2023-02-13, 18:06
Medlem
Bra att ledaren Putin är positiv i alla fall. Rabblar något helt osammanhängande.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/110u6s1/a_man_that_looks_like_putin_strangely_declares/
Citera
2023-02-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Din pajas!!!!
Du förnekar ALL FAKTA som jag länkat, och det finns betydligt mer att googla!!

Du HATAR Putin och Ryssland, eller hur??
Att då länka "obekväma" sanningar tolererar inte du!
Du beskriver med svepande förklaringar
en massa svammel som enligt dig ska bortförklara fakta!!

Men jag vet att ni är många Ukrainavurmare som beter er så här, jag är inte förvånad....
Väx upp!

Oavsett vad jag tycker om barnamördare v.puttin och has diktatur så är det fysiskt omöjligt för Ryssland att öka sin export av gas till Kina på kort sikt. Du länkar till den ena artikeln efter den andra som antingen handlar om en pipeline som invigdes för 3 år sedan, eller en pipeline som ryssarna VILL bygga med start någon gång nästa år. Jag förnekar inte att det finns en pipeline och att den används till den maxkapacitet den har. Jag förnekar inte att ryssarna gärna vill bygga ytterligare en pipeline.
Citera
2023-02-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Att ”utbrytarrepublikerna” slåss för att få tillhöra Ryssland är till 90% ren lögn.

Och en hel del av männen från utbrytarna är redan i den Ukrainska jorden...
Citera
2023-02-13, 18:10
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
För oss i tråden är exaktheten i antal förlorade soldater inte avgörande, däremot skulle det vara intressant att veta hur ryssarna resonerade då de sprängde NS och av vilken anledning de bröt mot alla punkter i Minskavtalet.
Du kämpar träget på för att upprätthålla amerikanarrativet efter att USA:s mest välrenommerade journalist avslöjat att USA och Norge utförde angreppet mot Nordstream.
Citera
2023-02-13, 18:10
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Två länkar. Mitt påstående är att det går, det är inte omöjligt. Ibland lyckas de. Jag tror också att det mesta GLMRS kommer igenom.
Länk
Länk

Jag tror inte på det argumentet om ATACMS. Det funkar med HIMARS att Ukraina håller sig inom gränserna som USA satt upp. Vet inte varför de skulle bryta mot det efter ett års krig om de väl fick ATACMS.

Med HIMARS är det i princip omöjligt för Ukraina att nå till Ryssland förutom kanske Belgograd. Amerikanska ATACMS som träffar civila i Ryssland däremot skulle kunna få saker att eskalera. GLSDB har en mindre sprängladdning och når 15 mil så de blir ett vettigt mellanting.

Sen får vi se om England verkligen leverar SCALP robotar, de skulle förmodligen kunna störa Ryssland en del. Genom att avfyra samtidigt som Ryssland gör sina bombardemang blir det svårare för ryssen att skjuta ned dem.
Citera
2023-02-13, 18:20
Medlem
ReedMes avatar
Rysslands gasexport minskade med 25 procent under 2022.
https://www.placera.se/placera/telegram/2023/02/13/rysslands-gasexport-minskade-med-25-procent-under-2022.html
Citera
2023-02-13, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Du kämpar träget på för att upprätthålla amerikanarrativet efter att USA:s mest välrenommerade journalist avslöjat att USA och Norge utförde angreppet mot Nordstream.

Hahaha, ok nu vet jag att du trollar. 'Usas mest välrenommerade journalist' hahaha, den var bra.

Gubben ljuger ju nästan värre än putin själv, alla vet att homofederationen sprängde gasen och en massa annat också.
Citera
2023-02-13, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant

Apapap, sakta i backarna. Vladimir Putin himself hävdade ju att det var Storbritannien som gjorde det. Hävdar du att Putin ljuger? Det kan kosta många år tillsammans med Navalny!
Citera
2023-02-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Förbjöd och förbjöd. Jag kan fortfarande titta på rt.com.

Nej, jag kan ej? Har försökt, kan du förklara hur? Det är bannat, jag kommer inte in, Väst är livrädd haha.
Citera
2023-02-13, 18:37
Medlem
Hej alla, kika gärna lite på detta klipp, och jag vill ställa följande frågor:

1. Är påståenden som presenteras felaktiga (dvs går enkelt att motbevisa)
2. Eller är dem snarare obekväma sanningar? Och således bör förbjudas på det basis?

https://www.youtube.com/watch?v=xnL_ffr-HPE
Citera
2023-02-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Omedelbar kapitulation.

Ja du hymlar ju inte direkt med din lojalitet.

Hört talas om internationell rätt och att Ukraina är en suverän stat?
Citera
2023-02-13, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Ok vad tror du händer då?

Inte tror, vet att homobarbarerna kommer att fly som de alltid gör och när den sista har lämnat regionen så spränger UAF bron som avslutande fyrverkeri. Det vet jag, inte tror alltså, har händelsevis källor i den innersta kretsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in