Citat:
Står ingenstans att dom anser att det går bra. Du behöver öka på läsförståelsen mycket.
Tja, det är väl inte så konstigt. I "Centrala Stockholm" har priserna "stått still" i 6 månader nu. (Det är många som vill bo där. Och då passar många på att köpa när det är lite lägre priser. Men där verkar man ha nått rock bottom).
Vi närmar oss slutet på räntehöjningscykeln. Då blir det inte mycket mer nedgång.
Även om många i forumet anser att svenskar är naiva, okunniga och inkompetenta så är dom kanske mer kompetenta än bubbelpratarna på flashback.
Vänder det vid ca 20% nedgång så får vi ge bankernas macroekonomer en stor credit, då dom estimerade det för länge sedan.
Tja, det är väl inte så konstigt. I "Centrala Stockholm" har priserna "stått still" i 6 månader nu. (Det är många som vill bo där. Och då passar många på att köpa när det är lite lägre priser. Men där verkar man ha nått rock bottom).
Vi närmar oss slutet på räntehöjningscykeln. Då blir det inte mycket mer nedgång.
Även om många i forumet anser att svenskar är naiva, okunniga och inkompetenta så är dom kanske mer kompetenta än bubbelpratarna på flashback.
Vänder det vid ca 20% nedgång så får vi ge bankernas macroekonomer en stor credit, då dom estimerade det för länge sedan.
Eftersom Sverige nu är det land i hela EU som beräknas gå absolut sämst 2023 (t.o.m. Ryssland som är mitt i ett storskaligt krig förväntas gå bättre) än Sverige så finner vi förklaringen till att varför Sverige kommer att gå så dåligt ör den extrema svenska skuldsättning. Så att nu priserna kommer äta ikapp tappet på 20% under nuvarande förutsättningar ser jag som omöjligt. Dessa räntehöjningar kommer att fortsätta i april men sedan kanske det är stopp. Det är många tungt belånade som nu försöker övervintra. Men de fixar inte hur länge som helst. 2023 skall bli ett mycket intressant år, Jag är glad att jag köpte min bostad för mkt längesedan. Att gå från 1% räntan till 3,79% som kom nu innebär ca 20000 dyrare lån/år för mig och då har vi ett väldigt litet lån jmf med vad våra grannar har som. Vissa har 5 ggr vårt lån så de bör ligga på 100tkr + räntekostnad samtidigt som allting annat också blir dyrt.