Citat:
Detta är utrett i botten.
Men varför skulle du tro på det?
Du som påstår att Engström uppträdde i TV och tidningar för att ”bränna” sitt utseende - är detta verkligen något som Filterbubblan förfäktar? - och samtidigt hävdar att Engström bytt kläder för att lura andra vittnen…?
De ska känna igen honom från mordnatten på keps och rock.
Och samtidigt tänka:
Det där liknar ju mördare på pricken…detmen vänta, det kan inte vara han!
Kepsen hade en annan nyans och rockens knäppning stämmer inte!
Men varför skulle du tro på det?
Du som påstår att Engström uppträdde i TV och tidningar för att ”bränna” sitt utseende - är detta verkligen något som Filterbubblan förfäktar? - och samtidigt hävdar att Engström bytt kläder för att lura andra vittnen…?
De ska känna igen honom från mordnatten på keps och rock.
Och samtidigt tänka:
Det där liknar ju mördare på pricken…detmen vänta, det kan inte vara han!
Kepsen hade en annan nyans och rockens knäppning stämmer inte!
1. Nej det är inte utrett i botten. Om så vore, hade vi inte diskuterat frågan. Små detaljer kommer fram åt båda hållen. God hobby som vilken annan som helst. Om inte du vill jobba med det här spåret så ta nått annat spår och jobba med.
Att bara tjata på om att du inte tror på det ger ingenting.
Du måste jobba
2. Jag tror inte. Jag jobbar vidare på ideell basis. Tänker inte låta nån tyckare hindra mig från det.
3. Klädbytet var med i Netflixserien och är det som tillför hypotesen något väldigt rimligt enligt mig. Om det kom upp innan serien minns jag inte, men tas inte upp i den osannolika mördaren.
4. Om nån skulle peka ut honom i en fotokonfrontation när han är Häktad. Kan han hävda att man känt igen honom från tv och blandat ihop. Med tanke på det spretande signalementet kunde han vara mer säker att inte många kan ha sett honom tydligt.
5. Går inte att säga hur stor bytet var. En rock mot rock eller en rock mot en tensonjacka.
Vad hade han för alternativ som GM att inte byta ut ?