2023-02-13, 19:04
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Johannes Høsflot Klæbo har fått den siste plassen på det norske laget på 15-kilometeren i ski-VM i Planica.

Ifølge TV 2 blir dette Norges lag: Klæbo, Simen Hegstad Krüger, Harald Østberg Amundsen og Sjur Røthe. Hans Christer Holund har som tittelforsvarer friplass.

Didrik Tønseth vrakes dermed fra distansen.
Är det också klart vilka som åker Skiathlon?
Citera
2023-02-13, 19:25
  #14
Medlem
rainbowias avatar
Vilka tror ni FIN dam ställer upp i parsprintstafetten?

GER torde ställa upp med Gimmler-Carl.
USA med Kern-Diggins
NOR en kluring, fast skulle icke förvåna om det blir Lotta-Skistad.
Citera
2023-02-13, 19:46
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Vilka tror ni FIN dam ställer upp i parsprintstafetten?

GER torde ställa upp med Gimmler-Carl.
USA med Kern-Diggins
NOR en kluring, fast skulle icke förvåna om det blir Lotta-Skistad.

den känns lite lurig men Niskanen å Pärmä är det helt uteslutet ? är banan tuff så
Citera
2023-02-13, 19:50
  #16
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
den känns lite lurig men Niskanen å Pärmä är det helt uteslutet ? är banan tuff så

Jag vet inte. De får isf tufft program.
Citera
2023-02-13, 19:56
  #17
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Vilka tror ni FIN dam ställer upp i parsprintstafetten?

GER torde ställa upp med Gimmler-Carl.
USA med Kern-Diggins
NOR en kluring, fast skulle icke förvåna om det blir Lotta-Skistad.
Tyskorna såg båda starka ut i Toblach, så de har verkligen bra chans på medaljerna i sprintstafetten så länge som inte formen tappas helt.
Citera
2023-02-13, 19:57
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Jag vet inte. De får isf tufft program.

känns som onödigt för dom att åka. men har Niskanen större medalj chans i teamsprinten än på 10 km? hon är ändå inte helt dålig i sprint i fritt om man kollar två senaste säsongerna visst inte åkt mkt men tror det är 2/3 till semi och en teamsprint borde vara till hennes fördel ? Pärmä i form skulle göra det där bra är jag rätt säker på
Citera
2023-02-13, 20:05
  #19
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Tyskorna såg båda starka ut i Toblach, så de har verkligen bra chans på medaljerna i sprintstafetten så länge som inte formen tappas helt.

Absolut. Är övertygad att Carl kommer vara het i Planica. Har tyskorna som silverfavoriter då jag är tveksam till Diggins förmåga på dessa banor.

Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
känns som onödigt för dom att åka. men har Niskanen större medalj chans i teamsprinten än på 10 km? hon är ändå inte helt dålig i sprint i fritt om man kollar två senaste säsongerna visst inte åkt mkt men tror det är 2/3 till semi och en teamsprint borde vara till hennes fördel ? Pärmä i form skulle göra det där bra är jag rätt säker på

Ja, det var ju det jag undrade. På pappret är Niskanen-Pärmen bästa uppställning sett till att det brukar vara ganska mycket uthållighet. Fast det betyder att dels får de troligen köra allt och dels är väl Joensuu eller t.o.m Pippo bra alternativ?
Citera
2023-02-13, 22:01
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Absolut. Är övertygad att Carl kommer vara het i Planica. Har tyskorna som silverfavoriter då jag är tveksam till Diggins förmåga på dessa banor.



Ja, det var ju det jag undrade. På pappret är Niskanen-Pärmen bästa uppställning sett till att det brukar vara ganska mycket uthållighet. Fast det betyder att dels får de troligen köra allt och dels är väl Joensuu eller t.o.m Pippo bra alternativ?


Pippo kan väl aldrig vara ett alternativ ändå och nästan så jag börjar tro att det kanske blir dom två, Pärmä brukar väl åka teamsprint rätt ofta i VM senaste två + 2013 och 2011
Citera
2023-02-14, 04:36
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
känns som onödigt för dom att åka. men har Niskanen större medalj chans i teamsprinten än på 10 km? hon är ändå inte helt dålig i sprint i fritt om man kollar två senaste säsongerna visst inte åkt mkt men tror det är 2/3 till semi och en teamsprint borde vara till hennes fördel ? Pärmä i form skulle göra det där bra är jag rätt säker på

Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Ja, det var ju det jag undrade. På pappret är Niskanen-Pärmen bästa uppställning sett till att det brukar vara ganska mycket uthållighet. Fast det betyder att dels får de troligen köra allt och dels är väl Joensuu eller t.o.m Pippo bra alternativ?
Laget i mina papper är väl nybakade U23 världsmästaren Kähärä tillsammans med Joensuu.

Vill Kerttu åka så petar hon Kähärä.

Pärmen har sagt att hon bara åker distanslopp på VM.
Citera
2023-02-14, 07:50
  #22
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
(fortsättning på TS)

Jonna Sundling, Piteå Elit
Antal VM: 2
VM-medaljer: 2 (2 guld)

Säsongspremiären för Jonna fick skjutas upp gång på gång efter en envis förkylning under sista landslagslägret. Det blev två segrar nationellt i Östersund i december innan det dröjde ytterligare en månad tills världscupsäsongen kunde invigas. Det skedde i Livigno med seger direkt i fristilssprint. Sedan följde en missräkning på sprinten i Les Rousses men väl ett starkt distanslopp dagen efter som sexa. I Toblach var ordningen återställd med seger i sprint och ett stabilt topp-10 resultat på distans. Går in som regerande världsmästare i sprinten med chans att försvara titeln, men kanske inte lika stor chans som om det hade varit en fristilssprint på programmet. Har tidigare uttalat att hon är sugen på att köra allt under VM, vi får se men lär bli ett antal distanslopp och en stafettsträcka iaf.
Vad ska man egentligen tro om Jonna i VM? Hon har aldrig presterat så bra innan mästerskapet som denna gång, även om de mest imponerande insatserna är i fristilssprint som inte står på VM-programmet. Som sämst åtta på fem världscupstarter men trots det så får man hela tiden känslan att hon har en hel del mer i kroppen när formen lossnar, för jag tolkar allt hon säger som att formen är ok men att det inte riktigt spritter i benen än och att det är väl det som lägret inför VM ska ordna - och hon har väl alltid lyckats pricka formen till mästerskapen?
Citera
2023-02-14, 16:25
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Laget i mina papper är väl nybakade U23 världsmästaren Kähärä tillsammans med Joensuu.

Vill Kerttu åka så petar hon Kähärä.

Pärmen har sagt att hon bara åker distanslopp på VM.

okej då vet man hur Pärmä tänker
Citera
2023-02-14, 17:07
  #24
Moderator
Hjv9s avatar
Österrikes trupp till Planica

Damen

Stadlober Teresa (S)
Unterweger Lisa (ST)

Herren

Föttinger Michael (S)
Leodolter Philipp (OÖ)
Moser Benjamin (T)
Mrkonjic Lukas (S)
Vermeulen Mika (ST)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in