Citat:
Har haft en SD, som från början var en vanlig kund.
Han var väldigt generös och trevlig. Samtidigt som han förväntade att jag skulle avvara mer tid för honom och att vi skulle bli "kompisar". Vi åkte ibland på resor, sågs i över 1 vecka I streck osv. Vi kom väldigt bra överens osv. Men det gick för mig när han började göra spontanbesök hemma hos mig. Där gick gränsen från att vara "kompisar" till att han förstörde min frid. Man ska messa, prata, vara tillgänglig 24/7 samtidigt som man vill ha SD på lite distans och vara diskret... Funkade inte för mig.
Han var väldigt generös och trevlig. Samtidigt som han förväntade att jag skulle avvara mer tid för honom och att vi skulle bli "kompisar". Vi åkte ibland på resor, sågs i över 1 vecka I streck osv. Vi kom väldigt bra överens osv. Men det gick för mig när han började göra spontanbesök hemma hos mig. Där gick gränsen från att vara "kompisar" till att han förstörde min frid. Man ska messa, prata, vara tillgänglig 24/7 samtidigt som man vill ha SD på lite distans och vara diskret... Funkade inte för mig.
Ah, kom nu att tänka på att min tidigare SD också gjorde spontanbesök hos mig ibland, och han förstod inte (eller ville inte förstå) varför jag blev irriterad. En gång hade han med sig blommor och choklad och mer eller mindre tvingade sig in hos mig och stannade till sent på kvällen, trots att han visste att jag då började jobba kl. 7 på morgonen... Jag blev verkligen jätteirriterad, men han såg det säkert som en fin gest från hans sida.
Jag mer eller mindre flyttade in hos honom (men jag hade fortfarande min egna lägenhet) och fastän jag var hos honom flera veckor i streck så lät han mig knappt gå ut på promenad själv. Han hade fått för sig att jag mår dåligt av att vara ensam så han tvingade sig på när jag gick på promenad, var och handlade, var på stan, osv. Jag är väldigt introvert, så jag behöver mycket egentid, och jag förklarade det för honom flera gånger, men han tolkade det som att jag inte gillar honom och han pratade mycket om att han (!!!) inte vill att jag vara ensam.
Droppen blev när han bokade en två veckors-resa utan att stämma av med mig innan och under hela resan lät han mig inte vara ifred överhuvudtaget och var uppe i mig hela tiden, så till slut fick jag ett utbrott på honom och då kallade han mig för otacksam.
Lite som att staten tar större andel av ens pengar desto mer värde man producerar. Men man blir ju inte mer motiverad att ge bra service om man får mindre betalt, tyvärr.

" Herregud!
Jag hade troligen inte kunnat hålla mig för skratt. Starkt jobbat!
Ibland var det svårt att inte skratta.