2023-02-13, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Det är lite långsökt men jag tror det kan vara också religion mord han är ortodox och vill slakta muslimska bosniaker. På instagram bilder visar han även 3 fingrar seger tecken som serbiska ortodoxier gör när det slaktar muslimska bosnjaker han GM kan vara serbisk anhängare det är långsökt men det kan vara religion relaterad också .
Dessa kvinnor var dock väldigt sekulariserade, hade inte ens sjal på huvudet, så det känns som en konstig orsak.

Edit. Folkmordet - turkar - bosnier. Kan vara så.
Senast redigerad av ENTRUMPENTRUMP 2023-02-13 kl. 15:11.
Citera
2023-02-13, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
Idiot då hade väl tjejen vart ifrån azerbajan. Fan vad dum kommentar. Bosnier haee inget med det kriget och göra.
Fast bosnier är turkanhängare och vilka begick folkmord på armenier... turkar! Den misstänkte har dessutom ett YT-klipp där han tar upp folkmordet. Kan den överlevande kvinnan ha sagt nåt om folkmordet som gjorde att han kokade i x år för att sedan ta hämnd?! Eller är det så att han suktade efter henne så mycket och att det var därför han gick loss?!
Citera
2023-02-13, 14:46
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vem har blivit oskyldigt utpekad menar du?

Den ena killen som är ett ex. Folk har till och med redan börjat vräka ur sig kommentarer mot personen på instagram. Helt sjukt.
Citera
2023-02-13, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Det står inte samma skolklass, det står skolkamrater. Det behöver inte vara samma sak.
För det kan väl hon ha mobbat GM om de gick i samma skola även om de nu skulle vara så att de inte gick i samma klass
Citera
2023-02-13, 14:51
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
För det kan väl hon ha mobbat GM om de gick i samma skola även om de nu skulle vara så att de inte gick i samma klass
Sjävklart kan det vara så. Tänkte bara försöka stoppa en trådsanning, och kanske förhindra att alla hennes tidigare klasskamrater blir uthängda.
Citera
2023-02-13, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Sjävklart kan det vara så. Tänkte bara försöka stoppa en trådsanning, och kanske förhindra att alla hennes tidigare klasskamrater blir uthängda.
Fast ngt måste ju hänt varför annars leta upp ngn man gick i skolan m för många år sedan om de stämmer att det är enda kontakten de haft.
Citera
2023-02-13, 14:55
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Vad menar du med att Örebro tingsrätt är en av de "tyngsta i landet"?
Ska jag jag uppfatta det som du tror att Örebro Tr frångår påföljdspraxis och dömer hårdare ?

Jag syftar på att de beslutar om nådeansökningar från livstidsdömda, vilket inte alla tingsrätter gör. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2023-02-13, 15:00
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Inte lika mycket besviken som att man blir överraskad. Muslimer (vissa mer än andra) har hederskultur så då är det klart att det är den orsaken man tittar på i första hand.

I det här fallet verkar det vara en kristen (?) som har attackerat sekulariserade bosniermuslimer. Frågan är varför. Vissa säger att de har varit ett par, kvinnan som överlevt säger dck att det enda de haft gemensamt är att de har gått i samma klass/skola. Så, varför attackerade han dem?
Nja, hederskultur är mest kulturellt och har inte så mycket med religionen att göra. Varför tror du att det bara är araberländer som håller på med hedersmord och inte några andra?
Citera
2023-02-13, 15:02
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Det måste vara en hemsk situation för tjejen. Det måste också vara tragiskt och samtidigt frustrerande för polisen som måste ta hand om situationen.
Örebro, detta ställe har man ju hört om tidigare? Peter Springare till exempel.

Kan det vara händelser som denna som bidrar till hans inställning? Släpps sen dom gripna våldsverkarna som vi är så bra på i Sverige, så måste frustrationen bland polisen öka i kvadrat.

Lösningen från motparterna har således blivit att rasiststämpla all kritik. All kritik eller visselblåsning likställs med rasism så länge det berör invandrare eller invandring.

Hoppas tjejen klarar sig även psykiskt.

Örebro tingsrätt avgör nådaansökningar, vilket skiljer sig från övriga tingsrätter.

Springares insats kan ha bidragit. Du har en viktig poäng.

Hoppas också att tjejen klarar sig. Vi har trots allt en av de bästa sjukvården i världen.
Citera
2023-02-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Jag syftar på att de beslutar om nådeansökningar från livstidsdömda, vilket inte alla tingsrätter gör. Rätta mig om jag har fel.
Två fel av två möjliga här.
Sedan 2006 beslutar Örebro tingsrätt om livstidsdömda fångar ska få sitt straff tidsbestämt.
Det är regeringen som avgör, i varje enskilt fall, om en person ska beviljas nåd eller inte, se 1 § lagen om handläggningen av nådeärenden och 12 kap. 9 § RF. Regeringen kan också, om det finns särskild anledning, inhämta yttranden från HD eller Högsta förvaltningsdomstolen, se 2 § lagen om handläggningen av nådeärenden.
Senast redigerad av Permastampe 2023-02-13 kl. 15:05.
Citera
2023-02-13, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Örebro tingsrätt avgör nådaansökningar, vilket skiljer sig från övriga tingsrätter.

Springares insats kan ha bidragit. Du har en viktig poäng.

Hoppas också att tjejen klarar sig. Vi har trots allt en av de bästa sjukvården i världen.
Sluta snacka goja och förpesta tråden.
Läs på först tack.
Citera
2023-02-13, 15:06
Medlem
Utlösande faktorn ska ha varit en polisanmälan mot mgm från det överlevande offret. Därför kunde polisen fort gripa mgm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in