Citat:
Ursprungligen postat av
niokilometer
Den samlade bilden är att varken ålder, signalement, klädsel stämmer. Inget mordplatsvittne pratar om en propert klädd ljusfryntlig 52åring, vinterrock, halsduk, stor gubbkeps. Inte heller pratar vittnena om ett stort runt plufsigt ansikte och huvud. Vittnena pratar om ett helt annat utseende. Det är det viktiga. Sen kommer att han aldrig tidigare visat på våld eller mental ohälsa. Inget vapen. Gift, bra jobb i city och bor i eget hus i statusområde. Man behöver inte vara Einstein för att se att Engström hamnar närmast sist i listan på misstänkta. Att sen PU med tre års intensiv utredning av honom inte gav någonting gör ju saken bättre för "anhängarna" av spåret.
Ockham.
Du svarar inte på en enda av frågorna jag ställde, hur kommer det sig?
Ingen mer än L.P. såg väl mördarens ansikte öht, om ens hon?
Finns det någon som vittnar om ansiktet på en eventuell mördare förutom L.P.?
Jag har för mig att L.P. vittnar om att den hon uppfattade som GM hade ett ljust parti ovanför överläppen?
S.E.har ett ljust parti ovanför överläppen, till exempel i det här klippet.
https://youtu.be/_uUw1-jVXf4
Alla mördare har inte visat på våldsamma tendenser eller mental ohälsa innan de mördar första gången.
Individer på statusadresser mördar också.
Hur vet du att S.E. inte hade minst ett skjutvapen?
Beträffande PU utredning, bland annat av S.E., finns mycket övrigt att önska.
Att H.H. uttrycker att det är bäst att avfärda S.E. innan åklagaren sätter klorna i honom ger all anledning att betvivla att utredningen kring S.E. är gjord professionellt.