2023-02-15, 06:37
Medlem
Jag lägger min röst på Dolphan
Citera
2023-02-15, 07:18
Medlem
Onanikrems avatar
Dolph Lundgren om man räknar när han var i form, respektive motståndare. Bruce Lee kanske.. men nej.
Citera
2023-02-15, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Karelin lätt.

Å där tog den tråden slut.

Äh, såg nu att handlade om"skådisar", om än i dom flesta fall ytterst mediokra.

Dolph, eller van damme. Troligen dolph.
van damme ar nog mest en poser, han har en i sin ungdom bakgrund i shotokan karate, men var nog mest en kata kille.
i hollywood hangde van damme med michael rourke ett tag och rourke hande/hanger med bikers. i en biker bar hade visst van damme spelat tuff sa han fick sig nan hurring, rourke fick ga emellan och stoppa fornedringen.
rourke sjalv har gatt nagra proffs boxnings matcher, medans van dammes varldsmastar titel i kickboxning visades tidigt vara bluff.
Citera
2023-02-15, 07:53
Medlem
yz44s avatar
Som redan nämnts så skulle ingen av dem ha en chans i UFC.

För de som är intresserade kan de första UFC-turneringarna vara riktigt upplysande.
Då tävlade man utan viktgränser och diverse experter på olika kampsporter deltar.
Citera
2023-02-15, 08:04
Medlem
bolt-of-fears avatar
Chuck norris

Snubben stoppar motorsågsklingor med sina händer.

Det är sant. Jag såg det på tv.
Citera
2023-02-15, 08:08
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Som redan nämnts så skulle ingen av dem ha en chans i UFC.

För de som är intresserade kan de första UFC-turneringarna vara riktigt upplysande.
Då tävlade man utan viktgränser och diverse experter på olika kampsporter deltar.
Du har säker rätt! TRIPPELRÄTT! Men jag skulle ändå betalat summor för att se Dolph Lundgren och Mike Tyson gå mot random UFC back in tha days, Tänk när Tyson var på topp, satan vad elak han var!
Dolph skulle torskat, men vore en upplevelse att se. Tyson... vettefan, hans slag var dödande när han var på topp.
Citera
2023-02-15, 08:30
Avslutad
Asiaterna har för lite massa i de där sammanhangen, enda chansen där är grappling om man inte får in bra förstasmällar och det är något helt annat än pekingopera och wire-fu.

Dolph var vältränad på sin tid och alpha på alla sätt och vis i verkligheten så jag lägger nog cashen där.

Finns det däremot tillhygge tillgängligt så hade nog någon av asiaterna haft en suck för det brukar ingå lite pinnar och knivar och sånt i deras kampsporter.
Citera
2023-02-15, 08:30
Medlem
De enda som har framgångsrik tävlingsbakgrund är väl Chuck och Dolph. Chuck i karate (vad nu det betydde på 60-talet i USA) och Dolph i Kyokushin. Oklart vad som var fullkontakt eller inte i Chucks fall. Dolph har gått enstaka boxningsmatcher också.

Dolph har ju helt klart fördel av storlek, medan Chuck kanske hade fördel av att också ha tränat en del grappling, framför allt judo. Längre fram tog Chuck också svart bälte i BJJ, men det var väl efter att hans tävlingskarriär var över.
Citera
2023-02-15, 09:05
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Ja som topic vem skulle vinna när dom var som bäst?
Bruce Lee
Van Dame
Chuck Norris
Steaven Segal
Sylvester Stallone
Dolph Lundgren
Bolo Yeung
Jet Li
Jackie Chan

Är det någon jag missat så kan ni nämna den personen.

Jag tror Van Dame hade vunnit, vem tror ni?

Jag tycker du missat Jason Statham. (Även om han blev större på tidigt 2000-tal hade han ju ändå hunnit vara med i några filmer på 90-talet?) och han har ju hållit på med både någon kinesisk kampart (som jag inte minns vilken, just nu?), Karate och kickboxning? Han borde åtminstone ha ett hyfsat striking-game?

(Pratar vi dessutom "stjärnor från precis kring millenieskiftet" platsar möjligen Dwayne "The Rock" Johnson också på listan?)
Citera
2023-02-15, 09:05
Medlem
6stringlevins avatar
Ralph Macchio skulle slå alla lätt. Finns inget skydd mot tranan.
Citera
2023-02-15, 09:09
Medlem
laxkaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
chuck norris tavlade under vanliga karate (traditionell)tavlings regler, alldrig i kickboxning . kickboxning som vi kanner idag borjade ta form i slutet av c.norris tavlings karriar.
d.lundgren tavlade ocksa under traditionella karate tavlings regler plus knock-down karate eftersom han utovade kyukushin karate stilen - kyukushin's knock-down tavlingar skiljer sig dock at fran kickboxning genom att slag mot huvudet inte ar tillatet..

c.norris v d.lundgren skulle sakert blivit lundgren som vinnare b.l.a for att han ar tva huvuden(minst)storre

Norris har svart bälte i BJJ (kom igång redan under tidigt 80-tal) så det hade blivit svårt för Dolph då han inte har någon grapplingerfarenhet.
Citera
2023-02-15, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Stallone utan tvekan om han hade uthålligheten och styrkan som han hade i rocky 2, kan dock blivit ganska jämt mot Dolphan.

Steven Seagal? lol, större posör får man leta länge efter.

Läs på hur det gick när sly och dolph sparrades inför rocky IV.
Hint sly är ingen fighter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in