2023-02-13, 12:22
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Just nu på TV4. En tidigare misstänkt GM är avförd från utredningen och den misstänkte har ingen relation till offren.
Ska bli mycket intressant att få svar på alla frågor.

Otur för honom då han pekades ut av den överlevande efter attacken.

Om han hade dödat de två på plats hade polisen i dag haft mycket svårt att gripa honom.

Men tumregeln är att inte göra någonting om du inte är bra på det.
Senast redigerad av dansquelcas 2023-02-13 kl. 12:31.
Citera
2023-02-13, 12:30
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Att du orkar gå igenom alla tidigare inlägg.
Men tack för att du viger din tid till det.
Smickra dig inte med det - jag har bara bläddrat lite ytligt för att konstatera att du är lika överallt. Blir inget mer svar från mig

Det här är ett av de värre morden, där dottern får ha sin döende mamma i sina armar och själv blir svårt skadad därefter. Bara att titta på videon från trappuppgången och se detta enorma blodflöde och vilken skräck detta måste inneburit för dottern för att begripa innebörden av detta våldsamma brott.
Detta är ingenting man driver om för att få respons. Skärp dig!
Citera
2023-02-13, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmammastutte
Svarade på den frågan, beroende på vilken avdelning hon befinner sig på så kan man ju veta om hon mår bättre….
Igår skrevs det om att hon hade opererats, man sitter väl och hoppas på att hon överlever och kan sitta i tingsrätten så småningom och medverka så att GM får life.

Det är väl inga konstigheter att man undrar? Jag har varit med om när en i min närhet blev utsatt för liknande, polisen var på plats, vad fan tror ni att vi lever i en film på riktigt 🤕

Ok på vilket sätt ska du medverka till att GM får "life"?

Verkligheten är det som återspeglas på film i mångt och mycket, så på det sätt kan man säga att vi lever i en film tom engelsk media framställer Sverige som att det blivit det som visas på film. Det visar väl delvis det här dådet på med tanke på hur brutalt det verkar utförts på.
Tragiskt!
Citera
2023-02-13, 12:35
Medlem
Citat:
Kan du ta bilder på henne när du är där och lägga ut på fb?
Men herregud är du totalt dum i huvudet!!! Vem tar kort på patienter !! Visa respekt för fan !
Citera
2023-02-13, 12:35
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Smickra dig inte med det - jag har bara bläddrat lite ytligt för att konstatera att du är lika överallt. Blir inget mer svar från mig

Det här är ett av de värre morden, där dottern får ha sin döende mamma i sina armar och själv blir svårt skadad därefter. Bara att titta på videon från trappuppgången och se detta enorma blodflöde och vilken skräck detta måste inneburit för dottern för att begripa innebörden av detta våldsamma brott.
Detta är ingenting man driver om för att få respons. Skärp dig!

Man kan vara glad att han blev snabbt gripen och förhoppningsvis inlåst på livstid.

Örebro tingsrätt ska tydligen en av de tyngsta tingsrätterna i landet när stämning väcks.
Senast redigerad av dansquelcas 2023-02-13 kl. 12:41.
Citera
2023-02-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76

Verkligheten är det som återspeglas på film i mångt och mycket, så på det sätt kan man säga att vi lever i en film tom engelsk media framställer Sverige som att det blivit det som visas på film. Det visar väl delvis det här dådet på med tanke på hur brutalt det verkar utförts på.
Tragiskt!

Citerar:
”man sitter väl och hoppas på att hon överlever och kan sitta i tingsrätten så småningom och medverka så att GM får life.”

Var skrev jag att jag ska sitta och medverka? Det räcker nu
Citera
2023-02-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76

Tragiskt!

Citerar:
”man sitter väl och hoppas på att hon överlever och kan sitta i tingsrätten så småningom och medverka så att GM får life.”

Var skrev jag att jag ska sitta och medverka?
Citera
2023-02-13, 12:45
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Den versionen har jag fått direkt från familjen.

Så vad heter killen då
Citera
2023-02-13, 12:47
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Otur för honom då han pekades ut av den överlevande efter attacken.

Om han hade dödat de två på plats hade polisen i dag haft mycket svårt att gripa honom.

Men tumregeln är att inte göra någonting om du inte är bra på det.

Känns som att man borde lämna DNA efter sig när det är ett sånt pass ursinnigslöst våld. Alltså, det känns ju riktigt ursinnigt att storma någon och slå ihjäl dessa. Tyder ju på någon slags frustration eller liknande i grunden. Kan tänka mig att man är förblindad av ilska i ett sånt här läge, så tanken på att man kommer undan kanske inte ens snuddat hjärnan.

Om du inte är ett troll, och ska "försvara GM", så tror jag att alla människor har sin bristningsgräns. Det är skillnad på att säg exempelvis bruden i fråga har gjort något riktigt illa. Lurat honom ekonomiskt, eller satt honom i en försvarslösa situation där han blir förnedrar osv. Då kan vi som utåt tittar på detta få en uppfattning till vad som drivit honom. Men handlar det istället om att han blev exempelvis nekad kärlek av bruden i skolan för 10 år sedan, och sen suttit och filat på en hämnd sen dess, så känns det helt oförklarligt för oss vanliga människor.

Ingen ska behöva bli mördad på det här sättet... kränkt eller inte, kvinna eller man. Hemskt.
Citera
2023-02-13, 12:50
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tråden har varit fylld av helt felaktiga spekulationer och gissningar från början om vi ska lita på Expressen.

"Den 25-åriga man som anhållits misstänkt för mordet på en kvinna i 50-årsåldern och mordförsöket på hennes dotter i 25-årsåldern i Örebro har medgett att han är inblandad i händelsen.

– Den yngre kvinnan och gärningspersonen verkar ha varit skolkamrater en gång i tiden, säger åklagare And*rs P*rss*n.

Vad som ligger bakom angreppet är inte känt"

https://www.expressen.se/nyheter/kvinna-mordad-dottern-svart-skadad/

Är det en aspergare som varit besatt av henne?
Citera
2023-02-13, 12:55
Medlem
silbersky007s avatar
Det är lite långsökt men jag tror det kan vara också religion mord han är ortodox och vill slakta muslimska bosniaker. På instagram bilder visar han även 3 fingrar seger tecken som serbiska ortodoxier gör när det slaktar muslimska bosnjaker han GM kan vara serbisk anhängare det är långsökt men det kan vara religion relaterad också .
Citera
2023-02-13, 13:12
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Det är lite långsökt men jag tror det kan vara också religion mord han är ortodox och vill slakta muslimska bosniaker. På instagram bilder visar han även 3 fingrar seger tecken som serbiska ortodoxier gör när det slaktar muslimska bosnjaker han GM kan vara serbisk anhängare det är långsökt men det kan vara religion relaterad också .

Eller att hans motiv kan ha varit en hämnd från den azerbajdzjanska armenien konflikten där armenien drog det kortaste strået i det senaste kriget.

De har varit i krig med varandra sedan patriarken Avrahams tid, så det är ingen överraskning om man säger så.
Senast redigerad av dansquelcas 2023-02-13 kl. 13:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in