noll USA/Israel/Väst-hatande araber och muslimer. Vissa Rysstödjande serber kan vi ha dock.
Men totalt har vi färre Putinister p.g.a. avsaknaden av MENA-Putinister och Kommunist-Putinister. S och V har helt klart allra flest putinster för de har både bidragsmigranterna och gammelkommunisterna i sina led. MP vet jag inte, C har ju en del MENA-infiltratörer. L, M och KD har nog väldigt få Putinister. SD har nog fler som stödjer Ryssland än just L, M och KD, men färre än C, MP. V och S.
Ja, det finns som du säger en liten grupp SD:are som fortfarande vurmar för Putin och Ryssland och yrar om WEF, Klaus Schwab och vaccin. De märks framförallt på de ämnen Samnytt brukar ta upp.
På andra änden av de politiska spektrat finns också som du säger en liten grupp övervintrade USA-hatar-skägg inom främst V men också MP. Jag tror emellertid den här gruppen är rätt liten även i V och MP. Motståndet mot Nato i V, MP och S handlar inte i särskilt hög utsträckning om att man stödjer Ryssland eller Putin eftersom det är väl känt vilka värderingar Putin/Ryssland står för när det gäller homosexualitet, feminism och andra frågor som är väldigt viktiga för dem, utan mer om fredsaktivism och motvilja mot USA (och Turkiet).
Den lilla grupp vänsterskägg som ihärdar i ryss-stöd brukar motivera detta med olika geopolitiska resonemang och konspirationsteorier, liknande sina åsiktsfränder på högerkanten. Dessa argument är välkända för oss som följer den här tråden.
Stödet för Ukraina är hur som helst massivt i samtliga riksdagspartier i Sverige, liksom i befolkningen. Vi har tack och lov inte samma problem med femtekolonnare i partier och befolkning som man har i exempelvis Tyskland.