2023-02-10, 10:38
Medlem
noonesnames avatar
Letar efter en svensk artist som fanns på Spotify tills för något halvår sedan.
Musik var lite rockig, skrikig med konstiga texter.

Någon låt hette, "min ros" en annan ungefär "feska fesk".
Sen hade de en låt som handlade om någon som cyklade, den gick ungefär såhär:
"jag cyklar på min cykel, cyklar på min hoj. Cykla ner på stan det ska svetsas på min ram. Den har fått en liten buckla som nu ska rätas ut så jag slipper cykla bakvänt med benen i en knut".
Senast redigerad av noonesname 2023-02-10 kl. 10:40.
Citera
2023-02-10, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noonesname
Letar efter en svensk artist som fanns på Spotify tills för något halvår sedan.
Musik var lite rockig, skrikig med konstiga texter.

Någon låt hette, "min ros" en annan ungefär "feska fesk".
Sen hade de en låt som handlade om någon som cyklade, den gick ungefär såhär:
"jag cyklar på min cykel, cyklar på min hoj. Cykla ner på stan det ska svetsas på min ram. Den har fått en liten buckla som nu ska rätas ut så jag slipper cykla bakvänt med benen i en knut".

På youtube finns "The Jack brothers"... med titlar som "Min lilla ros", "Feska fesk", "Jag cyklar"...
Citera
2023-02-10, 13:33
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tag468
en svensk låt som går på radio på gymmet, ganska ny låt tror jag. en kille som sjunger.

han pratar om en tjej och säger ungefär välj noga den du väljer osv osv.

vad heter låten?

Darin, "En apa som liknar dig"?

"Det är du som väljer, så var noga med ditt val.."
Citera
2023-02-10, 16:31
Medlem
noonesnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaktarmick
På youtube finns "The Jack brothers"... med titlar som "Min lilla ros", "Feska fesk", "Jag cyklar"...
Tack, det var rätt.
Citera
2023-02-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Darin, "En apa som liknar dig"?

"Det är du som väljer, så var noga med ditt val.."
tack. du hade rätt
Citera
2023-02-11, 22:17
Medlem
soundchecks avatar
Söker efter en låt med svensk artist som var med i Melodifestivalen någon gång mellan typ 2003 och 2010. Den svenska artisten var manlig och hade lockigt hår och framförde en låt som hette något i stil med "Television". Artisten ifråga var barfota under framträdandet.
Citera
2023-02-12, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck
Söker efter en låt med svensk artist som var med i Melodifestivalen någon gång mellan typ 2003 och 2010. Den svenska artisten var manlig och hade lockigt hår och framförde en låt som hette något i stil med "Television". Artisten ifråga var barfota under framträdandet.

På youtube söker jag på television, melodifestivalen... och får som första träff en låt med Markus Landgren med den titeln. Enligt wikipedia medverkade han i en deltävling av melodifestivalen 2003 med låten...
Citera
2023-02-13, 03:53
Medlem
En svartvit video tror jag, en tjej skriksjunger och säger "i dont" och nåt och sen "i just hate men"

Letar och letar
Citera
2023-02-14, 01:48
Medlem
Tjena gubbar. Söker en Musikvideo/Låt.

Den gick på MTV titt som tätt under kanske 2002-2005. Titeln ska vara ett telefonnummer. Verserna sjungs/rappas av en man och refrängen av en kvinna.

Refrängen är tjejen som säger detta nummer, där hon sitter bak på en cabriolet och säger numret in i kameran med en telefonröst typ.

Hade jag gissat vilket band som gjorde låten så är det Teddybears, för det är samma stil av musik. Testade reddit, men de ger mig låtar som Area Codes av Ludacris, eller andra 70-tals låtar, vilka inte ens är i närheten av det jag sökte.
Citera
2023-02-14, 12:44
Medlem
soundchecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaktarmick
På youtube söker jag på television, melodifestivalen... och får som första träff en låt med Markus Landgren med den titeln. Enligt wikipedia medverkade han i en deltävling av melodifestivalen 2003 med låten...

Jajjamen. Det är den! Tack!
Citera
2023-02-15, 19:03
Medlem
nullums avatar
Har en låt på hjärnan som är, vad jag kommer ihåg, instrumental. Melodin påminner ganska starkt om den nya hitlåten "Rid mig som en dalahäst". Länk

Här är mitt försök att nynna på den: Vocaroo-länk.
Citera
2023-02-16, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Har en låt på hjärnan som är, vad jag kommer ihåg, instrumental. Melodin påminner ganska starkt om den nya hitlåten "Rid mig som en dalahäst". Länk

Här är mitt försök att nynna på den: Vocaroo-länk.

Vet inte vad det är för "instrumental" version du tänker på och jag tror inte jag gör dina kopplingar men nog låter det du nynnar på som den s.k. "Ievan polka" (redigerat, har alltid varit osäker på första bokstaven )
Senast redigerad av slaktarmick 2023-02-16 kl. 10:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in