2023-02-15, 00:56
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Ryssland skulle gå under av sanktionerna, hon är starkare än nånsin?
😂😂😂
Det är inte styrka att ryska studenter ligger längs ukrainska vägar med inälvorna på utsidan av kroppen. Det är bara en enorm tragedi för landet Ryssland och dess befolkning att de inlett den här invasionen som kommer stå den ryska befolkningen oerhört dyrt under väldigt lång tid framöver. Långt efter att barnamördaren V. Puttin lynchats, kommer den ryska befolkningen behöva betala för de skador och den förödelse de orsakat i Ukraina.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det är helt uppenbart. Dem kommer besegera Ukraina, dem visar ju bara nåd just nu. Det är helt självklart, vad fan sak Ukraina göra? Finns inget man kan göra, kan bara hålla emot så länge, dem har ju förlorat stad efter stad i öst? Alltså minns just mariupol och ståålverket där.Titta på Ramzan karydosrsv telegram s kommer du även se lite klipp på hur dem bara kör över särskilt dem cehechenska krigarna.

Jag har läst många patetiska svar ifrån "pro ryssland" i denna tråd. Men detta tar nog priset. Sluta röka Crack eller vad f-n du driver med.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
En dum grej är att de amerikanska stridsfordonen ser ut att vara kamouflerade för ökenstrid. I Ukraina hade de varit lätta att känna igen för rysk stridsflyg, om de hade haft något sådant. Dessutom hade de varit lätta att upptäcka för ryska satelliter, om de haft några sådana. Iranska drönare är däremot inga problem att undvika eftersom de är kalibrerade för ökenlandskap och lär sikta på allt annat än en ökenkamouflerad stridsvagn.

De målar snabbt om dem; det är många förberedelser som måste göras. De har antagligen inte utbilda besättningar ännu, inga logistikkedjor för ammunition och reservdelar. Många pusselbitar i att sätta upp tiotusentals nya trupper.
Citera
2023-02-15, 00:57
Medlem
Rädsla, paranoia och dödsångest. Putin undviker flyget och färdas med pansartåg istället. Livrädd för att hans regeringsplan ska bli nedskjutet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEm1Aa/avhoppad-kgb-agent-skalet-till-putins-isolering

Igor Girkins beskrivning av Putin stämmer så väl. Den store ledaren är en riktig fegis. En ynkrygg som kommer fly för sitt liv när skiten träffar fläkten.

Har Putin besökt fronten en enda gång under kriget?
Senast redigerad av Chillgren 2023-02-15 kl. 00:59.
Citera
2023-02-15, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Kineserna som sprängde ledningen? Hur då? Det är en ganska omfattande operation långt hemifrån i ett innanhav. Finns det några indicier på att en sån operation ägt rum?

Vem som sprängt ledningen vet numera alla. Slösa inte tid på att diskutera det.
Citera
2023-02-15, 00:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det ser inte bra ut för Ukraina, jag tror nog på en seger inom kort för Ryssland. Kan inte tänka mig annat, har hört att NATO har slut på ammunition osv. Turkiet kommer flippa snart... intressanta tider. Kinesera bidar sin tid.. jag tror faktist det börjar närma sig game over, och jag tror alla vet det här innerst inne?

När, en datum. Du säger inom kort.

En vecka, två, eller en månad eller två. Du säger inom kort.
Citera
2023-02-15, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag har läst många patetiska svar ifrån "pro ryssland" i denna tråd. Men detta tar nog priset. Sluta röka Crack eller vad f-n du driver med.

Jag kan föreslå att du tittar påR amzan kahdryovs ttelegram.Där finns flera klipp där checherna fullkomligen äter upp dem stackars ukrainerna. Har aldirg sett något så grafiskt. Kom igen, om Ukraina hade en chans så hade man väl inte gett upp Öst så enkelt?
Citera
2023-02-15, 01:01
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Rädsla, paranoia och dödsångest. Putin undviker flyget och färdas med pansartåg istället. Livrädd för att hans regeringsplan ska bli nedskjutet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEm1Aa/avhoppad-kgb-agent-skalet-till-putins-isolering

Igor Girkins beskrivning av Putin stämmer så väl. Den store ledaren är en riktig fegis. En ynkrygg som kommer fly för sitt liv när skiten träffar fläkten.

Det är en träffande beskrivning ja, någon ledare är tönten inte..
Citera
2023-02-15, 01:01
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Vem som sprängt ledningen vet numera alla. Slösa inte tid på att diskutera det.
Vad ni alla på fabriken påstår har inget med verkligheten att göra.
Citera
2023-02-15, 01:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jag kan föreslå att du tittar påR amzan kahdryovs ttelegram.Där finns flera klipp där checherna fullkomligen äter upp dem stackars ukrainerna. Har aldirg sett något så grafiskt. Kom igen, om Ukraina hade en chans så hade man väl inte gett upp Öst så enkelt?

Och var är Kadyrov nu ?

-Vid frontlinjen och leder sina män, utanför Kiev ?
-Eller i säkerhet bakom och softar, och spyr galla ?

Var vinner man kriget ?
Citera
2023-02-15, 01:05
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren

Putin är verkligen oerhört långt ifrån den myt han försökt bygga runt sig själv,
vilken patetisk liten människa han är.
Och det ryska folket är oerhört korkade och tröga i huvet men även dom har tappat tålamodet och han har inte en majoritet bakom sig numera, men folket är samtidigt nästan helt zombifierade och därmed maktlösa, vilken soppa!
Citera
2023-02-15, 01:06
Bannlyst
Några gissningar på när Odessa och Kharkiv befrias?

Ser ut som om Ukraina kommer få hela sin armé förintat i Bakhmut. De tvångsrekryterar barnsoldater nu så det är inte mycket kvar av den ukrainska armen tydligen. Jag tror Odessa och Kharkiv inte ens kommer att försvaras av nazisterna. När den ukrainska armen ät helt borta så kommer Ryssland bara ta över dessa två storstäder utan någon fight.

Tror även dessa tanks som nu väst kommer skicka mest är för att se till att den västra regionen inte faller i ryska händer. På så sätt bevaras halva Ukraina som självständig stat. Neutral stat förstås för insisterar de på NATO-"beskydd" så kommer Ryssland ta över allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in