2023-02-15, 14:50
Medlem
bennyzs avatar
678k i skadestånd till CJ oxå
Citera
2023-02-15, 14:52
Medlem
Houslers avatar
Hört talas om normaliseringsprocess och gaslighting? Dessa män kommer springandes med blombuketter och annat när de har gjort sig skyldiga till en "red flag" och ber om förlåtelse och säger att det aldrig ska hända igen och sen är allt normalt igen tills nästa gång. Till slut är det för sent. När kvinnan försöker lämna hotar han med att döda henne. Och ingen skulle någonsin kunna tro något sånt för han är ju en "hyvens kille" och "skön snubbe".

Citat:
Ursprungligen postat av msbiatch
Kan tänka mig att barnen mår dåligt över detta redan och om dom läser här förstår dom att det är inte deras fel utan psykomannen och även mammas dåliga omdöme och fel val av partner bidrog till detta.

Som det sagts förut kan sådana män lukta till sig sådana kvinnor på långt håll. Dom allra flesta skulle avsluta med dom tidiga red flags som mannen påvisade medans andra utav rädsla, desperation fortsätter med en sån relation. Barnen hade inget val att flytta ihop med monstret o se mamma utsättas för detta, men dom får tyvärr lida nu.
Citera
2023-02-15, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otto-o
Strålande att någon tagit fram domen
men länken funger tyvärr inte

https://anonfiles.com/L97foaY2yb/Norrt_lje_TR_B_788-22_Aktbil_462_DOM_-_EJ_SIGNERAD_pdf

.
Citera
2023-02-15, 15:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Hört talas om normaliseringsprocess och gaslighting? Dessa män kommer springandes med blombuketter och annat när de har gjort sig skyldiga till en "red flag" och ber om förlåtelse och säger att det aldrig ska hända igen och sen är allt normalt igen tills nästa gång. Till slut är det för sent. När kvinnan försöker lämna hotar han med att döda henne. Och ingen skulle någonsin kunna tro något sånt för han är ju en "hyvens kille" och "skön snubbe".

Jo det har jag. Har själv varit med en man som lovebomba, visa mycket kärlek i början, fina presenter etc. I tidigt skede visade han kontrollbehov och skulle bestämma vilka kläder jag skulle ha osv. Hade vid detta tillfälle lågt självförtroende och låg självkänsla. Det var ändå något som inte kändes rätt. Då kolla jag upp honom och såg att han hade en dom för bla barnmisshandel. Pratade med kompisar som sa dumpa honom fastän jag var förälskad och det gjorde jag.

Flera år senare är jag glad att jag kunde ta mig ut ur det i det tidiga skedet för att jag lyssnade på vänner och märkte av dom röda flaggorna. Var väldigt ung och utan barn då.

Min poäng är att kvinnan borde ha varit mer uppmärksam speciellt när hon har barn och såg dom tidiga röda flaggorna då hade detta kunnat undvikas.
Citera
2023-02-15, 15:16
Medlem
Houslers avatar
Vad trist att du behövde stöta på en sån och vilken oerhörd tur att du lyckades ta dig ur det trots din sårbarhet. Och det var tur att du lyssnade på dina vänner. Alla har dock inte den turen och ibland har kompisarna redan utmanövrerats pga isolering. Kan dock hålla med dig om att om man har barn så bör man vara mer försiktig. Men ... vi vet ju inte och kan egentligen inte döma. Han kan ju ha nästlat sig in steg för steg och varit en hyvens kille mot barnen, en riktig lekfarbror etc.

Citat:
Jo det har jag. Har själv varit med en man som lovebomba, visa mycket kärlek i början, fina presenter etc. I tidigt skede visade han kontrollbehov och skulle bestämma vilka kläder jag skulle ha osv. Hade vid detta tillfälle lågt självförtroende och låg självkänsla. Det var ändå något som inte kändes rätt. Då kolla jag upp honom och såg att han hade en dom för bla barnmisshandel. Pratade med kompisar som sa dumpa honom fastän jag var förälskad och det gjorde jag.

Flera år senare är jag glad att jag kunde ta mig ut ur det i det tidiga skedet för att jag lyssnade på vänner och märkte av dom röda flaggorna. Var väldigt ung och utan barn då.

Min poäng är att kvinnan borde ha varit mer uppmärksam speciellt när hon har barn och såg dom tidiga röda flaggorna då hade detta kunnat undvikas.
Citera
2023-02-15, 15:29
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Kan tänka mig att barnen mår dåligt över detta redan och om dom läser här förstår dom att det är inte deras fel utan psykomannen och även mammas dåliga omdöme och fel val av partner bidrog till detta.

Som det sagts förut kan sådana män lukta till sig sådana kvinnor på långt håll. Dom allra flesta skulle avsluta med dom tidiga red flags som mannen påvisade medans andra utav rädsla, desperation fortsätter med en sån relation. Barnen hade inget val att flytta ihop med monstret o se mamma utsättas för detta, men dom får tyvärr lida nu.

Nu får du ge dig!

Psykot har långsamt brutit ner, hjärntvättat, våldtagit, skrämt henne ang barnen, sålt henne, utnyttjat henne ekonomiskt, misshandlat henne och kontrollerat varje steg hon tagit och mycket mer.

Ska varje kvinna som blir misshandlad, våldtagen, mördad och nedtryckt psykiskt skylla sig själva tycker du?

Så jävla fult av dig att ens ha mage att skriva sånt skit!
Alla kan råka ut för en psykopat, narcissist mm. dom är ju just experter på att manipulera, lura och bedra människor.
Kvinnor som är eller har hamnat i såna här situationer känner redan skam och har skuldkänslor som dom INTE ska ha egentligen, det är psykopaterna som ska känna så.

Så du behöver inte trycka ner dom ännu längre i skorna, det gör dom så bra själva!!

Skäms på dig!
Senast redigerad av Gold94 2023-02-15 kl. 15:35.
Citera
2023-02-15, 15:33
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennyz
Ja!

Är han innebandydomare eller är det inte han

Edit: Läste längre bak i tråden och kom fram till att det inte är innebandydomaren
Senast redigerad av thebyebyeman 2023-02-15 kl. 15:36.
Citera
2023-02-15, 15:45
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Dom

https://gofile.io/d/HNvt0C

.

Tack kungen 👍

Har läst nu och fy vilket jävla äckel, så skööönt att han fick 10 år! 🤗

Nu får vi hoppas att c får lugn och ro och sakta läka. 🙏

Hoppas den där K som inte fick fängelse dyker upp och börjar hota henne..
Han borde åtminstone få kontaktförbud.
Citera
2023-02-15, 15:53
Medlem
Känner mig HELT urladdad.
Tusen tack till alla ni som stöttat mig och barnen.
Nästa steg är en vårdnadstvist i Mars där umgänget ska beslutas.
Men fram tills dess ska vi bara vara och försöka andas och sakta få läka.
Sen kommer han garanterat överklaga till hovrätt.
Citera
2023-02-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunettc80

Stay Strong! Ni förtjänar lugn, ingen förtjänar det fruktanvärda som beskrivs.
Citera
2023-02-15, 16:04
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunettc80

Grattis och så skönt att han fick ett långt straff, han kommer absolut att överklaga men jag tror inte att han har mycket att hämta där. 🙏

H är inte en lämplig vårdnadshavare så där får du inga problem heller.

Ta hand om dig och barnen nu och försök njuta av friheten och att göra allt som du inte kunnat göra på flera år.
Förstår att du är trött efter den här dagen men du vann till slut över vidret. 🥰❤
Citera
2023-02-15, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Nu får du ge dig!

Psykot har långsamt brutit ner, hjärntvättat, våldtagit, skrämt henne ang barnen, sålt henne, utnyttjat henne ekonomiskt, misshandlat henne och kontrollerat varje steg hon tagit och mycket mer.

Ska varje kvinna som blir misshandlad, våldtagen, mördad och nedtryckt psykiskt skylla sig själva tycker du?

Så jävla fult av dig att ens ha mage att skriva sånt skit!
Alla kan råka ut för en psykopat, narcissist mm. dom är ju just experter på att manipulera, lura och bedra människor.
Kvinnor som är eller har hamnat i såna här situationer känner redan skam och har skuldkänslor som dom INTE ska ha egentligen, det är psykopaterna som ska känna så.

Så du behöver inte trycka ner dom ännu längre i skorna, det gör dom så bra själva!!

Skäms på dig!

Det är inte svartvitt direkt; har läst igenom stora delar av domen och det är uppenbart barnen som fått lida mest; vilket gör mig otroligt upprörd. Målsägaren verkar ha försummat sina barn å det grövsta. Sedan kan man tala om ”normaliseringsprocess” i oändlighet, men jag ser en stor portion ego. Tvivlar inte en sekund på all jävlighet från mgm, men tror mä friserar till sin fördel, varför? Bl.a för att hon sökte bdsm-knull, utan mgm:s vetskap, med hänvisning till att hon är ett offer.

Och eftersom jag just nu befinner mig i grav affekt slutar jag här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in