2023-02-14, 20:47
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Nu vet jag inte vad metallskum väger men det är fortfarande tyngre än luft, annars skulle det sväva iväg. Och är det tyngre än luft så är det värdelöst att bygga ballonger av ämnet.

Men kineserna kanske lyckas göra ett fast material som är lättare än luft, vem vet.
Jag föreställer mig möjligheten att fabricera ett lätt skal som fylls med än lättare gas.
Citera
2023-02-14, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Du är faktiskt vad du heter. En nöt.

Tror du en ballong flyger när den har ett yttre hölje över sig? Nog fan bröt dom mot fysisk lagar… Men inte direkt på det sättet..

Ditt argument är lika korkat som att man skulle cementera in en båt och tro att cementklumpen flyter

Finns gott om båtar byggda i cement, och de flyter utan problem.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ferrocement
Citera
2023-02-14, 20:58
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
USA själva säger att det INTE är Kina. Det lämnar ju bara Ryssland. Och det är ju tveksamt att dom kan skapa cylinderformade objekt som bryter fysikens lagar.

1. Det är aliens som är här för att avvärja ett kärnvapenkrig

2. Det är USA själva som gör detta för att distrahera oss från det faktum att USA blev ertappade med att spränga Nordstream och försätta Europa i kris…

Finns egentligen inget tredje eller fjärde alternativ
Ett objekt som flyger bryter inte mot fysikens lagar. Inte ens om det saknar vingar och synligt framdriftsaggregat.
Citera
2023-02-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Jo det finns ett 3:e alternativ kan jag tycka
Och det är att inte ens erkänna provokation ifrån Kina.

Bingo. Ufon är väldigt fiffiga att skylla på. USA vill förmodligen inte gå i krig mot alla och envar som utmanar och provocerar dem. Genom att säga att de inte vet vad det är eller föremålets ursprung så kan de skjuta ned allt utan att Kina, eller något annat misstänkt land kan gå ut och säga något.
Citera
2023-02-14, 21:27
Medlem
gratrunkarns avatar
kanske inte är ufo kanske bara är nåt flygande objekt som de inte identifierat tänker jag
Citera
2023-02-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ohctim
Finns gott om båtar byggda i cement, och de flyter utan problem.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ferrocement

Båtar byggda i cement är något annat än att lägga cement runt en båt……

Fan här var det mycket nötter
Citera
2023-02-14, 21:38
Medlem
Citat:

Då börjar inte folk gapa och strids hetsa mot Kina och de slipper få press om att begå ett seg som Kina kan utropa dags för Krig.

Nej, skulle inte tro att Ryssland har den kapaciteten.

Nu vet jag inte hur sant det är, men såg någon dokumentär för jättelänge sen om att Kina hade hittat någon Materia som i princip kunde få saker att sväva. Vet inte om det fanns någon sanning i det men OM det fanns så lär det ju vara Kina garanterat. Men som sagt vet inte ens om det var sant.

Men visst kan iden om att det är Usa själva. Men väldigt konstigt att en Kinesisk ballong råkade komma flygandes i exakt rätt ögonblick.

Ett 4:e alternativ är ju faktiskt att det är Elon som har gjort ett hemligt reklam jippo inför Tesla investor day, 1:a mars också.

Kina TROR jag man kan utesluta helt. Asså dom är observationerna har pågått länge. Amerikanska jaktpiloter har ju dokumenterat detta tillbaka i 2005.

Men ja, ballongsatan. Så fick nått snille en idé med tanke på det. Nu har vi möjlighet att distrahera. Spinna vidare på något som har lite sanning i sig. Dvs videorna från jaktpiloterna.
Citera
2023-02-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
De har fastslagit att de inte är utomjordiska eller kinesiska. Hänger du med?

Källa på att de påstår att det inte är utomjordiska?
Citera
2023-02-14, 21:41
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
kanske inte är ufo kanske bara är nåt flygande objekt som de inte identifierat tänker jag
Alltså UFOn…
Citera
Medlem
Skulle inte förvåna mig om tystnaden kan vara av oro för att ballongerna skulle visa sig vara av amerikanskt ursprung.

Dom verkar ha haft bråttom med att skjuta ner dom senare exemplaren. Verkar delvis berott på att dom flög-, eller flugit över-, eller skulle komma att flyga över områden av viss känslighet, och då kanske det inte fanns all tid i världen för att efterforska exakt var dom kom från osv.

Man kan ha hållit mer tyst än vanligt, för att reservera sig för möjligheten till viss förnedring; att dom skulle vara egna exemplar, eller avancerade attrapper som några ADHD-tonåringar skickat upp för att 'driva lite med överheten'.
Senast redigerad av Robbinist 2023-02-14 kl. 21:45.
Citera
Medlem
auruns avatar
Citat:
Källa på att de påstår att det inte är utomjordiska?
Vita husets sändning natten till igår(?) sa dom det.
Citera
2023-02-14, 21:45
Medlem
Citat:

Då börjar inte folk gapa och strids hetsa mot Kina och de slipper få press om att begå ett seg som Kina kan utropa dags för Krig.

Nej, skulle inte tro att Ryssland har den kapaciteten.

Nu vet jag inte hur sant det är, men såg någon dokumentär för jättelänge sen om att Kina hade hittat någon Materia som i princip kunde få saker att sväva. Vet inte om det fanns någon sanning i det men OM det fanns så lär det ju vara Kina garanterat. Men som sagt vet inte ens om det var sant.

Men visst kan iden om att det är Usa själva. Men väldigt konstigt att en Kinesisk ballong råkade komma flygandes i exakt rätt ögonblick.

Ett 4:e alternativ är ju faktiskt att det är Elon som har gjort ett hemligt reklam jippo inför Tesla investor day, 1:a mars också.

Asså nu vet man ju aldrig 100% incitament osv osv. Är ju 1000 grejer vi inte vet, och aldrig får veta. Men en provokation från Kina kan jag tänka mig är jackpot att gå ut med. Måla upp den där Xi som satan själv. Men så hade det varit ballonger igen. Man var ju så tydlig med första? Det var ju i princip inga konstigheter.

Enligt dokumentären ”UFO Witness” på Discovery så rimmar det så sjukt bra. Utomjordingarna är oroliga för att vi ska förgöra planeten och oss själva.

Tankarna svävar iväg att någon i världen är på väg att göra något riktigt jävla dumt. Om det är Kina, USA eller Ryssland vet jag inte isåfall. Men det är lite skrämmande, och mystiskt. Och OM det skulle vara utomjordingar, så hoppas jag iallafall att de ordnar upp i detta. Människan förtjänar ju inte den här planeten.
Som ras är man ju så in i helvetes korkad….

Jaja, jag VET ingenting. Och det gör ingen av er andra heller.

Så låt oss fortsätta spekulera. :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in