Citat:
Ursprungligen postat av
Gustav2adolf
Som sagt jag är inte så insatt så jag ska ge mig in i djupare diskussioner.
Men att allt går utför för Ryssland är inte sant.
Ta dig en funderare på hur mycket våra medier ljuger om annat. Så kan du ställa dig frågan om de inte ljuger om detta med. Finns stora uppsidor att förvränga synen på detta krig för befolkningen.
Sen är väl ändå en jämförelse med Irak och Ryssland skapligt missvisande i förmåga att föra krig.
Speciellt när vi dessutom är på Ryssarnas bakgård.
För vad du än säger, så vare sig Ryssar eller Ukrainarna lyckats avancera och flyttat fram gränsen något nämnvärt sedan starten av detta krig. Och är det någon som har ändå lyckats avancera så är det ju tyvärr Ryssen.
Det är fakta.
JohanAnte >>
Är inte lika säker som du tyvärr.
Mr.Kaczynski >>
Vänd på det vad är resultatet som Ukraina lyckats med ?
Har Ryssen lämnat Ukraina ? För det är väl ändå det som är målet.
Ja säger inte att det går bra för Ryssen. Jag säger att allt går inte åt helvete som ständigt målas upp för oss via Medier.
Detta jävla krig håller på att göra oss Européer till fattigjon.
Kriget går ju dåligt för Ryssland för att man successivt förlorat land sen ett halvår tillbaka.
Man har tappat 50% av landytan, samtidigt som man gjort förluster som kommer ta årtionden att ersätta.
Vidare så är det väl bara idioter som tror att kriget är den största faktorn till de ekonomiska bekymmer som råder i Europa.
Det är den svenska riksbanken som dopat Sverige i ett årtionden med super låg styrränta, speciellt under covid-19.
Hmm märkligt varför fick vi inte så mycket ekonomiska bekymmer under Covid-19?
Svaret dopad styrränta bland annat, detta komma tillbaka nu.
Högre priser för el mm?
Experter har varnat för detta i över 20 år när vi lagt ner kärnkraft i Sverige, Tyskland mm.
Dominobrickorna var så att säga redan uppställda långt innan kriget började, det var knäppen som fick det att komma nu istället för om ett par år.
Som vanligt att har man skjutit på problem och behov av långsiktiga investeringar.
Infrastrukturen för el i Sverige har sedan länge varit eftersatt, vi får stora svängningar och effektbortfall när el ska flyttas längre sträckor.
Det funkar inte om Norrland ska ge stabilitet i elnätet i söder för att man avvecklat reaktorer som just ger stabilitet.
Vidare så har vi låtit den internationella marknaden styra istället för den inhemska.
Delvis vi har exporterat el till Tyskland för att balansera upp dom när de har satt sig själva i skiten genom nedläggningen av flera kärnkrafts värk.
Istället för sätta pristak i Sverige och skicka överskottet utomlands.
Ja det blir dyrare för tyskarna, men de får faktiskt skylla sig själva, det är dags att vakna ifrån sagan att andra länder ska sörja för ens elkonsumtion.