Citat:
Ursprungligen postat av
saddam77
Ja, det är lustigt. Gång på gång på gång så har de fel i sina analyser och förutsägelser. Ändå sitter de och klankar ned på och hånar västmedia och säger att vi är ”helt hjärntvättade” av judar, nazister, Bonnier, SVT osv.
Om jag sagt något så pinsamt och felaktigt som Arnstad gjorde i mars så skulle jag omgående avregistrera mig från forumet och aldrig mer återvända.
Kommentar:
problemet med Arnstad och de nyttiga idioterna, som ständigt talar om att Ukraina oundvikligen kommer att förlora och att stödet från väst bara ökar lidandet, det är att de aldrig någonsin funderar över det rimliga i att
Ryssland skickar sina unga män i döden på Ukrainas leråkrar. Det tycks vara helt naturligt, som ett höstregn eller snö på vintern. Att detta sker utan strimma av yttre hot mot kärnvapenmakten Ryssland, det reflekterar man inte över. Eftersom Ryssland är en ”stormakt”, åtminstone i sitt eget sinne, så är den typen av aggression tydligen acceptabel och något som andra har att förhålla sig till.
I stället är det Ukraina och dess regering som utmålas som oansvariga, fastän de gör precis vad varje regering, inklusive den svenska, kan förväntas göra: de försvarar landets territorium och självständighet mot en yttre fiende. Jag ryser vid tanken på vad som skulle hända om Arnstad eller hans ryggradslösa meningsfränder satt i Rosenbad om Stormakt Röd t.ex. skulle skicka trupp till Gotland.
Förutom denna deprimerande, och Kreml-tjänande, defaitism så lyser all typ av omprövning med sin frånvaro. De flesta bedömmare trodde i februari 2022 att Ryssland skulle erövra Ukraina och störta dess regering inom ett par veckor. Men när Ukraina visade att de både ville och kunde försvara sitt land så tänkte man om. Men Arnstad och co trummar på med samma vals: Ingen idé att hjälpa Ukraina, Ryssland vinner ändå. Och så kan det bli i någon form, kriget är svårbedömt, men om det beror på att väst inte skickade hjälp till Ukraina, då får vi leva med den skammen i många år.