2023-02-13, 19:25
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ryska Ardenneroffensiven rullar vidare. Nu rapporterar Z-trollen att ännu ett ryskt plan har skjutits ner vid Bakhmut.

https://t.me/Donbas_Operativniy/27222
Allt verkar gå enligt plan!😂😂
Citera
2023-02-13, 19:27
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Nä det är de/han ju inte. Man tycker det här borde räcka som reality check / uppvaknande, men förmodligen inte.

Jag vet inte vad folk mer vill ha för att förstå, kärnvapenkrig kanske & säga oj då, lite sent då kan tyckas.
Citera
2023-02-13, 19:27
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det var nog inte ryssarna som sprängde Nord stream, tyskarna har nyligen sagt att det inte finns någonting som pekar mot ryssarna och det finns en relativt välrenomerad journalist som skrivit om saken. Vad gäller minskavtalen så var det dem Putin ville skulle införas. Angela Merkel sade för någon månad sedan att de endast skrivit på avtalen för att tjäna tid till Ukraina att bygga upp sina styrkor.
Hade Nordstream 2 sprängts hade det kanske varit en tvekan om det, men när NS1 sprängdes och halva NS2 sparades så blir min analys att Ryssland utförde dådet för att pressa Tyskland att öppna ledningen. De hade redan försökt det ett par månader genom att hävda att turbinerna var trasiga i NS1. Men Tyskland klarade sig betydligt bättre utan rysk gas än någon trott.

Sen lite nivå, journalisten kanske var välrenommerad för 50 år sedan, idag ses han som en kuf som sprider diverse märkliga teorier om allt från Bin Laden till att Ryssland inte skulle utfört attentatet mot Skripal.

Citat:
In 2015, Vox's Max Fisher wrote that "Hersh has appeared increasingly to have gone off the rails. His stories, often alleging vast and shadowy conspiracies, have made startling — and often internally inconsistent — accusations, based on little or no proof beyond a handful of anonymous 'officials'."
Citera
2023-02-13, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Kan du länka till där Merkel säger detta?

Om inte annat så säger ju Porosjenko det själv i sista minuten av SVT dokumentären.
Citera
2023-02-13, 19:29
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Vittnesmål är bevis, din tomte!

https://tass.com/world/1573519

Intresseklubben noterar hur jävla desperata ni är att försvara terroristerna bakom attentatet.
Finns givetvis inget vittne som var där och sen pekat ut den skyldige!

Är du helt blåst?
Senast redigerad av OSS117 2023-02-13 kl. 19:33.
Citera
2023-02-13, 19:31
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Om inte annat så säger ju Porosjenko det själv i sista minuten av SVT dokumentären.
Ja Porosjenko säger det ja. Men när och var säger Merkel det?

Det var det jag frågade.
Citera
2023-02-13, 19:33
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Nej, jag kan ej? Har försökt, kan du förklara hur? Det är bannat, jag kommer inte in, Väst är livrädd haha.
https://spbtv.online/channels/rt.html

Bör fungera. Inga konstigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Du kämpar träget på för att upprätthålla amerikanarrativet efter att USA:s mest välrenommerade journalist avslöjat att USA och Norge utförde angreppet mot Nordstream.
En av världens mest konspiratoriska journalist vars sanningsvärde är mycket begränsat…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Jag vet inte vad folk mer vill ha för att förstå, kärnvapenkrig kanske & säga oj då, lite sent då kan tyckas.
Ryssland har inte någon förmåga idag och använda kärnvapen inte mot väst alla fall. Dom få dom har kvar som fungerar vi snackar kanske 150 är i så dåligt skick att det är tveksamt om dom fungerar längre. Sedan ska man leverera dom med 50tals teknologi mot världens mest avancerade motståndare nämligen Nato. Ryssland skulle på sin höjd få igenom ett 10tal kärnvapen men dom skulle få 5000 på sig själva. Ryssland skulle förintas på några dagar. Så nej jag tror många ink mig själv inte hade haft något emot ett kärnvapen krig. Ryssar är som äckliga kackerlackor dom måste utrotas.
Citera
2023-02-13, 19:34
Medlem
Sgt.Blands avatar
Söder om Bakhmut så har UAF slagit tillbaka Röda Armén en bit idag. Börjar ju nästan kännas som att fångarna är slut nu. Ingen direkt risk för att Bakhmut faller i nuläget iaf.

Citat:
The Armed Forces of Ukraine conducted a wave of successful counterattacks and threw the enemy troops by about 1 km. The situation in the area of the T-0504 highway is not only stabilized, but also improved.

https://t.me/Donbas_Operativniy/27226
Citera
2023-02-13, 19:34
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Vittnesmål är bevis, din tomte!

https://tass.com/world/1573519

Intresseklubben noterar hur jävla desperata ni är att försvara terroristerna bakom attentatet.
Vem bryr sig om den sprängningen? Den gick i evig pension i feb 2022 vilket pingvinen & co förstått och skulle aldrig mer ha använts
Citera
2023-02-13, 19:35
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ryssland har inte någon förmåga idag och använda kärnvapen inte mot väst alla fall. Dom få dom har kvar som fungerar vi snackar kanske 150 är i så dåligt skick att det är tveksamt om dom fungerar längre. Sedan ska man leverera dom med 50tals teknologi mot världens mest avancerade motståndare nämligen Nato. Ryssland skulle på sin höjd få igenom ett 10tal kärnvapen men dom skulle få 5000 på sig själva. Ryssland skulle förintas på några dagar. Så nej jag tror många ink mig själv inte hade haft något emot ett kärnvapen krig. Ryssar är som äckliga kackerlackor dom måste utrotas.

Jojo jag vet men man kan ju aldrig vara säker när det gäller Ryssland känner jag , hade inte velat få det provat. Kärnvapen är alltid kärnvapen, men håller med kanske lika bra att dom drar igång så vi kan utrota dom en gång för alla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in