2023-02-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarstaSplitter
"För sitt jämställdhetsarbete har han fått smeknamnet Kapten Klänning, ett namn som han sade sig bära med stolthet."

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6ran_Lindberg_(polis)

Känns bakvänt
Citera
2023-02-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacey
Någon som vet hur läget är på denna gård? Fattar inte hur föräldrar kan låta sina barn rida där. Fattar inte att han få tillstånd att bedriva detta. Kommer vi få höra i framtiden om unga tjejer som utsattes för våldtäckt på gården?

Sverige är fan ett sjukt jävla land. Sådana här sexförbrytare och pedofiler ska alltid vara markerade och givetvis förbjudna från att ha med barn att göra. Det är knappast som att han slutar vara pedofil bara för att han avtjänat sitt straff.
Citera
2023-02-12, 23:18
Medlem
FarstaSplitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Känns bakvänt

Mycket. Kapten ulv i fårakläder hade passat bättre
Citera
2023-02-12, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Sverige är fan ett sjukt jävla land. Sådana här sexförbrytare och pedofiler ska alltid vara markerade och givetvis förbjudna från att ha med barn att göra. Det är knappast som att han slutar vara pedofil bara för att han avtjänat sitt straff.

Precis. Är helt uppochner. Hur kunde dom ens godkänna tillstånd för detta?

Vad näst, pimpar ska stödja traffickingoffer?
Citera
2023-02-12, 23:55
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Känns bakvänt
Ja men det är just det som gör det hela så ironiskt. Han baserade hela sin poliskarriär på att vara för kvinnors rättigheter och föreläste också om det. Han var PK-medias riktiga gullegris som var såååå för kvinnornas rätt.

Tyvärr visade det sig att han var våndtäktsman, köpte horor och misshandlade dem. Ironiskt ja, minst sagt.
Citera
2023-02-12, 23:57
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Är han pedofil? Det var nytt för mig. Att han misshandlat och våldtagit vet jag men att han skulle vara pedofil också låter jag vara osagt.
Citera
2023-02-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Är han pedofil? Det var nytt för mig. Att han misshandlat och våldtagit vet jag men att han skulle vara pedofil också låter jag vara osagt.

Hur gamla var hans yngsta offer? Om du får gissa, tänker han på 14-åriga tjejer? Skulle du lämna din dotter med honom? 🙄
Citera
2023-02-13, 00:05
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Hur gamla var hans yngsta offer? Om du får gissa, tänker han på 14-åriga tjejer? Skulle du lämna din dotter med honom? 🙄
Vet faktiskt inte och det kan säkerligen vara så att en d l var under 18, skulle inte förvåna mig men har glömt nu efter alla dessa år sedan jag var inlåst på fallet. Men att han är pedofil har jag nog aldrig stött på innan.

Nej naturligtvis hade jag inte lämnat varken min dotter, min syster eller ens min gamla mormor i närheten av honom. Det säger sig självt, jag skiter i hans "andra chans". Han har bevisat mer än väl vad han går för.
Citera
2023-02-13, 10:20
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Om han inte gjorde något mot tjejernas vilja, hur kunde han då bli dömd för både våldtäkt och grov våldtäkt? Det är utöver köp av sexuella tjänster och annat.
Det är för att ordet "våldtäkt" i Sverige sedan länge inte betyder att man med våld tagit sex. Det räcker med att hon säger Nej. I detta fall kanske de var underåriga också, så fast de frivilligt gick med på sex var det våldtäkt.

Du kan väl leta upp TV-serien, borde finnas någonstans att se. Ganska intressant vilket hektiskt liv han levde, totalt styrd av sina idiotiska lustar, han kunde köra bil genom Sverige i 16 timmar för att få prata 5 minuter med en 15-åring tjej och kanske få köpa sex.
Citera
2023-02-13, 14:31
Medlem
Kapten Klänning har skaffat hästgård för att kunna flukta på småtjejerna som håller på med hästar.
Att föräldrarna låter sina döttrar vara hos gubben visar att dom har dåligt omdöme.
Citera
2023-02-13, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Vet inte om han är just psykopat, men han har iaf en grav sexuell störning som han uppenbart inte har lyckats att kontrollera, utan nästan tvärtom.
Han hade rätt mycket att förlora när han ägnade sig åt sin ”hobby”, och ändå lät han inte bli. Det är något grandiost över det hela.
Hur är det möjligt att detta gick igenom? Så märkligt???
Hur kan det finnas en enda förälder som låter sitt barn vistas på hans hästgård? Det är så sjukt och obehagligt.
Jag menar inte att man ska spotta på honom eller att han inte ska få bo på sin gård, men han ska inte beblanda sig med unga flickor i den ålder, det är ju just den åldern som han är intresserad av, samt spelat att locka dem till sig på en plats där de gärna hänger.

Citat:
Ursprungligen postat av r8ttanEriksson88
Kapten Klänning har skaffat hästgård för att kunna flukta på småtjejerna som håller på med hästar.
Att föräldrarna låter sina döttrar vara hos gubben visar att dom har dåligt omdöme.

Han hade inte sååå mycket att förlora - han vari i pensionsålder när han åkte fast o hade typ 49,000 kr mån i pension på anstalten - dessutom var han rik - sålde villan i enskede för 6.7 men den var samägd.

Bondgården är ett arv från papa rektor Elis - Farsta Lärovärk Sankt Göran Samreal.

Hans doppar- o horerikompis som drev bindomatic råkade ut för balkongflygning i bredäng
Citera
2023-02-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vad menar du sprider sig menar du ryktesvägar? Sådana här rykten brukar sprida sig, brukar alltid vara någon som har koll. Speciellt på mindre ort.

Kan ju va så att han inte syns när dom gör reklam, att han håller sig bakgrunden. Därför kanske folk tänker på det. Det är förmodligen en kvinna. Folk kanske tänker, att det är alltid är en äldre kvinna på plats så det kanske inte är så farligt.
Om jag hade vart den sjuke fan så hade jag anställt äldre kvinnor så ser det mer seriöst ut. Desperata människor som behöver jobb finns det gott om. Sen hur många brukar göra bakgrunds kontroll på sin chef? Det är nog få.

Men jag har som sagt ingen aning, jag bara spekulera.

Precis, det jag menade! Det föll bort ett "inte". Bland lokalbefolkningen tycker jag det borde sprida sig att Kapten Klänning står bakom även om någon kvinna frontar på pappret. Däremot om de hyr ut stallplatser till folk från stan eller arrangerar ridläger med utsocknes gäster kan han nog flyga under radaran. Om jag hade tonårsdöttrar skulle jag inte vilja chansa oavsett om där finns tanter som visar upp sig. En manipulativ och slug jävel. Han kan ju lura/manpiulera sig till bilder och sedan utpressa kidsen att gå med på mer. "Om du inte gör xyz kommer jag sprida bilder på din skola och gamla släktingar". Såna där gubbar kan jobba långsiktigt och snärja in ungdomar steg för steg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in