2023-02-14, 21:23
Medlem
Hur mycket kontanter rör det sig om?
Citera
2023-02-15, 00:54
Medlem
Hur fan kan en rånare se om det är en äkta Rolex framförallt på en 20 åring?
Finns många yngre som har falska Rolex som tex min son och hans polare i samma ålder som tycker det är fräckt att flasha med, men dom växer väl upp snart med tiden.
Citera
2023-02-15, 01:00
Stinker kriminell om både brottsoffer och GM så förvånad att detta blev löst i en rättegång och inte på gatan så att säga.
Citera
2023-02-15, 01:09
Medlem
Framgår i artikeln att klockans värde är styrkt av kvitto och ägandet av bilder på offret
Samt att de var bekanta..
Vet tyvärr inte mer om vem detta är än vad som skrivits i media
Citera
2023-02-15, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
nästan 2 år alltså för personrån, det får väl sägas vara ganska strängt straff.

Om det straffet var vardagsmat då skulle ju personrånen försvinna ganska snabbt.

Så två år för att ta upp ett vapen, hota en annan människa till livet och ta allt denne har, är ett "strängt" straff?
Hur tänkte du där?

https://www.youtube.com/watch?v=iECjw8dOnbQ&t=927s
Citera
2023-02-15, 05:42
Avstängd
tramsebyxans avatar
Jag tror inte att BO är blatte.
Det "hårda" (rättmätiga) straffet handlar ju inte "bara" om rån, utan de dunkade även hans huvud i en betonggrill och tog stryptag på honom.

Jag känner både sorg och tyvärr även viss skadeglädje över att Gotland nu infesteras av blattar.

Det enda egentliga rättmätiga straffet hade varit utvisning på livstid. Oavsett om grisarna är födda i häststallet eller inte. Grisar är de ändå och de kommer fortsätta vara grisar.
Citera
2023-02-15, 08:58
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Jag tror inte att BO är blatte.
Det "hårda" (rättmätiga) straffet handlar ju inte "bara" om rån, utan de dunkade även hans huvud i en betonggrill och tog stryptag på honom.

Jag känner både sorg och tyvärr även viss skadeglädje över att Gotland nu infesteras av blattar.

Det enda egentliga rättmätiga straffet hade varit utvisning på livstid. Oavsett om grisarna är födda i häststallet eller inte. Grisar är de ändå och de kommer fortsätta vara grisar.

Vet du vilka dom är? Eftersom du skriver som om MGM är blatte och offret svenne
Citera
2023-02-15, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anatoliy
Du vet att en ny äkta Rolex kan du köpa på facebook för under 1000:-?
Tusen spänn? Snälla peka mig åt det håll där jag kan köpa en äkta Rolex för tusen spänn
Citera
2023-02-15, 10:38
Medlem
Den som dömdes var 24-årige Yazan Bakdash. Han är medborgare i Syrien och dömd vid sammanlagt 25 tillfällen för en lång rad brott, främst narkotikarelaterade.

Offret var en 22-årig man som är ishockeyspelare. Rolex-klockan värderas till cirka 150 000 kronor.

Vid råntillfället skulle 22-åringen köpa kokain av Yazan Bakdash, men när de väl gått avsides dök ytterligare en person upp som tillsammans med Yazan Bakdash misshandlade och rånade 22-åringen på klockan, 2 500 kronor i kontanter, en mobiltelefon samt en guldkedja.

Gotlands tingsrätt:
Citera
2023-02-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Den som dömdes var 24-årige Yazan Bakdash. Han är medborgare i Syrien och dömd vid sammanlagt 25 tillfällen för en lång rad brott, främst narkotikarelaterade.

Offret var en 22-årig man som är ishockeyspelare. Rolex-klockan värderas till cirka 150 000 kronor.

Vid råntillfället skulle 22-åringen köpa kokain av Yazan Bakdash

Vi behöver inte sånt här i vårt land.
En sunkig invandrare som livnär sig på att sälja knark. Tror någon på detta forum att Yasan kommer att kamma sig och ta ett jobb på Sodexo där han tjänar en bråkdel av vad han kan göra på knark och brott?
Om någon tror det så klassar ni nog in som mindre vetande, tyvärr.
Bura in på vatten och bröd och sen ut ur landet.

Svenska ungdjävlar, sluta för fan knarka.
Ni sätter er i soppan helt på egen hand, om någon ens bryr sig som läser här.
Citera
2023-02-15, 11:28
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S

Vid råntillfället skulle 22-åringen köpa kokain av Yazan Bakdash, men när de väl gått avsides dök ytterligare en person upp som tillsammans med Yazan Bakdash misshandlade och rånade 22-åringen på klockan, 2 500 kronor i kontanter, en mobiltelefon samt en guldkedja.

Gotlands tingsrätt:

Seriöst? Ingen utvisning? Det måste bli slut på daltandet. Varje jävla rättegång kostar svenska skattebetalare 100 tusentals kronor, för inte tala om vad tiden i fängelset kostar oss. Vi har egna kriminella och behöver inga utifrån
Citera
2023-02-15, 11:43
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Offret var en 22-årig man som är ishockeyspelare.

Kanske inte direkt hör till topic men fick han något straff då?

Förutom att det är olagligt att knarka ses väl kokainbruk också som doping eller är jag ute och hojar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in