Citat:
Ursprungligen postat av
Jeff.Beck
Nej jag läser väldigt lite "main stream media". Jag gör mina egna analyser och den här är rätt självklar. Ryssland började strypa gas till Europa för att få Europa att "frysa" under vintern, de flesta trodde att det skulle bli ganska katastrofala konsekvenser för Tyskland om Ryssland ströp gasen vilket också Ryssland gjorde under sommaren 2022 och de försökte redan då få Tyskland att öppna NS2 genom att stänga av NS1. När NS1 sprängdes försökte de återigen få Tyskland att öppna NS2.
Att Rysslands plan misslyckades beror både på hårt arbete från hela Europa men också på tur med en mild och blåsig vinter.
Det är intressant att läsa svenska FOIs analyser från 2007-2008 om riskerna med att Tyskland kan utsättas för det ryska energivapnet.
Lika intressant hur 180 grader fel Ung Vänster hade om läget och den bok ”Ryssen kommer-Putins spöke” (vid ungefär samma tid 2007) de häcklade:
https://ungvanster.se/ryssen-kommer/
Citat:
Allt oftare beskrivs Ryssland som ett land i färd med en väsentlig militär upprustning för att återfå sin positionen som en av världens stormakter. Dessa farhågor bekräftas titt som tätt av tidningsrubriker…
Citat:
Misstänksamheten känner inga gränser, inte heller den påhittade rädslan för ryssen. Den som har tillgång till fakta låter sig dock inte luras.
Häpnadsväckande smörja från vänsterkanten, som vanligt. Och 100 % fel, som vanligt!